Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geen eieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • geen eieren

    ik vraag me af wat er mis is met twee van mn jap meeuwtjes.
    het is een koppel van ruim 1 jaar oud en hebben elkaar zelf uitgekozen als partner.
    ze kroelen de hele dag en bouwe een nestje,
    maar eitjes leggen ze niet.
    ze hebben elkedag bad water, eivoer tropevoer en trosgierst.
    mn andere koppel doet het prima zijn met hun tweede nest bezig.
    ik heb ze zelfs al apart samen in een broedkooi gezet.
    ze zien er ook gezond uit.
    wat doe ik verkeerd ??
    Anneke.

  • #2
    watte

    wat doe ik verkeerd ??
    Twee mannen bij elkaar gezet?

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Ik ben ook van menig dat het twee mannen zijn. Japanse meeuwen zijn niet de moeilijkste vogels. en ja dat tegen elkaar zitten en kroelen doen twee mannen ook, bij gebrek aan poppen.

      Opmerking


      • #4
        nee de ene is echt een pop want ze heeft wel twee eitjes gelegt toen ik de man nog niet had. en hij zingt zich een ongeluk.
        dus geen twee mannen.
        ik zal het toch maar eens met een andere man proberen misschien wil ze het niet met hem,hihi.
        mijn foto'tje dat is het koppeltje waar het om gaat.
        Anneke.

        Opmerking


        • #5
          Je kan meeuwtjes niet haasten. Ze willen, of ze willen niet.

          Mijn Japjes hadden een nestje... eindelijk.... bleken het 2 zebravinkjes te zijn.
          En NU PAS hebben ze de smaak te pakken en beginnen ze zelf ene nest te bouwen. Of er eieren gelegd gaan worden is afwachten. Het vrouwtje heeft voor zover ik weet nog geen eitjes gelegd.

          Maar als je nog een koppel japjes hebt, zou je een tweetal recent gelegde eitjes uit dat nest kunnen pakken en in het nestje van dit koppel kunnen leggen. Misschien dat dat aanzet tot zelf ook eieren leggen. Of in elk geval deze eitjes uitbroeden, wat misschien weer aanzet tot meer.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            nee die heb ik jammer genoeg niet.
            ik heb wel een koppel japjes met eitjes maar die komen over 2/3 dagen al uit.
            ik wacht het wel af ze zitten netjes bij elkaar in een ruime kooi en hebben het bere gezellig samen de hele dag kroelen en hij verleid haar de heledag maar paren ho maar.
            groet Aniko.

            Opmerking


            • #7
              Tja, misschien wachten tot het volgende nest, al begint het einde van het seizoen wel te naderen. Voor buitenvogels in elk geval. Jij had ze binnen geloof ik? Dan zou je de japjes die nu jongen krijgen nog een nestje kunnen laten leggen en daarvan de eitjes onder de andere japjes leggen.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                ja dat had ik ook in gedachten ,
                en ja ze zitten binnen dus tijd zat.
                het is nu al het tweede nestje van mn andere koppel en het eerste jaar,
                dus denk dat ik ze verder na dit nest inderdaat maar wat eijes laat leggen en ze dan bij de andere leg. misschien dat ze er iets mee doen.
                je hoort het tegen die tijd .
                groetjes Anneke.

                Opmerking


                • #9
                  Mijn Japjes hebben nu toevallig hun eerste eigen eitjes gelegd... als er niet weer stiekem zebravink eitjes in liggen.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    ik heb mn japjes terug in de voilere gezet ze doen echt niks ze keken ook niet om naar een zebravink eitje.
                    nu heb ik er een koppel zebra,s ingezet.in de broedkooi.
                    om de een of andere manier vind ik die ook veel leuker.
                    ik vind de japjes erg leuk hoor maar heb toch net iets meer met mn zebra's.
                    Anneke

                    Opmerking


                    • #11
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        ik zou dat zelf ook leuk vinden hoor de popjes bij de mannen in de voilere maar ik kan niet goed in de voilere om eitjes te rapen.
                        mijn voilere hangt aan de muur en plafond.
                        omdat in invalide ben en niet kan bukken , rekken en op trapjes staan.
                        hij hangt ook iets van de grond zodat ik makkenlijk bij de bodum kan.
                        hij is wel 4 meter in L vorm hoor en 195 hoog en 65cm breed.
                        met schoonmaken kan ik de vogels opsluiten in het nacht gedeelte (is gewoon net zo licht al buiten gedeelte ) ik noem het het nacht gedeelte omdat alle nestkastjes er in hangen.
                        maar juist omdat ik toch graag ook jongen wilde hebben we 4 broed kooien (tralie kooien) neer gezet , maar de onderste twee hebben we aan elkaar bevestigt zodat daar de popjes in kunnen die is dan 150/45/45.
                        voor 4 popjes en 1 kanarie man. kijk hier een foto van de broedkooien
                        groetjes Anneke
                        Bijgevoegde Bestanden

                        Opmerking


                        • #13
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

                          Opmerking


                          • #14
                            ja hoor ik heb ze lekker in de voilere terug gezet samen en we zien het wel misschien doen ze het daar wel.
                            dat zien we dan wel weer.
                            in iedergeval zitten mn twee vinkjes al heerlijk naast elkaar te kroelen het is niet een vast koppel omdat de man van dit popje niet zo lief was met het vorige nestje dus proberen met een nieuwe vriend voor haar.
                            een bruine de pop is bont wit met bruin.
                            ben benieuwd wat er uit komt.
                            groet Anneke.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door aniko
                              ben benieuwd wat er uit komt.
                              groet Anneke.
                              Ooievaartjes, dat weet je toch?
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

                              Opmerking

                              Working...
                              X