Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogels eten beukensnipper op, wat moet ik doen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogels eten beukensnipper op, wat moet ik doen?

    begonnen mijn goudvinken deze snippers op te eten


    Wat moet ik nu doen?

  • #2
    of omdat de vorige ondergrond vies was en er rotzooi op lag.. kan ik dan misschien gewoon wat zaad neer strooien???

    Opmerking


    • #3
      sorry voor het open van het topic, ik heb zelf de oplossing al gevonden. het zaad werkt perfect. ik gooide er wat in en toen gingen ze het zaad eten.


      Dus iemand met hetzelfde probleem. Vogels die de net verversde beukensnippers opeten: ZAAD is de oplossing

      Opmerking


      • #4
        Goudvinken eten beukesnippers

        Om te beginnen moet je nooit zaad op de grond strooien. Vogels doen hun ontlasting op de grond en daar tussen moeten ze dan weer hun zaad eten.
        Zaad geef je dagelijks vers in schone bakken net als water. De goudvink is in de regel een vogel die graag op de grond zit en dus ook aan de beukensnippers knaagt. Veel beter is het bij goudvinken zand op de grond te doen en dit wekelijks te verversen.
        Dit voorkomt ook nog ziektes

        Opmerking


        • #5
          Ik gooi ook nooit eten op de grond.
          Je probeert alle ziektes tegen te gaan, maar eten tussen hun ontlasting is dat net het slechtste wat je kan doen.

          En volgens mij zullen ze niet doodgaan als ze een beukensnipper opknabbelen, anders zouden ze het zelf niet doen denk ik dan maar.

          Opmerking


          • #6
            oke, maar dit zijn verse snippers en ze vreten dat binnen een kwartier op en dan is er nog geen ontlasting en dan nog iets. die jonge goudvinken vreten ook wel eens opgedroogte ontlasting van de tralis en andere dingen af. kan ik hier nog wat tegen doen

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bas097
              oke, maar dit zijn verse snippers en ze vreten dat binnen een kwartier op en dan is er nog geen ontlasting en dan nog iets.
              Is opeten niet wat overdreven? Ik kan best geloven dat ze gaan prutsen en knagen en er vooral in hund bek mee zitten. Maar echt alles opeten, dat gaat me iets te ver.


              die jonge goudvinken vreten ook wel eens opgedroogte ontlasting van de tralis en andere dingen af. kan ik hier nog wat tegen doen
              Feit dat er droge ontlasting aan je tralies hangt, wil zeggen dat je ze beter moet poetsen. De tralies eens afnemen, of gewoon met vochtig doekje eens goed op wrijven en die restjes en andere dingen zijn weg.
              http://dewittn17.skyrock.com/

              Opmerking


              • #8
                okay, bedankt voor de reacties. alleen was een beetje bang dat ze iets zouden overkomen. want ik heb er een paar gezien dat ze een heel stuk gewoon opaten. en dit is mijn eerste jaar. nu 12 jonge goudvinken waaronder 5 wk, 4 pastellen en 3 bruinpastellen. uit 2 koppels en ze hebben allebij 2 rondes gedaan. alleen 1 koppel doet nog een derde ronde (wat niet de bedoeling was).

                Opmerking


                • #9
                  hang wat trosgiers op, geef op verschillende plaatsen maagkiezel, enz.

                  zodat de vogels zich niet vervelen, en verkeerde gewoontens aanleren.
                  www.fretteren.eu

                  Opmerking

                  Working...
                  X