Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tot wanneer kweken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • tot wanneer kweken?

    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

  • #2
    http://hbgrimmius.webklik.nl/

    Opmerking


    • #3
      Vorig jaar toen ik ze gekocht had, zaten ze allen samen in een kooi maar toen kwamen er eieren, vandaar dat ik ze liever wil scheiden.
      Volgend jaar wil ik begin maart beginnen met kweken.
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

      Opmerking


      • #4
        Ik probeer het zo te "regelen" dat de jongen net een week of 5/6 zijn begin oktober.

        Dus dat houdt in: medio augustus het laatste nestje geboren. Dus begin augustus het laatste nestje gelegd.

        Dan haal ik begin oktober (op dierendag, lekker gemeen ) de overtollige nestkastjes weg, zodat ze met zijn allen in 1 nestkastje moeten slapen 'snachts. Dan komt er niets meer van broeden enzo.
        Ik haal de eitjes verder ook weg, maar mocht ik er dan eentje missen, dan wordt dat niet echt bebroed.

        Ik heb zelf geen plaats om mannen en poppen te scheiden, dus ik laat alles samen.

        Medio/ eind februari, afhankelijk van de temperatuur, hang ik alle nestkastjes weer terug en haal ik geen eitjes meer weg.

        En als je dan zeker 8-10 weken tussen de geboorte van het eerste nest en de leg van het volgende laat, kan je zelfs niet meer dan 3-4 legsels per jaar krijgen per koppel.

        Zo doe/deed ik dat met al mijn vogels. Misschien werkt het voor jou ook?
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #5
          Bedankt voor de reactie!
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

          Opmerking

          Working...
          X