PDA

Bekijk Volledige Versie : Ringen gevraagd,

jan
05-07-2012, 20:47
Kwekers misschien een rare vraag maar wie heeft er nog ringen over 4 mm
voor de blauwvleugelparkiet , heb er te kort ja ja weet het sorry hiervoor,wil je wel geringd hebben.
maar de mensen die ik ken hebben ze niet ????? dus wie heeft er wat over, zoja hoor wel wat het kost ophalen kan mits in de buurt anders opsturen,

gr jan

RobK
05-07-2012, 21:22
Indien lid van de NBvV kan je een speodbestelling plaatsen. Morgen weggestuurd (via internet door de ringencommissaris, heb je volgende week dinsdag of woensdag de ringen in huis. (Ik neem tenminste aan dat het in deze periode ook nog zo is.)

Groet,

Rob.

populier
05-07-2012, 21:37
Laatst was ik ook te laat met ringen bestellen, en had ze heel snel nodig.

Gewoon even besteld bij deze persoon:http://dieren.aanbodpagina.nl/vogelringen-van-2011-vaste-voetringen

Het zijn vaste voetringen met het jaartal, volgnummer en een diametermaat.

Geon Schrijver heeft ze ook, alleen niet in mijn maat die ik nodig had.:)

pyrrhura-lover
05-07-2012, 22:00
Goedenavond,

Kan ik erachter komen doormiddel van de ringnummers, waar de officiele kwekers vandaan komen?
Staan deze nummers ergens bekend?
Er staat NB op.

En komt het wel eens voor, dat als kwekers geen ringen meer over hebben, dat ze dan een ring van vorig jaar gebruiken die ze nog wel over hebben?

Alvast bedankt.

jan
05-07-2012, 22:39
Indien lid van de NBvV kan je een speodbestelling plaatsen. Morgen weggestuurd (via internet door de ringencommissaris, heb je volgende week dinsdag of woensdag de ringen in huis. (Ik neem tenminste aan dat het in deze periode ook nog zo is.)

Groet,

Rob.

robk, ten eerste bedankt voor je berichtje maar zit bij parkieten societeit daar zeggen tot mei en dan weer oktober voor 2013,

gr jan

jan
05-07-2012, 22:42
Laatst was ik ook te laat met ringen bestellen, en had ze heel snel nodig.

Gewoon even besteld bij deze persoon:http://dieren.aanbodpagina.nl/vogelringen-van-2011-vaste-voetringen

Het zijn vaste voetringen met het jaartal, volgnummer en een diametermaat.

Geon Schrijver heeft ze ook, alleen niet in mijn maat die ik nodig had.:)

micheal,

jij ook bedankt zal even kijken want dit is echt balen balen, die van geon zijn volgens mijn kunstof maar kan het mis hebben,

gr jan

carco
05-07-2012, 23:06
Ik heb zat ringen nummer 4 liggen. Wil ze best opsturen voor je.
Zijn van €P. Stuur maar even een berichtje anders.

Groetjes: Caroline.

pyrrhura-lover
06-07-2012, 09:35
Goedenavond,

Kan ik erachter komen doormiddel van de ringnummers, waar de officiele kwekers vandaan komen?
Staan deze nummers ergens bekend?
Er staat NB op.

En komt het wel eens voor, dat als kwekers geen ringen meer over hebben, dat ze dan een ring van vorig jaar gebruiken die ze nog wel over hebben?

Alvast bedankt.

Ben er al achter....

populier
06-07-2012, 10:09
micheal,

jij ook bedankt zal even kijken want dit is echt balen balen, die van geon zijn volgens mijn kunstof maar kan het mis hebben,

gr jan

Nee hoor, zijn ook van aluminium:http://www.geonshopping.nl/jaarring-2012-p-183.html

Uiltje
06-07-2012, 13:26
ook ik heb nog 4,0 over

mvg

RobK
06-07-2012, 13:44
ook ik heb nog 4,0 over

Ik geef of verkoop aan niemand vaste voetringen waar mijn persoonlijke kweeknummer op staat.

Groet,

Rob.

populier
06-07-2012, 15:05
Om problemen te voorkomen, zo als diefstal, ring zelf niet eens meer met mijn persoonlijke kweeknummer.:)

Alleen nog met alu. commerciele jaarringen.

jan
06-07-2012, 21:04
Om problemen te voorkomen, zo als diefstal, ring zelf niet eens meer met mijn persoonlijke kweeknummer.:)

Micheal,

deze snap ik even niet :confused:

jan
06-07-2012, 21:06
Ik geef of verkoop aan niemand vaste voetringen waar mijn persoonlijke kweeknummer op staat.

Groet,

Rob.

Robk,

wat is het probleem hiervan dan ?????

doe niets raars hoor of wat dan ook .

gr jan

larslambooij
07-07-2012, 20:16
ik weet niet waar je woon maar elke woensdag is de er kleinveemarkt in barneveld en daar staat ook altijd een kraam die ringen verkoopt.

jan
07-07-2012, 20:22
ik weet niet waar je woon maar elke woensdag is de er kleinveemarkt in barneveld en daar staat ook altijd een kraam die ringen verkoopt.

Dank je wel voor je berichtje maar ben inmiddels voorzien,

jan
07-07-2012, 20:24
Heren of vrouwen ,

ben inmiddels voorzien, moet ze alleen nog binnen krijgen maar ga er vanuit dat dit goed gaat, dus deze kan dicht ,

gr jan

Ton Koek
07-07-2012, 23:50
Ringen weggeven, ik deed het vroeger ook wel. maar om het risico aan te tonen een voorbeeld.

Een van jouw vogels blijkt ziek, je gaat naar een goede arts en die constateert een ziekte met een meldingsplicht, bv papegaaienziekte.
Dan gaat het balletje rollen, aan de hand van het kweeknummer wordt de eigenaar (van de ringen!) gevonden en die heeft dan een behoorlijk probleem, die moet allerlei zaken gaan aantonen en bewijzen dat de ziekte niet van zijn hok komt. Bij een aantal ziektes wordt zijn hele collectie als verdacht beschouwd.

Een hoop ellende die je kunt voorkomen door eigen ringen te bestellen.

eric 008
08-07-2012, 08:35

doet u veel vogels exporteren en wil u niet dat de belasting mee kijk want ring nummers met indicatie is dan inderdaad niet slim want het word genoteerd . m.v.g eric

populier
08-07-2012, 10:13
doet u veel vogels exporteren en wil u niet dat de belasting mee kijk want ring nummers met indicatie is dan inderdaad niet slim want het word genoteerd . m.v.g eric

Nee hoor ik heb geen export vogels, maar bedankt voor de tip:D

Via de vogelbond kan men telefoonnummers verkrijgen van kwekers.

Met handige sites als deze: http://www.telefoondetective.nl/

Staat meteen je naam en adres gegevens open en bloot op het net.

peter1983
11-07-2012, 20:26
ik heb ook nog wel 4 mm ringen over van dit jaar meer dan genoeg had veelste veel.

mvg. peter