Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bandvinken in de rui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bandvinken in de rui

    Hallo,

    Ik heb een koppel bandvinken in een broedkooi zitten, zodat ze geen nesten kunnen verstoren in de volliere.
    Nu vind ik allemaal kleine veerjes in het broedhok, en de man zit niet mooi in z'n veren.
    Ik denk dat hij in de rui is.
    Kan dit nu al?
    Ze zitten onverwarmd op tropenvoer en af en toe wat buffalo's.
    Als ze idd in de rui zijn, zou ik ze dan al weer terug in de volliere kunnen plaatsen?
    Ik neem aan dat de nesteldrang dan wel over moet zijn.

  • #2
    Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

    Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        @ goudendould

        Aan de verlichting oid is niets verandert.
        Het broedhok/kooi hangt namelijk gewoon buiten en ze ztten er al vanaf februari in.

        Opmerking


        • #5
          Dan is er toch iets gebeurd waardoor ze in de rui zijn gevallen. Misschien minder verschillende zaden of minder dierlijk voedsel?
          Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

          Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

          Opmerking


          • #6
            Ik snap iets niet...

            Je verteld dat je je bandvinken uit de voliere genomen hebt, die buiten staat om geen nesten te verstoren. Was jij in Februari al buiten aan het kweken mss?

            Controleer ook even op bloedluizen. De vogels prutsen veel in hun bevedering vooral savonds, omdat dan de bloedluizen aan het werk gaan. Doordat prutsen verliezen ze soms pluimpjes en dat kunnen de pluimpjes zijn die jij vind.
            http://dewittn17.skyrock.com/

            Opmerking


            • #7
              Nee hoor, maar ikwas wel vroeg met de voorbereidingen.
              Als de vogels in de volliere beginen met nestelen, wil ik liever niet met een netje de rust verstoren.

              Opmerking


              • #8
                rui

                nooit een vogel verplaatsen als deze in de rui is, daar kan je problemen mee krijgen

                Opmerking

                Working...
                X