Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat zijn de beste insecten voor Herdermanias?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat zijn de beste insecten voor Herdermanias?


  • #2
    Ben er inmiddels achter dat ze eerst diepvriespinkys moeten
    Dan meelwormen en als de jongen wat groter zijn wasmotlarven
    Maar die verkopen ze niet hier in de buurt
    In iedergeval niet ingevroren zou ik ze levend kunnen halen gelijk invriezen
    En nog aan de vogels kunnen geven als ze weer ondooid zijn iemand ervaring mee Gr. Nick

    Opmerking


    • #3
      Het invriezen van levende wasmotten lost niets op, ze worden na ontdooiing zwart en onbruikbaar.

      Je moet ze eerst 1 minuut koken, goed laten drogen en daarna pas invriezen.

      Dit doen ook de levendvoer fabricanten, hiermee zijn ook de schimmels en bacterien meteen gedood.
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Gewoon zo droog mogelijk zien te krijgen, idd. kan je dit versnellen door ze tussen wat keukenrol/wc-papier droog te deppen.
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            ik weet natuurlijk niet waar jij woont maar diverse winkels hebben gewoon diepvries wasmotten of kunnen ze voor je bestellen(kwestie van ff vragen), de leveranciers van het levende voedsel wat je wel kan kopen (in jouw winkel)zijn 9 van de 10 keer dezelfde leveranciers van de diepvries producten.(anders ff opgeven waar je woont en men zal je wel wegwijs kunnen maken waar je ze dan wel kan kopen).

            en anders heb je nog altijd de online winkels waar je ze kan bestellen, werkt ook perfect.

            en dan heb je ook nog de optie om bv naar TT of beurzen te gaan waar men met zulke producten staat, koelbox mee en diepvried elementen erin en hopla .

            net zo gemakkelijk,ik koop op apeldoorn(indien nodig betreffende vogelsoorten op dat moment in bezit) altijd zo op die manier een kilo of 5 wasmotten (voor het hele jaar).

            op jouw vraag wat is het beste voedsel voor de maina's dan zeg ik sprinkhanen en krekels.

            mvg

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                tja dure bedoening als je bij vos shopt en die hebben er nog geen verstand van ook.

                maar de poort in O.B heeft ook geen wasmotten of kan ze bestellen? dacht het wel hoor ,maar ook hier weer dure bedoening.

                waarom niet naar H. v.Os op ridderkerk? die heeft levende en kan diepvries opzeker bestellen voor je.

                trouwens ik weet niet of je bekend ben met een reptielenwinkel in de Hoekse waard? daar hebben ze ook altijd van alles ( en dan bedoel ik echt "alles") en vaak tegen een betere prijs. (daar je in een reptielen winkel al snel een "groot afnemer"ben kan je vaak leuke prijsjes bedingen).
                R.dam Zuid? Dordrecht? er zullen toch wel reptielen/vogelwinkels zijn? denk van wel hoor.

                en anders heb je altijd internet nog. (niet bij alleen de commerciele winkels kijken, particulier word er ook aangeboden, maar dan is het wel verstandig vaak om niet

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik ben nog even opzoek gegaan heb site gevonden
                    Kreca.com kan je alles op krijgen
                    Meelwormen
                    Walmotlarven
                    Pinkys
                    Krekels

                    Nou kan je ze
                    Diepvries gedroogd
                    Levend
                    Of bevroren bestellen.
                    Waar gaat jou voor keur naar uit wil
                    Het liefst van alles wat maar heb maar een koppeltje
                    Makkelijkste is diepvries gedroogd zou ik gewoon hier me meelwormen kunnen halen op dorp diepvries gedroogde walmotten kunnen geven en diepvries pinkys
                    En dan universeel voer er bij en beetje groente en fruit en wat ze in der vrije tijd zelf nog bij elkaar vangen zou dat beetje gezond menu kunnen zijn voor me vogels of zou je het anders doen Gr. Nick

                    Opmerking


                    • #11
                      mijn voorkeur gaat altijd uit naar vers en levend en divers.
                      is op verschillende vlakken het beste.(afleiding of juist aanjager/stimulator etc.).

                      maar soms kan je niet anders dus grijp je naar alternatieven.
                      kan wel tig dingen aandragen maar ik ken jouw vogels en hun gewoontes niet.

                      als het goed is dan heb jij dit ruim voor het broedseizoen allemaal ge-experimenteert en weet jijzelf wat ze opnemen.

                      ik kan bv. zeggen voer ze maar regenwormen maar als ze niet worden opgenomen danwel aan de jongen worden gevoerd dan is het voor jouw koppel dus een niet goed zijnde voedsel (advies).

                      gr

                      Opmerking


                      • #12
                        Ja ik snap het
                        Maar krijgen nu 2 maal dag wat meelwormen
                        Iedere dag 1 x wat wasmotlarven of wat sprinkhangen
                        Wassmotten zijn ook levend
                        En ga indd iedere x is wat ander proberen


                        Bedankt voor de info


                        Gr. Nick

                        Opmerking


                        • #13
                          Nou de eerste bestelling is er al weer door heen
                          Sprinkhanen vonden ze toch wel spannend duurde even voor ze er aan
                          Gingen beginnen maar toen ze samen de eerste uit elkaar hadden getrokken was het feest begonnen ook de levende wasmotten was een succes
                          Alleen de diepvries gedroogde meelwormen vielen niet in de smaak
                          Er werd wat van gegeten maar niet dat ze het geweldig vonden dus
                          Wil de diepvries wasmotten nog proberen en anders bestel ik gewoon 1 x per week alles vers


                          Toch bedankt

                          Gr. Nick

                          Opmerking

                          Working...
                          X