PDA

Bekijk Volledige Versie : led

vogelaar
24-06-2012, 21:17
vandaag een gedeelte van vogelverblijven voorzien van led strips
ze brengen 4000 k en verbruik is 3 watt. voordeel lijkt er te zijn dat er meer licht in de vluchtjes is en vermoedelijk bespaar ik op de stroom kosten

Serinus
26-06-2012, 06:24
Hallo,

Vogelaar; heb je wat meer documentatie over je led verlichting?
Eventueel een foto van je opstelling?

Groeten, Serinus.

vogelaar
26-06-2012, 11:24
zal proberen om fotoos te maken van vluchtjes en kooien.

informatie laten zien kan alleen via prive bericht omdat de verpakking laat zien waar ik ze vandaan heb, en aangezien er geen reclame gemaakt mag worden is dat moeilijk, wel kan ik je verklappen dat ze niet in doe het zelf zaken liggen maar in winkels die discoapparatuur verkopen.

RobK
26-06-2012, 11:42
omdat de verpakking laat zien waar ik ze vandaan heb, en aangezien er geen reclame gemaakt mag worden is dat moeilijk

Nou laat de verpakking maar zien hoor! We zijn razend nieuwsgierig.

Groet,

Rob.

Ton Koek
26-06-2012, 12:01
Nou, ik wil ook wel dolgraag een verpakking zien.

Animal
26-06-2012, 13:49
En de prijs er bij is ook wel handig .

4000k ,,is waarschijnlijk de kleur ,,,minstens zo belangrijk om te weten of je voordelig uit bent is de licht opbrengst (lumen) ,en dit zal per strip meer dan 300 moeten zijn ,anders is een T5 voordeliger.

vogelaar
26-06-2012, 19:08
Accent Strips white WW
Code: 1216300005

De Accent Strip Black WW is een zeer dunne, LED-circuit-strip-tape met negen felle Warm White LEDs. Deze kan door de zelfklevende achterzijde op vrijwel iedere ondergrond geplakt worden. De Accent Strip Black WW is geschikt voor diverse indoor applicaties zoals; thuis, op kantoor, in winkels of iedere plek waar weinig inbouwruimte beschikbaar is.

ProductbeschrijvingDocumentenElk system bestaat uit:
- 4x 9.75-inch (250mm) zelfklevende witte strips met Warm White LEDs (2700K)
- 3x 44-inch (1100mm) verlengkabels
- 1x AC Adapter (12V, 1000mA)

Specificaties:
- LED eigenschappen: Long life (50.000 uur), laag stroomverbruik, weinig warmteontwikkeling
- Opgenomen vermogen (4 strips): 3W max
- Tot 4 LED strips kunnen op een voeding worden aangesloten
- Multi-voltage: 90-240V, 50/60Hz
- Afmetingen (LxBxH – elke strip): 250x10x2mm
- Gewicht (complete kit): 0,26kg

Specificaties onder voorbehoud.

fotoos volgen als al mijn vluchten voorzien zijn zondag aanstaande

populier
26-06-2012, 19:25
Zo te zien mooi setje en niet duur, zijn ze wel fel genoeg de ledjes vogelaar?

peerpm
26-06-2012, 21:41
Ziet er veelbelovend uit! Ik ken de strips van 5 meter lengte, .... benieuwd naar het resultaat én de prijs van zo'n setje.

Suc6,

Peer

Josly
26-06-2012, 22:08
Hallo,

Ik snap het niet zo goed.

1 LED = 0,2 Wat
Per strip 9 LEDs
Per strip = 9 x 0,2 = 1,8 Wat
Opgenomen vermogen ( 4 strips ): 3 Wat max.
Vermogen 4 strips = 4 x 1,8 = 7,2 Wat

Het is Amerikaans en de prijs schommelt tussen de 25 en de 30 Euro.
Deze zijn ook te verkrijgen als LEDs ( 6000K )

Om eerlijk te zijn. Ben ik meer voorstander voor/van de LEDs ( 4600K ) waar Serinus in een ander topic over had.
Zoals ik lees worden ze gebruikt voor vluchtjes. Zijn deze gesloten of open, en hoe groot zijn deze.
Blijven deze LEDs continu werken, branden op volle sterkte, of worden ze gedimd.

Serinus
27-06-2012, 08:19
Hallo,

Bedankt voor de info, Vogelaar.
Zoals ik lees heb je de WW (Warm White) kleur genomen?
Waarom heb je voor die kleur gekozen?
Als je foto's laat zien, kun je dan ook aangeven hoeveel strips je per vluchtje hebt gebruikt en de afmetingen van zo'n vluchtje?
Weet je toevallig ook de stralingshoek van de led's en de hoeveelheid diodes die per led zijn gebruikt?
En, inderdaad, kunnen deze led's gedimd worden?

Groeten, Serinus.

vogelaar
27-06-2012, 11:55
in de kooien 80maal 50 maal 45 b maal hoog maal diep heb ik een strip van 25 cn lang geplakt ze zijn namelijk zelfklevend. de vluchtjes zijn pas zondag klaar en dan kan ik fotoos nemen.
de firma die ze verkoopt heeft diverse soorten waaronder warm wit, koud wit, en gekleurd de gekleurde zijn dimbaar de andere weet ik niet en zal ik op mijn werk moeten navragen. wel zijn er lengte van 10 meter te verkrijgen welke je zelf op maat kan maken
over winkel verkoop prijzen weet ik totaal niets alleen de prijs wat ik betaal is beduidend lager dan wat er vermeld wordt in de berichten. ik zal ook nog vragen hoeveel diodes er gebruikt zijn en wat het aantal lumen is.

vogelaar
27-06-2012, 12:00
misschien is het handiger om zelf op de site te kijken bij de firma die ze verkoopt is wel effe zoeken.maar de site heeft een zoekfunctie dus moet lukken.

americandj.com gevestigd in kerkrade

populier
27-06-2012, 13:28
De door jouw genoemde site verkoopt helemaal geen WW leds alleen CW leds.

Weet je zelf wel wat je hebt aangeschaft?:)

http://www.americandj.com/ProductDetails.aspx?ItemNumber=1900&Category=L.E.D.&txtSearch=Accent Strip cw

Serinus
27-06-2012, 13:38
Hallo,

Misschien is het dan makkelijk als Vogelaar zelf even aangeeft waar hij die strips heeft gekocht.
Ik zie hier; http://www.rjshop.nl/American-DJ-Accent-Strip-white-WW/nl/product/25186/namelijk wél Warm White.

Groeten, Serinus.

vogelaar
27-06-2012, 13:42
beter zoeken op de site of zou het zo zijn dat tussen die duizend doosjes er EEN doosje tussen gezeten heeft welke ww is.

volgens de technische dienst verkopen ze drie soorten black light cw en ww en dan nog diverse andere kleuren al dan niet met regelaars en of dimmers

populier
27-06-2012, 13:43
misschien is het handiger om zelf op de site te kijken bij de firma die ze verkoopt is wel effe zoeken.maar de site heeft een zoekfunctie dus moet lukken.

americandj.com gevestigd in kerkrade

Wie weet hebben ze idd, ook WW's ik kan ze alleen niet vinden op de site.

Zelf heb ik mijn WW's omgeruild destijds voor CW's vond het licht niet mooi en te zwak.

Hier CW's een WW's door elkaar zie de verschillen.

vogelaar
27-06-2012, 13:49
naam waar ik ze vandaan heb staat reeds vermeld bovendien heb je zelf al op de site gekeken maar niet goed genoeg. anders had je ze wel gevonden.

ander persoon komt met dezlfde leds welke oorspronkelijk ook bij ons vandaan komen omdat we aan die winkel leveren

populier
27-06-2012, 14:08
Geen bril nodig hoor, alleen goede informatie.

Het is nl. americandj.eu ipv americandj.com:rolleyes:

http://www.americandj.eu/default/catalogsearch/result/?q=accent+

vogelaar
27-06-2012, 14:18
info was goed wat betreft adres je kan ze namelijk beide gebruiken, maar het verschil wat je laat zien op de foto is duidelijk ik ga nu ook voor cw alleen zijn ze nu op mijn werk aan het berekenen wat een rol van 10 meter kost inc transfor en kabels en blokjes

populier
27-06-2012, 14:31
Helaas is mijn LEDboer failliet anders kreeg je dat adres wel.

Ik heb geen strips maar Led tls, waterdicht, doorschakel baar tot 10 meter, direct op 220volt,op clips dus draaibaar in elke gewenste richting.

Leuke prijzen:
55cm 12,95
80cm 15,95
115cm 18,95

Ik had ook nog wel meer willen bestellen voor mijn broedkooien/vluchten maar hij leverd niet meer.:(

Daarom ben ik nu op zoek naar een andere leds, maar wat ik nu op dit moment tegenkom voldoet nog niet aan mijn eisen.

vogelaar
27-06-2012, 14:36
waarschijnlijk verkopen ze die bij mijn bedrijf waar ik werk wel zal je me alleen nadere informatie moeten toesturen of nog beter telefoneer is met hun en vraag naar de tech dienst

populier
27-06-2012, 14:39
Ok prima bedankt, heeft geen haast, ga eerst je eigen hokken maar lekker in orde maken.

Succes ermee:)