Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bewoners gezocht?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bewoners gezocht?

    Momenteel ben ik een linnekast aan het ombouwen tot binnenkooi, afmetingen 95cmx45cmx80cm (lxdxh) .

    Nu wil ik daar een koppeltje vogeltjes in gaan houden die niet angstig(mag best een beetje brutaal), leuk zingen/geluidjes maken, en een beetje betaalbaar zijn.

    In mijn voliere heb ik al kanaries en zebravinkjes, dus liever iets anders dan deze 2 soorten, o ja en geen parkietachtige.

    Hebben jullie soms suggesties?

  • #2
    nieuwe vogels

    je zou de volgende vogels kunnen aan kopen , australiche prachtvinken , roodkop, driekleur of forpes papagaaiamadines, verder nog afrikaanse prachtvinken zoals witwangmeesastrildes, elfenastrildes etc etc

    als dit alles niet betaalbaar is dan een koppeltje japanse meeuwen

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door vogelaar
      je zou de volgende vogels kunnen aan kopen , australiche prachtvinken , roodkop, driekleur of forpes papagaaiamadines, verder nog afrikaanse prachtvinken zoals witwangmeesastrildes, elfenastrildes etc etc

      als dit alles niet betaalbaar is dan een koppeltje japanse meeuwen
      waren dat serieuze suggesties? de papegaaiamadines zijn veel te onrustig voor de wensen van Badraaf en die afrikaanse prachtvinken zijn er bijna niet meer en zijn ook bijna niet meer goed te betalen.

      je moet eerder denken aan een koppel spitsstaarten of kleine cubavinken. de kleine cubavinken komen nog wel eens een wormpje uit je vingers pakken en tonen ook erg leuk gedrag wanneer er een verse grashalm in de kooi wordt gelegd. ook een mooie stap tussen de ''beginners vogels'' en de vogels voor ''ervaren mensen''. ook kunnen ze erg leuk zingen

      Opmerking


      • #4
        vogels

        de vraag is natuurlijk betaalbaar gemiddeld 80 euro voor een koppel cubavinken is ook niet niks voor somige . papagaaiamadines zijn beweeglijke vogels maar de ruimte waar ze in gaan is groot genoeg en spitstaarten behoren tot de australiche prachtvinken evenals diamantvinken en de altijd mooie goulds of bruinborst rietvinken welke eveneens een mooi gezang hebben

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door vogelaar
          de vraag is natuurlijk betaalbaar gemiddeld 80 euro voor een koppel cubavinken is ook niet niks voor somige . papagaaiamadines zijn beweeglijke vogels maar de ruimte waar ze in gaan is groot genoeg en spitstaarten behoren tot de australiche prachtvinken evenals diamantvinken en de altijd mooie goulds of bruinborst rietvinken welke eveneens een mooi gezang hebben
          Welke van de soorten die u noemt hebben een leuke zang/roep?

          Opmerking


          • #6
            Goedendag,

            als ik mijn mening hierover mag geven, zou ik absoluut voor de kleine cubavink gaan.

            Een leuk bewegelijk vogeltje, wat behoorlijk brutaal is en nog een leuke zang heeft ook!!!
            In mijn optiek, voldoet deze het meest aan jou wensen!

            Suc6!!!!

            Gr. Martijn
            Met vriendelijke groet,

            Martijn Schaufeli

            Opmerking


            • #7
              Ik ben zelf ook een beetje op internet aan het zoeken,
              Wat vinden jullie van rijstvogels?

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door MartijnSchaufeli
                Goedendag,

                als ik mijn mening hierover mag geven, zou ik absoluut voor de kleine cubavink gaan.

                Een leuk bewegelijk vogeltje, wat behoorlijk brutaal is en nog een leuke zang heeft ook!!!
                In mijn optiek, voldoet deze het meest aan jou wensen!

                Suc6!!!!

                Gr. Martijn
                hier sluit ik me bij aan.

                rijstvogels heb ik geen ervaring mee en zal ook niet gebeuren want ze liggen niet echt in mn straatje

                Opmerking


                • #9
                  Enkele jaren geleden had ik ook een omgebouwde linnenkast.
                  Ik had er..... ja,ja, kleine cubavinkjes in zitten.
                  Heerlijk brutaal vogeltje, leuk om te zien, echte hartediefjes.
                  Prima advies van, van Tuijl.
                  groetjes
                  Heidi

                  Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door vogelaar
                    de vraag is natuurlijk betaalbaar gemiddeld 80 euro voor een koppel cubavinken is ook niet niks voor somige . papagaaiamadines zijn beweeglijke vogels maar de ruimte waar ze in gaan is groot genoeg en spitstaarten behoren tot de australiche prachtvinken evenals diamantvinken en de altijd mooie goulds of bruinborst rietvinken welke eveneens een mooi gezang hebben
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking


                    • #11
                      Heb toch een beetje m'n oog laten vallen op de rijstvogel, vind die grote snavel erg apart.

                      Alleen vraag ik me af of ze geschikt zijn voor de afmetingen van de kooi, en ben benieuwd wat het karakter van de vogels is?

                      Iemand?

                      Opmerking


                      • #12
                        qua afmetingen geen probleem

                        qua karakter geen idee

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                          qua afmetingen geen probleem

                          qua karakter geen idee
                          Oke dat is dan alvast 1 plus, nu even afwachten op reacties over het karakter.

                          Opmerking


                          • #14
                            ik heb een tijdje een koppel rijstvogels gehad.
                            de man zong af en toe best leuk maar maakten verder geen lawaai.
                            verder waren het ook zeker geen angstige vogels en ik ou zeggen dat het hele leuke vogeltjes zijn voor in de kamer.

                            en betaalbaar zijn ze zeker.
                            manager bij een speech :
                            vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
                            maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door larslambooij
                              ik heb een tijdje een koppel rijstvogels gehad.
                              de man zong af en toe best leuk maar maakten verder geen lawaai.
                              verder waren het ook zeker geen angstige vogels en ik ou zeggen dat het hele leuke vogeltjes zijn voor in de kamer.

                              en betaalbaar zijn ze zeker.
                              Dat zijn mooie berichten, want dat maakt de keuze voor een koppeltje rijsvogels weer wat makkelijker.

                              Opmerking

                              Working...
                              X