PDA

Bekijk Volledige Versie : Kweek

jeffrey rahoens
24-06-2012, 11:57
Door de studies die alleen maar zwaarder worden en de hoge school die er binnen een tweetal jaar aankomt heb ik besloten te stoppen met de kanaries, de slechte koppels gaan weg, de goede ga ik aan mijn oom geven.
Ik twijfel nog ofdat ik een koppel of gewoon 1 man in de volière ga zetten.
Binnen komen er dan 4 koppels japanse meeuwen i.p.v. 11 koppels kanaries.
Het zal veel minder werk vragen en japanse meeuwen vragen niet zo heel veel verzorging buiten voer, water en een schone kooi.

Treursijs
24-06-2012, 12:21
Vind het persoonlijk maar een zwak excuus dat je gaat stoppen met de kanaries omwille van school. Ik volg momenteel ook hogeschool en af en toe moet ik ook eens achter de boeken gaan zitten.

Animal
24-06-2012, 12:36
Heel goed om te minderen ,,school is belangrijker ,en anders kan dit ten koste van de vogels gaan.
Een kanarie man in de volliere bij andere vogels gaat prima ,daar hoeft helemaal geen popje bij te zitten.

jeffrey rahoens
24-06-2012, 12:37
Ik blijf natuurlijk wel vogels houden, maar veel minder.
Ik ben dit jaar ook begonnen met muziekschool en ben begonnen met fietsen. En het wordt allemaal wat veel.

jeffrey rahoens
24-06-2012, 12:38
Heel goed om te minderen ,,school is belangrijker ,en anders kan dit ten koste van de vogels gaan.
Een kanarie man in de volliere bij andere vogels gaat prima ,daar hoeft helemaal geen popje bij te zitten.

Ik wil er wel een popje bij maar die plukken dan de kwartels zoals ik dit jaar voor heb. Die kanarie is niet echt voor mij, maar meer voor men ma die heeft graag wat zang in de volière:D

Goudengould
24-06-2012, 13:59
Begonnen met fietsen? Dat gaat de verkeerde kant op.. :p

Ik kan zo al 3 mensen opnoemen die vogels hadden en door het fietsen zijn gestopt :rolleyes:

Ton Koek
24-06-2012, 14:44
Och, ik begon met fietsen toen ik drie was, ik heb nog steeds vogels. :)

jeffrey rahoens
24-06-2012, 18:10
Met vogels wil ik zoizo zeker niet stoppen, alleen al wat verminderen.
Sommige dagen heb ik amper tijd om de vogels te verzorgen en als ik dieren heb wil ik ze goed verzorgen.
Een dagje niet gaan fietsen is niet erg maar een dag de vogels niet verzorgen loopt het niet goed af.:o

jeffrey rahoens
30-06-2012, 14:32
Donderdag zijn de eerste 13 vogels verkocht. Het doet wel raar om in een hok te komen waar zoveel kooien leeg zijn. :(
De laatste eieren moeten 8 juli uitkomen, als alle koppels dan gedaan hebben met kweken gaan ze bij mijn oom.
Van 14 kooien deze kweek zal ik deze winter nog 3 kooien hebben en in de kweek 5 en een vluchtkooi.
In de volière komen in de winter 2 kanariemannen en in de zomer gaat er nog 1 man bij komen, de man die bij mijn tante in de winter binnen zit.
Misschien zal er een koppel spitstaarten bij komen, maar dat valt nog te zien