Mededeling

Collapse
No announcement yet.

handopfok niet meer toegestaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • handopfok niet meer toegestaan

    voor u gevonden:


    WIJ BEATRIX, BIJ DE GRATIE GODS,
    KONINGIN DER NEDERLANDEN,
    PRINSES VAN ORANJE-NASSAU,
    ENZ. ENZ. ENZ.

    Besluit houdende regels met betrekking tot houders van dieren (Besluit houders van dieren).

    Op de voordracht van de Staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie van (datum),
    nr. ......, Directie Wetgeving en Juridische Zaken;
    Gelet op verordening (EG) nr. 1099/2009 van de Raad van 24 september 2009 inzake de bescherming van
    dieren bij het doden (PbEU 2009, L 303), richtlijn 2008/120/EG van de Raad van 18 december 2008 tot
    vaststelling van minimumnormen ter bescherming van varkens (Gecodificeerde versie; PbEU 2008, L 47),
    richtlijn 2008/119/EG van de Raad van 18 december 2008 tot vaststelling van minimumnormen ter
    bescherming van kalveren (Gecodificeerde versie; PbEU 2008, L 10); richtlijn 2007/43/EG van de Raad van
    28 juni 2007 tot vaststelling van minimumvoorschriften voor de bescherming van vleeskuikens (PbEU
    2007, L 182), richtlijn 99/74/EG van de Raad van 19 juli 1999 tot vaststelling van minimumnormen voor
    de bescherming van legkippen (PbEG 1999, L 203), richtlijn 99/22/EG van de Raad van 29 maart 1999
    betreffende het houden van wilde dieren in dierentuinen (PbEG 1999, L 94), richtlijn 98/58/EG van de
    Raad van 20 juli 1998 inzake de bescherming van voor landbouwdoeleinden gehouden dieren (PbEG 1998,
    L 221), de Europese Overeenkomst tot bescherming van kleine huisdieren (Trb. 1988, 1) en de artikelen
    2.1, derde en vijfde lid, 2.2, tweede, derde, zevende, negende en tiende lid, 2.3, tweede en vierde lid,
    onderdeel a, 2.8, tweede lid, 2.9, derde lid, 2.10, eerste tot en met vierde lid, 2.16, eerste lid, 7.1, 7.2,
    eerste lid, 7.8, eerste lid, 10.1, vijfde lid, en 10.4 van de Wet dieren;
    De Afdeling advisering van de Raad van State gehoord (advies van (datum en nummer));
    Gezien het nader rapport van de Staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie van
    (datum), nr. ......, Directie Wetgeving en Juridische Zaken;

    HEBBEN GOEDGEVONDEN EN VERSTAAN:


    (door Rupicola geselecteerde passagepapegaaiachtigen

    De Staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie,
    dr. Henk Bleker
    Amigo de los Psittacidos

    Look deep into nature and you will understand everything better

  • #2
    Amigo de los Psittacidos

    Look deep into nature and you will understand everything better

    Opmerking


    • #3
      en nog steeds zijn "we" er niet

      Toppie
      word weer wat rupicola
      gaat weer een hoop ellende en opschudding veroorzaken
      sterkte

      groetjes

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Hoe zit dat dan met eieren/jongen die uit de broedmachine komen omdat de ouders zelf niet broeden willen.

          mvg eddie

          Opmerking


          • #6
            [QUOTE=stefkee;180470]Is een druppel op een hete plaat, indien dit niet eurpees geregeld wordt!.

            gewoon de grens overwippen en naar hartelust volwassen dieren handopfok kopen.

            QUOTE]

            jij snapt het geloof ik niet

            dit is /komt er nu ( er moet er altijd 1 de eerste zijn).
            word "misbruik" op en van gemaakt ( want is een handeling die "gewoon/gewoonte " is in dat wereldje)
            word geconstateerd en men stelt vast dat men het niet kan tegenhouden
            wet word uitgebreid ( bv. op Europees niveau danwel de strafmaatregel )
            doelstelling bereikt
            en weer stukje verder met het dichtknijpen van het strotje van de vogelhobby.

            het gaat altijd in stapjes en vaak zijn de eerste stapjes zeer "geruisloos". ( bewust/onbewust).

            Oorspronkelijk geplaatst door girlits
            Hoe zit dat dan met eieren/jongen die uit de broedmachine komen omdat de ouders zelf niet broeden willen.

            mvg eddie
            uiteraard komt regelgeving met uitzonderings regels voor ( verder door denkend) bv. het bedrijfsleven(pluimvee) als voor particulier

            Opmerking


            • #7
              Goed nieuws!!

              Ik had het hier en daar al gehoord, toen werd er ook bij gezegd dat er een uitzonderingsregel bij zou komen voor als de ouders niet zouden voeren/zouden overlijden etc. Ik heb de tekst even snel doorgescand, maar ik zie er niet zo snel iets over staan.
              Met vriendelijke groet, Jeroen

              www.jeroenhubert.nl

              Opmerking


              • #8
                en had ik het uiteindelijk toch fout, chips ....dat is niet de bedoeling

                ik dacht dat het er niet meer van zou komen ( wist via bron al van wetsvoorstel af ).
                blijkt toch dat er hier en daar nog wat doorgedrukt gaat worden dan in dit kabinet.



                succes in de papegaaien wereld

                Opmerking


                • #9
                  Indien de gezondheid van het dier of het ouderdier in gevaar komt is handopfok inderdaad mogelijk.

                  En ik ben erg blij met deze wetgeving. En ik denk dat we als sector dit actief moeten ondersteunen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
                    En ik ben erg blij met deze wetgeving. En ik denk dat we als sector dit actief moeten ondersteunen.
                    Ja ik ben ook pro deze maatregel, Liefst op Europees niveau.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
                      En ik ben erg blij met deze wetgeving. En ik denk dat we als sector dit actief moeten ondersteunen.
                      Helemaal mee eens. In mijn ogen is dit wetgeving die direct bijdraagt aan het welzijn van de dieren, als houder kan je daar alleen maar positief tegenover staan.
                      Met vriendelijke groet, Jeroen

                      www.jeroenhubert.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
                        Indien de gezondheid van het dier of het ouderdier in gevaar komt is handopfok inderdaad mogelijk. .



                        juist en dit word dus de crux van dit "verhaal"."



                        uit dierenwelzijn belang zoals die babypapegaaien handel natuurlijk een volmondig ja van mijn kant .

                        gr

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb niets tegen deze wetgeving, mits er een uitzondering wordt gemaakt op eieren en jongen die verstoten worden.

                          ik had echter al begrepen dat hier een uitzondering op werd gemaakt dus, puik voorstel

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                            ik heb niets tegen deze wetgeving, mits er een uitzondering wordt gemaakt op eieren en jongen die verstoten worden.

                            ik had echter al begrepen dat hier een uitzondering op werd gemaakt dus, puik voorstel
                            Ach Achterpoortjes zullen er altijd wel zijn vrees ik.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                              Hallo,

                              Bij welke vogels en door welke omstandigheden komt de soort schimmelziekte voor waar Daniel in een ander topic over had/heeft.
                              Waarschijnlijk de meest voorkomde schimmelziekte van het ogenblik. Waar een zekere gevaar inschuilt, zeker wat betreft de chronische vorm. Die zorgt, veroorzaakt, hersenletsel, hersenbeschadiging. Waar bij vogels meer en meer een soort epilepsie ziekte voorkomt.
                              Handopfok is een van de grootste oorzaken wat betreft deze schimmelziekte. In de eerste plaats bij lori soorten.
                              Broedmachien, handopfok zal toekomst gericht gecatalogeerd worden, worden aanzien als professioneel, commercieel.

                              www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=17027
                              Gaan ze dan evolueren naar een soort van Belgische toestand wat betreft Honden/katten? 1 nest honden kan als particulier, vanaf 2de nest ben je profesioneel en dien je taksen te betalen? Of iets in die trend?
                              Zou de toevallige door omstandigheden overgegaan tot handopvok vrijwaren van Professioneel kweker te worden.

                              Los daarvan vermoed ik dat we binnen x jaar toch naar een soort van belastingen zullen gaan op onze vogels(bij verkoop). Het verplicht (jaar)ringen zou een logiche erste stap zijn, want dat betekent dat je ingeschreven bent, daarna dien je je kweeknummer ergens te registreren en vanaf dan kunnen ze perfect zien hoeveel ringen besteld = zoveel euro = zoveel belastingen.
                              Ik denk dat er zoiets in Duitsland bestaat. Zoveel ringen besteld = zoveel vogels in stock. Niet zoveel vogels/ringen in stock = verkoop. Evenwel niet zeker dat dit juist is en hoe het precies werkt, daar mijn duits gebrekkig is en dit uit 2de hand komt!

                              Opmerking

                              Working...
                              X