Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Treursijs naar winterkleed?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Treursijs naar winterkleed?

    Beste mensen,
    ik heb zo'n 3 maand geleden een koppel treursijzen aangekocht in Nederland. De verkoper in kwestie was een particulier en ben ik over het algemeen zeer ontevreden van (heeft me een 2 poppen jappen aangesmeerd dat een koppel zouden moeten zijn, met een lange uitleg dat je het ziet aan de staart etc etc, duidelijk niet dus). Op het moment van de aankoop leek de vogel in een tussenstadium kwa verenkleed (niet super geel, noch winterkleed). Hij zei me dat hij al mooi geel aan het kleuren was. Nu 3 maand later lijkt me de man over te gaan naar zijn winterkleed (bruiner van kleur, hoofd niet meer egaal zwart). Het lijkt me best mogelijk dat met deze vogels tijdens de winter is gekweekt met kunstlicht, dit niet lukte, en ik nu vast zit ermee. De vraag is of iemand me met zekerheid kan zeggen op basis van een foto of dergelijke of hij nu naar winterkleed ruit of naar zomer, en als hij naar winterkleed aan het gaan is wat hiervan de implicaties zijn voor volgend jaar. Zal hij nu ook naar zomerkleed gaan tijdens de winter volgend jaar? Of stelt hij de rui uit waardoor hij mooi op kleur komt tijdens de zomer?
    Mvg, Ben.
    PS foto volgt

  • #2
    Jij hebt ze nu buiten zitten?

    Had de verkoper niet meer info of ze van binnen of buiten kwamen?

    Op het sijzen blog staat dat ze juist in deze maand (Juni) geheel op kleur moeten zijn en nu gaat de kweek beginnen, het zijn late broeders.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Wel de verkoper verzekerde me vanalles, weinig waar blijkt. Het was een rit van in totaal 6 uur, dus ik kan moeilijk even de vogels terug gaan afzetten..
      Fotos komen eraan over 2 min.
      Voila dit is hem, geen giga kwaliteit foto maar bon

      https://www.dropbox.com/s/fmcknim168...2018.42.27.jpg

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Van Den Berge Ben
        Beste mensen,
        De verkoper in kwestie was een particulier en ben ik over het algemeen zeer ontevreden van (heeft me een 2 poppen jappen aangesmeerd dat een koppel zouden moeten zijn, met een lange uitleg dat je het ziet aan de staart etc etc, duidelijk niet dus).

        Opmerking


        • #5
          Deze had een ring aan van 2011. Denk je dat deze misschien kweek is van deze winter?
          Het stukje gaat over de algemene misnoegdheid over de verkoper en het me van weinig nut lijkt hem te contacteren gezien hij me reeds heeft belogen.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Van Den Berge Ben
            Deze had een ring aan van 2011. Denk je dat deze misschien kweek is van deze winter?

            dat weet ik niet, moet je bij verkoper zijn ( bellen is toch zo gebeurd? weinig km's ook ).
            zou dan logischer zijn dat er een 2012 ring omheen gezeten had. maarja wellicht had verkoper nog wat "oude"ringen liggen ?
            ik weet niet wanneer zo'n man dan begonnen moet zijn met de kweek.
            wie het weet mag het zeggen ,ik denk dat alleen de verkoper je uitsluitsel hierin kan geven. (ringkwestie).

            hoe zat de vogel toen jij hem kocht? binnen/buiten?
            hoe waren de hokken van verkoper?
            welke vogels had hij nog meer ? zwartkopsijzen en kapoetsensijzen? was het in het oosten van het land ( zeer dicht tegen de Duitse grens aan? zeg bv. s'heerensberg )
            wat heb je de verkoper gevraagd ? ( voeding /huisvesting/medicijnen/ kweek methode van die man etc.).

            het kan ook zijn dat de vogel niet in conditie is.
            het kan ook zijn dat de voeding niet afdoende is.
            het kan ook aan" het weer" liggen.



            wat is ring van grote maat, ik bedoel, is het een te grote ring en wellicht overgeringd misschien ( dus "gerommeld"met deze vogel?).

            is gewoon allemaal moeilijk via zo'n schermpje.

            succes

            Opmerking


            • #7
              Vogel zat in kweekkooi in een klein tuinhuis waar hij niet in kweekt maar alleen verkoopt zeg maar. Hij kweekt zelf ergens anders maar daar kom je nooit zelf omdat hij schrik heeft van diefstal etc.
              Hoe zagen de hokken eruit:
              5 kweekkooien boven elkaar, dicht bevolkt zeg maar en weinig onderhouden kooien leek me.
              Hij had nog zwartkoppen, jappanse nachtegalen, blauwvleugel minla, etc etc.. Hij verkoopt (nog altijd) zeer veel soorten vogels op vogelmarkplaats. Is het toegelaten de man bij naam te noemen? Dan weet de rest tenminste deze man te mijden.
              Mvg,Ben

              Opmerking


              • #8
                Hier nog een foto van betere kwaliteit
                https://rapidshare.com/files/1644528451/_MG_4642.JPG

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Van Den Berge Ben
                  Het stukje gaat over de algemene misnoegdheid over de verkoper en het me van weinig nut lijkt hem te contacteren gezien hij me reeds heeft belogen.
                  Webs.com has been shut down on the 31st of August 2023. Find out what that means for your site and how to move it to another provider.


                  succes

                  ps: ik zou geen namen noemen ,is namelijk schandpaal effect, wellicht hebben andere juist hele goede ervaringen met die man.

                  Opmerking


                  • #10
                    Foto van aankoop heb ik helaas niet, maar zijn hoofd was mooi egaal zwart. Je ziet nu duidelijk dat er daar gekleurde pluimen doorkomen. Dat bruinig op de borst was ook zeker niet. Hij lijkt me zelf naar winterkleed te gaan, maar daarom dat ik de mening van enkele experts wou vragen

                    Wat is je gevoel over deze vogel WK? Ik weet je hebt weinig info, maar wel bakke ervaring. Zit deze vogel nog steeds in een tussen stadium van verenkleed?
                    Ik zal maar geen naam noemen, ik verwijt vooral mezelf in geval van een "slechte" aankoop.

                    Opmerking


                    • #11
                      Bedankt voor de site WK. Ik had deze reeds eerder bekeken, maar ik om een of andere reden wou de foto niet laden vandaag, tot jij me blijkbaar de correcte link gaf
                      Als ik 1 van zijn foto's begin juni bekijk zit deze ook nog niet volledig in kleed, en bij de andere foto's staan er geen data bij.
                      Hij krijgt trouwens amerikaanse sijzen mengeling, kiemzaad en allerlei soorten insecten die hij meepikt van de insecteneters.

                      Opmerking


                      • #12
                        Webs.com has been shut down on the 31st of August 2023. Find out what that means for your site and how to move it to another provider.

                        Opmerking


                        • #13
                          Een treursijs zal veranderen van veren kleed van winter naar zomer indien hij in topconditie komt. Jij hebt deze aangekocht ongeveer drie maanden geleden en dan waren mijn vogels nog niet eens van plan om nog maar 1 pluimpje geel te tonen. Dus daar zat je al in het zak.

                          Wat nu mijn vraag is, is de vogel volledig geel geweest? en daarmee bedoel ik ook echt geel.

                          Nu komt het uiteindelijk probleem waar ik mee zit. Drie maanden geleden was hij half geel, half Winterkleed. Nu is hij dat nog altijd. Indien Hij niet geel is geworden. Heeft de verplaatsing voor een storing gezorgd waardoor hij gestopt is met de overgang.

                          Wat gaat er nu gebeuren, hij zal nu trg naar winterkleed gaan en pas volgende zomer terug zomerkleed krijgen en klaar zijn voor de kweek.
                          http://dewittn17.skyrock.com/

                          Opmerking


                          • #14
                            Bedankt WK, ja dit wist ik allemaal wel Heb je een idee van mijn 2de vraag, nl mochten ze nu naar winterkleed aan het gaan zijn, hoe zit dat dan voor volgend jaar? Gaan ze dan tijdens de winter naar zomerkleed, of slagen ze een rui over?
                            Ha blijkbaar juist geantwoord van treursijs. Wel als dat het geval is lijkt het me me in orde hem goed te observeren (mocht hij problemen krijgen met ruien of dergelijke), en dan loopt dat volgend jaar wel los.
                            Mvg,Ben

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Van Den Berge Ben
                              Bedankt WK, ja dit wist ik allemaal wel Heb je een idee van mijn 2de vraag, nl mochten ze nu naar winterkleed aan het gaan zijn, hoe zit dat dan voor volgend jaar? Gaan ze dan tijdens de winter naar zomerkleed, of slagen ze een rui over?
                              Ha blijkbaar juist geantwoord van treursijs. Wel als dat het geval is lijkt het me me in orde hem goed te observeren (mocht hij problemen krijgen met ruien of dergelijke), en dan loopt dat volgend jaar wel los.
                              Mvg,Ben
                              .................................................

                              mvg

                              oh ik zie dat nu ook ( was te langzaam schijnbaar )
                              haal ik mijn antwoord wel weg ( heeft niet echt veel zin namelijk)

                              succes ermee, meer kan ik niet voor je doen
                              einde topic voor mij.

                              Opmerking

                              Working...
                              X