Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 vogels 1 nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 3 vogels 1 nest

    Hallo allemaal

    Mijn japanse meeuwtjes zitten met 3 vogels op 1 nest kan iemand dit verklaren??
    Ik zou ook graag de uitkomst van de 7 eitjes willen weten deze zitten er op:
    2roodbruin man en vrouw
    1zwart man
    1witte vrouw (helemaal wit) heb ik ook noch maar die zat er alleen een beetje in het begin op.

    alvast bedankt,
    Wessel.

  • #2
    Wessel als je meerdere meeuwen bij elkaar houd kom je niet van niet dit probleem af, Japanse meeuwtjes duiken allemaal in 1 nest als je 10 bij elkaar houd slapen ze ook met elkaar in dezelfde nest, de eieren die daar ingelegd worden komt meestal niets van terecht.

    Gr Harm

    onze site: http://hbgrimmius.webklik.nl/page/tropische-vogels

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Harm Berend
      Wessel als je meerdere meeuwen bij elkaar houd kom je niet van niet dit probleem af, Japanse meeuwtjes duiken allemaal in 1 nest als je 10 bij elkaar houd slapen ze ook met elkaar in dezelfde nest, de eieren die daar ingelegd worden komt meestal niets van terecht.

      Gr Harm

      onze site: http://hbgrimmius.webklik.nl/page/tropische-vogels
      bedoel je dat er niks uitkomt??? (onbevrucht)
      of dat het de kleuren zijn van een van de ouders?

      ps: ik begin er pas mee dus ik heb 0 ervaring

      Opmerking


      • #4
        Ze kunnen best bevrucht zijn maar meestal komt er van het broeden niet zo veel terecht of de eitjes worden bevuild als er meerdere vogels in 1 nest slapen, maar misschien heb je geluk en gaat het met 3 meeuwtjes nog goed.

        Gr Harm

        Op onze site kun je meer lezen over Japanse Meeuwen.

        onze site: http://hbgrimmius.webklik.nl/page/tropische-vogels

        Opmerking


        • #5
          mijn japanse meeuwtjes zitten er constant op
          soms 1
          soms 2
          soms 3
          dank je wel voor je hulp

          ps:wat bedoel je met : bevuild?
          ik zei het al ik heb 0 ervaring

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door wschaik
            mijn japanse meeuwtjes zitten er constant op
            soms 1
            soms 2
            soms 3
            dank je wel voor je hulp

            ps:wat bedoel je met : bevuild?
            ik zei het al ik heb 0 ervaring
            Poep op de eitjes

            onze site : http://hbgrimmius.webklik.nl/page/tropische-vogels

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Harm Berend
              ooooohhhhh nee dat gaat wel goed het nestje is nu omgeveer 5 dagen oud en geen poepvlekjes en een schoon nest

              Opmerking


              • #8
                Succes met de kweek en hou ons op de hoogte.

                Gr Harm

                onze site : http://hbgrimmius.webklik.nl/page/tropische-vogels

                Opmerking


                • #9
                  Alle moegelijke combinaties kun je invoeren op www.kippenjungle.nl moet je even naar beneden scrollen tot je de juiste diersoort hebt.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    Er zijn nu 3/7 uitgekomen hopelijk volgen er morgen meer!!!

                    Opmerking


                    • #11
                      Leuk, hoe gaat het nu met de jonge meeuwtjes?

                      Meerdere ouders op 1 nest kan best goed gaan hoor; dan heb je misschien wel minder broedsucces dan bij gewoon 2 ouders op het nest, maar 2 of 3 jongen vinden wij wel genoeg.

                      Wij hebben zelf dit jaar 2 popjes bij 1 man zitten en die hebben tot nu toe al 2 nestjes groot gebracht: 1x 3 jongen en 1x 2 jongen. Dat 2e broedsel is zelfs groot geworden met die 3 jongen van de 1e keer erbij ('s nachts tenminste), dus jullie kunnen je voorstellen dat dat broedhokje nu enorm uitpuilt De ouders zijn ook al enthousiast aan een 3e nestje begonnen (in een ander hokje); ik ben benieuwd of daar ook nog wat van terecht komt.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                        Leuk, hoe gaat het nu met de jonge meeuwtjes?

                        Meerdere ouders op 1 nest kan best goed gaan hoor; dan heb je misschien wel minder broedsucces dan bij gewoon 2 ouders op het nest, maar 2 of 3 jongen vinden wij wel genoeg.

                        Wij hebben zelf dit jaar 2 popjes bij 1 man zitten en die hebben tot nu toe al 2 nestjes groot gebracht: 1x 3 jongen en 1x 2 jongen. Dat 2e broedsel is zelfs groot geworden met die 3 jongen van de 1e keer erbij ('s nachts tenminste), dus jullie kunnen je voorstellen dat dat broedhokje nu enorm uitpuilt De ouders zijn ook al enthousiast aan een 3e nestje begonnen (in een ander hokje); ik ben benieuwd of daar ook nog wat van terecht komt.
                        Ze zijn nu allemaal al uitgekomen

                        Opmerking


                        • #13
                          2 japanse meeuwtjes en 1 bichenow man

                          Ik heb ook een nestje waar op gebroed werd door 2 japanse meeuwtjes (koppel) en een bichenow man. In middels is er al 1 bichenow en 1 japansemeeuw uitgevlogen, en zitten er nog 2 japansemeeuwen in het nestje. Hoe dit bichenow ei in het nestje is beland is mij nog onduidelijk maar, ze worden allemaal nog goed gevoerd.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ze zijn allemaal levend uitgevlogen eindelijk!!! Weet iemand waneer de buiktekeningen komen en waneer zijn ze zelfstandig zodat ik ze kan verkopen?

                            Opmerking


                            • #15
                              Zal toch nog even duren voor ze perfect zelfstandig zijn.
                              Normaal moeten ze rond de 30 dagen zelfstandig zijn. Kan ook wat meer zijn en ook wat minder.

                              Daarna komt de jeugdrui, pas al deze volledig doorlopen is en de vogels er gezond doorkomen. Kan je erover gaan nadenken om ze te verkopen.

                              Maar vroeger zou ik het niet doen.
                              http://dewittn17.skyrock.com/

                              Opmerking

                              Working...
                              X