Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie x putter vruchtbaar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanarie x putter vruchtbaar?

    Hallo allemaal,

    Ik heb een kanarie bastaard putter man,
    kan die met een vrouwtjes kanarie (of een ander goedkoop vogeltje) opnieuw bastaarden?

    alvast bedankt,
    Wessel

  • #2
    zeer zelden zou dit wel eens lukken met een kanariepopje.


    Frank4

    Opmerking


    • #3
      Dit kan inderdaad.

      Als de man putter een ivoor kleur snavel krijgt, de zwarte streep erop verdwijnt dus, dan ook nog heel hard begint te zingen, in die periode is de vogel dan gewoonlijk wel vruchtbaar.
      Zonder de genoemde kenmerken is het mij niet bekend dat ze vruchtbaar waren of zijn.

      Zal aan die kenmerken te weten zijn dat de vogel bevrucht.
      Vanwege de grote drift die daarbij aanwezig is de pop in bescherming nemen indien andere bewoners er zijn, zijn ook die kwetsbaar voor heftige uitvallen.

      Kleur en type gaan terug naar de kanarie.

      Opmerking


      • #4
        Hallo,

        Eduard V;
        Dit kan inderdaad
        Heb je de vraag wel goed begrepen, Eduard V?
        Het gaat hier om een Bastaard; Putter x Kanarie......
        Laat je niet gek maken, wschaik; dat kan niet.

        Groeten, Serinus.
        The proof of the pudding is in the eating

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
          Hallo,

          Eduard V;
          Heb je de vraag wel goed begrepen, Eduard V?
          Het gaat hier om een Bastaard; Putter x Kanarie......
          Laat je niet gek maken, wschaik; dat kan niet.

          Groeten, Serinus.
          Ben blij dat je dit even ophelderd begon te twijfelen aan mezelf xD
          http://dewittn17.skyrock.com/

          Opmerking


          • #6
            nooit maar nooit, kan dat

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                maar dit was de vraag niet.

                Putter mutaties zijn er spontaan gekomen.
                Of uit aanverwante vogels overgekweekt.

                Frank4

                Opmerking


                • #9
                  Laten we er bij stilstaan dat er sperma gevonden is bij de vogels.
                  Maar waar zijn de jongen dan? Zolang je mij geen artikel kan tonen of "wetenschappelijk" kan aantonen dat er jongen waren door deze bastaarden te koppelen. Kan dit niet.

                  Het is niet omdat hier gezegd is geweest dat mutaties bij kanaries overkomen van de sijs. Dat plots alle mutaties gekweekt zijn uit bastaarden.

                  Putters zijn spontaan gekweekt uit kweekproeven. Door Vogels te veel of te weinige pigment hadden.
                  http://dewittn17.skyrock.com/

                  Opmerking


                  • #10
                    Beste Treursijs,

                    Dat U een wetenschappelijk instituut dat wereldwijd wordt erkend om haar nauwkeurigheid en haar geloofwaardigheid, in twijfel trekt dat mag zoals ik al schreef en waaruit U blijkbaar niet kunt lezen uit dat wat ik schreef.
                    Althans ik hecht geen waarde aan de hap snap uit dat geheel wat er staat en wat U dan weer meent te moeten zien als het geheel.

                    De door U gevraagde rapporten staan uitvoerig vermeld in die verslagen die er van zijn.
                    Leuk detail is dat er ook nogal wat Nederlandse rapporten zijn ingebracht.
                    Meen dat ene v/d Mark er ook werd bij vernoemd, mocht je die toevallig kennen.

                    We kunnen er snel uit zijn trouwens met de huidige technieken.
                    Er kan er een DNA profiel worden getrokken wat snel uitsluitsel geeft.
                    Zou zeggen doet U maar een poging om e.e.a. te weerleggen.
                    Begin maar met de mozaiek kleur in kanaries.

                    Kan trouwens ook een kans zijn voor de bond om dergelijk als kennis te vergaren voor haar leden.

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo,

                      EduardV;
                      Men vond dat sommige mannelijke onderzochte exemplaren fertiel waren. Dat er teelballen waren met levensvatbaar sperma.
                      Zelfs bij de popjes vond men weliswaar zeldzaam doch op zeker exemplaren die een ontwikkeld ovaria hadden met ontwikkelde ei follikels.

                      Deze onderzoeken mag je serieus nemen gelijk de instellingen die er achter staan. Dat er zijn die ook wat roepen, het zij zo.

                      Voorgaande feiten waren uit onderzoeken die meer dan een halve eeuw beliepen.
                      Periode 1880-1955
                      Veel van de feiten werden bij herhaling gecontroleerd en geverifieerd door meerdere onderzoekers.
                      Voor de ongelovigen, ik schreef het al, het zij zo.

                      Dus voor Medaar, Treursijs, Serinus, van mij mag U stijf en strak volhouden wat Uw mening is.
                      De mijne mag U er naast leggen of gewoon weg doen, is mij om het even.
                      The proof of the pudding is in the eating

                      Opmerking


                      • #12
                        Heb zonet een mail gestuurd naar beide bedrijven/onderzoekcentra.
                        Hopelijk krijgen we snel uitsluitsel.
                        http://dewittn17.skyrock.com/

                        Opmerking


                        • #13
                          Maar jongens, zoals iemand deze week al met deze link aankwam zetten in een ander topic.

                          Er bestaan vruchtbare nakomenlingen uit Putter x Kanarie.

                          Hier zelfs een bewezen koppel http://link.marktplaats.nl/568207159
                          Groeten Michael

                          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                          Opmerking


                          • #14
                            Beste mensen,
                            ik lees er maar op na maar ik heb de komende opmerking. Zowel een hond als en kat zullen vruchtbaar sperma/ eicellen hebben. Dit betekend niet dat de eicel van de kat zal smelten met die van een hond.. Dit betekend nog niet dat elke combinatie vruchtbare eicel/zaadcel instaat is een levend wezen voort te brengen. De kans bestaat bv dat een bepaalde combinatie van chromosomen alsnog een 'normaal uitziende' sperma cel produceert, maar niet complementair is en mogelijk niet levensvatbaar is met een andere set eicellen..

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Van Den Berge Ben
                              Beste mensen,
                              ik lees er maar op na maar ik heb de komende opmerking. Zowel een hond als en kat zullen vruchtbaar sperma/ eicellen hebben. Dit betekend niet dat de eicel van de kat zal smelten met die van een hond.. Dit betekend nog niet dat elke combinatie vruchtbare eicel/zaadcel instaat is een levend wezen voort te brengen. De kans bestaat bv dat een bepaalde combinatie van chromosomen alsnog een 'normaal uitziende' sperma cel produceert, maar niet complementair is en mogelijk niet levensvatbaar is met een andere set eicellen..
                              Heer van den Berge, hier gaat het over een stapje verder.
                              De kruising P X K is een feit.
                              Daarover gelukkig geen misverstand.
                              De doorteeld komt in vrage.
                              ------
                              Mag ik in herinnering brengen dat ook bij de heden algemeen erkende kruising Kapoetzen sijs X Kanarie vroeger ook nogal twijfel bracht.
                              Ook toen een zeer lage vruchtbaarheid van de mannen en een nauwelijks bekende vruchtbaarheid van de poppen.
                              Werd pas beter toen de herhaalde terugparingen op de kanarie de vruchtbaarheid iets omhoog bracht en later dan beter tot goed opklom.

                              Uiteindelijk is op die manier de roodfactor ingebracht en behouden ingebracht in het genen pakket.
                              Van het type kapoetzensijs is weinig zichtbaar in het kanariebestand over gebleven.

                              Opmerking

                              Working...
                              X