PDA

Bekijk Volledige Versie : Kanarie vreet echt alles kapot?

Chnestell
11-06-2012, 14:18
Ik heb voornamelijk allemaal kanarie's in me voliere.Ik weet dat ze er om bekend staan om planten niet heel te laten.Maar is er echt geen uitzondering? Want ik zou het toch echt wel leuk vinden om wat lage planten in me voliere te houden dmv van mijn kwartels.Is er echt geen enkele plant? die ze heel laten? Zoals gras?

Animal
11-06-2012, 14:33
Zet er wat pollen gras in ,en je weet het.:confused:
Ook bosjes hei kan misschien.
Maar regelmatig nieuwe graspollen er in zetten lijkt me ook niet echt een probleem.

Arco
11-06-2012, 23:21
Als je een ruime volliere hebt, en je kan een groot stuk van een wand laten begroeien met hedera, wil dat best goed gaan,
In het begin moet je hem afschermen met gaas, maar als hij goed aanslaat en vol begroeid is, houd hij het lang vol en geeft beschutting en nestgelegenheid voor de vogels.-0-

wilco van der hoog
12-06-2012, 21:12
Als je een ruime volliere hebt, en je kan een groot stuk van een wand laten begroeien met hedera, wil dat best goed gaan,
In het begin moet je hem afschermen met gaas, maar als hij goed aanslaat en vol begroeid is, houd hij het lang vol en geeft beschutting en nestgelegenheid voor de vogels.-0-

in mijn voliere is de wand van de voliere ook begroeid met hedera, maar vorig jaar is hij in zijn geheel kaal gevreten door de kanaries, dus het is net hoeveel kanaries je in de voliere stopt.

ik had er zó'n 4 zitten.

Tal
19-06-2012, 12:40
Vreten kanaries echt zoveel van de planten?
Wij willen (wilden?) ook 3 kanaries in de voliere bij de tropen. Maar.. het is ook niet leuk als alles kapot gaat (daarom dus geen parkieten).

Voliere (vlucht) is 5 x 2 x 2.
Paar planten voor de toekomstige kwartels. Verder fruitboomtakken.

Zouden de toekomstige kanaries echt zoveel vreten dat die planten kapot gaan?

Treursijs
19-06-2012, 14:23
Kanaries zijn prutters. Alles wat in hun omgeving staat gaan ze aan prutsen en als ze het kunnen opeten gaan ze dit ook doen.

Dit zijn nu eenmaal kanaries, nieuwsgierig vogeltjes die graag prutsen.
Dat moet je erbij nemen.

Arco
19-06-2012, 22:42
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb een achthoekige volliere met in één hoek een hedera.
Breedte 1,5meter en 2 meter hoog.
Deze wordt redelijk met rust gelaten.
Natuurlijk wordt er wel aan gegeten, maar hij wordt niet geplundert.
Overigens heb ik in het verleden wel kanaries gehad die de verleiding moeilijker konden weerstaan.

Antoni Hopmann
20-06-2012, 22:39
http://www.travelswithnathan.com/2011/06/03/annoying-toy-birds/