Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke voeding voor baby

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke voeding voor baby

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Marjolein en ik ben nieuw heer

    Gister kwam mijn zus thuis met een baby lijster die uit het nest gevallen was (ze kreeg hem niet terug in het nest). Het jong is wel al wat aan de grotere kant maar absoluut nog niet oud genoeg om het nest te verlaten. We hebben even gekeken of onze zanglijster pop het jong wil addopteren maar zij kijkt er totaal niet naar om. Ik heb hem daarom maar in een kooi gezet met een warmte lamp en wat universeel voer met geraspe wortel en appel vermengt met wat water voor hem klaar gemaakt en hij eet het goed. Maar ik vroeg mij af wat hij eigenlijk nog meer moet hebben.. Moet ik opzoek gaan naar wormen voor hem? of andere insecten? Het is de eerste keer dat ik een lijsterjong opvoed dus heb echt geen idee!

    Ik hoop dat er iemand is die me tips kan geven

    groetjes Marjolein

  • #2
    Wormen en meelwormen bij voeren is ook heel goed.,en natuurlijk universeel voer/insecte pate.
    Zo heb ik ook wel eens een jonge merel groot gekregen.(toen dat nog gewoon mocht)

    Maar nu mag het niet meer,de vogel moet naar de vogel opvang .

    Opmerking


    • #3
      Niet zelf gaan klooien, naar de vogel opvang met dat beest.

      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        ik wist niet eens dat dat niet mocht! Dan moeten we hem maar weg brengen. iig bedankt voor de antworden!

        Opmerking


        • #5
          Graag gedaan, Het oprapen van een (baby)vogel is tegenwoordig al strafbaar in Nederland.

          Liefst zo snel mogelijk iets voor dit beestje vinden want hij moet elke 2 uur een flinke maaltijd hebben gehad, anders red hij het niet.

          Succes.
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            serieus? Wat moet je anders doen? zo'n kleine hummel maar laten opeten door katten? Die van mij hebben hem zo als tussendoorte op... Hij was echt nog veel te klein om weg te vladderen (hij is onderweg naar het asiel die hem door stuurt naar de opvang)

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Marjolein
              serieus? Wat moet je anders doen? zo'n kleine hummel maar laten opeten door katten? Die van mij hebben hem zo als tussendoorte op... Hij was echt nog veel te klein om weg te vladderen (hij is onderweg naar het asiel die hem door stuurt naar de opvang)
              je hebt er goed aan gedaan ,gelukkig zijn er nog mensen zoals u.
              groetjes monica

              Opmerking

              Working...
              X