PDA

Bekijk Volledige Versie : vogelmuur invriezen?

blauwkobaltkanarie
09-06-2012, 18:12
Kan ik als ik vogelmuur heb geplukt en gewassen het eventueel invriezen voor de vogels??
Dan kan ik deze winter eventueel ook vogelmuur geven.

mvg

kingfisher
09-06-2012, 19:37
Kan ik als ik vogelmuur heb geplukt en gewassen het eventueel invriezen voor de vogels??
Dan kan ik deze winter eventueel ook vogelmuur geven.

mvg

Denk een kwestie van proberen maar denk dat het na ontdooien snot wordt.
Misschien iemand ervaring mee?

andre 44
09-06-2012, 20:20
ik heb een poging gedaan maar net wat je zegt het wordt snot.
heb ook geprobeerd (tip van een kok) om het in water in te vriezen zag er mooi groen en fris uit totdat het ontdooit was weer snot .
de gene die hier een oplossing voor heeft graag

girlits
09-06-2012, 21:14
Als je vogelmuur op een schone plaats plukt hoef je niet te wassen.Pluk het alleen als het helemaal droog is.Je kunt het in een plastic tas,niet te vol op elkaar gedrukt zo in de vriezer zetten.Na een dag kun je het vogelmier bevroren verpulveren en in kleine zakjes doen,dit kan prima door het eivoer.

mvg eddie

hobie
09-06-2012, 22:05
groeit vogelmuur niet het hele jaar door

hielke
09-06-2012, 22:39
nee alleen in de mei maand en zomer als de zon schijnt zeg maar en dat komt hier niet vaak voor haha

groeten hielke

populier
10-06-2012, 10:43
nee alleen in de mei maand en zomer als de zon schijnt zeg maar en dat komt hier niet vaak voor haha

groeten hielke

Gek, Op internet staat dat het vogelmuur het hele jaar groeit:

"Vogelmuur kun je het hele jaar bloeiend aantreffen, zelf een graadje vorst deert deze plant niet.
In een zachte winter groeit vogelmuur gewoon door en kan aan het eind van de winter grote lichtgroene plakkaten vormen van kleine frisse blaadjes en dunne stengels."

Bron: http://www.stadsplantenbreda.nl/products/vogelmuur/

jeffrey rahoens
10-06-2012, 10:52
een kennis van me heeft een serre, in de zomer staan er tomaten in, in de winter zet hij er muur in.
In plaats van muur kan je ze ook witloof ofzo geven, dat is een wintergroente

loodje
10-06-2012, 11:36
Hier staat het ook het hele jaar door.
Maar mocht het zijn dat er in de wintermaanden geen muur bij je in de buurt staat, dan kun je altijd zorgen dat je in de zomer enkele plantjes in potten zet. Deze potten laat je dan zolang de zon er is, buiten staan.
Wordt het kouder haal je de potten binnen. Zo heb je in de winter ook verse muur.
Als het dan weer voorjaar wordt en de plantjes hebben binnen veel geleden, staat er weer volop in de tuin.

blauwkobaltkanarie
11-06-2012, 17:27
ik kweek kanaries, barmsijzen, zwartkopsijzen en goudvinken.
Hoe vaak mogen deze per week vogelmuur??Moeten ze minder vogelmuur krijgen als ze jongen in het nest hebben?? of maakt dit niet uit??

kingfisher
11-06-2012, 20:19
In principe mogen ze meerder keren per week vogelmuur hebben maar ik probeer zoveel mogelijk te variëren.

Dus 1x of 2x per week muur en dan verder aanvullen met bijvb broccoli,paardebloem,witlof,appel maar alles met mate en na een uur of 2 niet op dan weghalen.

Ook alles goed wassen en droogdeppen,dus niet kletsnat geven,ook met jongen in het nest oppassen met je hoeveelheden en dat dus de jonge vogels geen last van hun ingewanden krijgen.