Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kiemzaad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kiemzaad

    Wie is er bekend met het geven van kiemzaad maar dan niet gekiemd dus gewoon uit de zak geven, heb hierover gehoord maar lijkt mijn niet echt werkzaam of ik zie het verkeerd.....

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door jan
    Wie is er bekend met het geven van kiemzaad maar dan niet gekiemd dus gewoon uit de zak geven, heb hierover gehoord maar lijkt mijn niet echt werkzaam of ik zie het verkeerd.....
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Hans,

      het gaat om de bekende zakken uit de winkel van 1 kg waar op staat kiemvoer, zeggen dat deze omgekiemd geven moeten worden???????

      Opmerking


      • #4
        Je zou even moeten bekijken welke zaden het kiemzaad-mengsel bevat en welke zaden je normale voeding bevat. Waarschijnlijk zit daar veel overlap in en zal het voeren van het ongekiemde kiemzaad-mengsel weinig toevoegen.

        Het voordeel van een kiemzaad-mengsel is dat de zaden ongeveer in dezelfde tijd kiemen.

        Succes!
        Met vriendelijke groet, Jeroen

        www.jeroenhubert.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen H
          Je zou even moeten bekijken welke zaden het kiemzaad-mengsel bevat en welke zaden je normale voeding bevat. Waarschijnlijk zit daar veel overlap in en zal het voeren van het ongekiemde kiemzaad-mengsel weinig toevoegen.

          Het voordeel van een kiemzaad-mengsel is dat de zaden ongeveer in dezelfde tijd kiemen.

          Succes!

          Jeroen dit kiemzaad bedoel ik hier zeggen ze het van heb foto bijgevoegd,
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            In dat mengsel zit volgensmij met name raap- en koolzaad. Verder ook wat hennepzaad en dat witte en groene spul zullen wel erwten(?) zijn.

            Het kiemt prima tegelijkertijd. Maar als je het ongekiemd wilt aanbieden zou ik gewoon wat kanariezaad geven ;-).
            Met vriendelijke groet, Jeroen

            www.jeroenhubert.nl

            Opmerking


            • #7
              Lol, deze zakken heb ik ook en komen van het tuincentrum.

              Dit zaad moet je kiemen, het heeft geen zin dit zo te geven.

              Deze zakken bevaten 90% koolzaad, en dat wordt door bijna geen een van mijn vogels gegeten, gekiemd of ongekiemd

              De rest van de inhoud is 10% negerzaad en 10% munga boontjes(wat ik zo uit mij hoofd weet).

              Ik meng het met mijn eigen tropen mengsel in de verhouding 75% tropen 25% kiemzaad.

              Dat wordt goed gegeten maar toch blijft het koolzaad altijd over, te bitter voor de vogels.
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #8
                Een goede zaad/vogel handel heeft verschillende soorten kiemzaad.
                Voor tropen ,voor parkieten en voor wildzang.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Een goede zaad/vogel handel heeft verschillende soorten kiemzaad.
                  Voor tropen ,voor parkieten en voor wildzang.
                  hoi,
                  kan je een paar zaken via internet waar je het kan bestellen hier hebben ze het niet,

                  Opmerking


                  • #10
                    Nee ,ik weet geen internet zaken met verschillend kiemzaad.
                    Ik haal mijn zaden altijd bij de Bosruiter ,in Sprundel.
                    Hij staat ook op de meeste groten beurzen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door jan
                      Hans,

                      het gaat om de bekende zakken uit de winkel van 1 kg waar op staat kiemvoer, zeggen dat deze omgekiemd geven moeten worden???????
                      Welke vogelsoort heb je, Jan?
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                        Nee ,ik weet geen internet zaken met verschillend kiemzaad.
                        Ik haal mijn zaden altijd bij de Bosruiter ,in Sprundel.
                        Hij staat ook op de meeste groten beurzen.
                        dank u , ga daar dan wel even kijken

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                          Welke vogelsoort heb je, Jan?
                          hans,

                          heb rijst vogels, kanaries, blauwvleugels, taranta, aymara, turquosine,

                          gr jan

                          Opmerking


                          • #15
                            Oorspronkelijk geplaatst door populier
                            bedankt voor het doorgeven

                            Opmerking

                            Working...
                            X