Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kapotte eieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kapotte eieren

    ik zit met een probleem
    ik heb een voliere met binnenhok waar de nestkastjes in hangen
    nu keek ik net de nestjes na en kwam tot de ontdekking dat 7 eieren kapot waren (een nest van 3 en een nest van 4)
    heb vorige week nog 2 nesten die onbevrucht waren weg gehaald en er zijn geen nieuwe vogels bij ingekomen verder
    kan een vogel ineens besluiten om eieren kapot te maken en hoe kom ik er achter welke dit doet ??

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Niks
    ik zit met een probleem
    ik heb een voliere met binnenhok waar de nestkastjes in hangen
    nu keek ik net de nestjes na en kwam tot de ontdekking dat 7 eieren kapot waren (een nest van 3 en een nest van 4)
    heb vorige week nog 2 nesten die onbevrucht waren weg gehaald en er zijn geen nieuwe vogels bij ingekomen verder
    kan een vogel ineens besluiten om eieren kapot te maken en hoe kom ik er achter welke dit doet ??
    Als je alleen kanaries in de voliere hebt,Stefan, is meestal een wat driftige man de schuldige. Die wil dan niet dat de pop gaat broeden,maar meer aandacht aan hem besteed.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Bedankt Antoni
      ik heb ook een koppel sijzen kan het daar ook aan liggen ?
      ik heb 4 mannen zitten op 11 poppen
      en nu is het altijd gokken in een voliere maar volgens mij waren de nesten van 2 verschillende mannen
      en nog 5 poppen die niet broeds zijn
      ben al wel gestopt met hennep voeren vorige week aangezien ik hoorde dat de mannen daar ook te wild van kunnen worden .
      en ik moet ook toegeven dat ik vergeten was om grit en maagkiezel te verzorgen , kan dat ook de oorzaak zijn ?

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Niks
        Bedankt Antoni
        ik heb ook een koppel sijzen kan het daar ook aan liggen ?
        ik heb 4 mannen zitten op 11 poppen
        en nu is het altijd gokken in een voliere maar volgens mij waren de nesten van 2 verschillende mannen
        en nog 5 poppen die niet broeds zijn
        ben al wel gestopt met hennep voeren vorige week aangezien ik hoorde dat de mannen daar ook te wild van kunnen worden .
        en ik moet ook toegeven dat ik vergeten was om grit en maagkiezel te verzorgen , kan dat ook de oorzaak zijn ?
        Ja,blijft gokken Srefan.

        Voer je hennep apart?
        Zo ja, waarom doe je dat. Door hennep te geven worden de vogels
        erg driftig,daarom is er ook maar een klein percentage in de zadenmengeling.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          ik voerde het appart idd
          omdat ik pas vlak voor het seizoen begonnen ben werd me dat bij de opkoper aangeraden om de vogels eerder broeds te krijgen
          voer nu gewoon alleen kanarie zaad met af en toe groenvoer fruit en dagelijks eivoer

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Niks
            ik voerde het appart idd
            omdat ik pas vlak voor het seizoen begonnen ben werd me dat bij de opkoper aangeraden om de vogels eerder broeds te krijgen
            voer nu gewoon alleen kanarie zaad met af en toe groenvoer fruit en dagelijks eivoer
            Toch maar niet meer doen Stefan.
            Als de vogels te veel van het hennepzaad eten,gaat het falikant verkeerd.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking

            Working...
            X