Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogel opmeten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogel opmeten

    Hallo, even een simpel vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden. Hoe meet je een vogel op ? Ik weet dat ze in de tt-standaard de lengte rekenen vanaf de punt van de snavel tot aan de punt van de staart, maar moet ik dan in een rechte lijn van snavel naar staart meten of meet ik eerst de rechte rug en daarna (onder een hoek) van het hoofd naar de snavelpunt ?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Europeter
    Hallo, even een simpel vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden. Hoe meet je een vogel op ? Ik weet dat ze in de tt-standaard de lengte rekenen vanaf de punt van de snavel tot aan de punt van de staart, maar moet ik dan in een rechte lijn van snavel naar staart meten of meet ik eerst de rechte rug en daarna (onder een hoek) van het hoofd naar de snavelpunt ?
    Lijkt mij van punt snavel naar uiteinde staart in 1 rechte lijn.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      En opmeten is het makkelijkst als je een vogel in een tt kooi hebt en dan de tralies opmeten,hoef je de vogel niet te pakken.
      Dus als de vogel bijvb even lang is als 8 tralies heb je globaal de maat als je dus die afstand opmeet.
      Een beetje rustige vogel is dan wel een must
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
        En opmeten is het makkelijkst als je een vogel in een tt kooi hebt en dan de tralies opmeten,hoef je de vogel niet te pakken.
        Dus als de vogel bijvb even lang is als 8 tralies heb je globaal de maat als je dus die afstand opmeet.
        Een beetje rustige vogel is dan wel een must
        Dat laatste zal idd. bij een levendige vogel niet veel voorkomen,Bob.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
          Dat laatste zal idd. bij een levendige vogel niet veel voorkomen,Bob.
          Heb je gelijk in Antoni,maar ik denk dat de keurmeesters het toch ook op die manier een beetje inschatten.
          Of zie jij ze elke vogel uit de kooi halen?
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
            Dat laatste zal idd. bij een levendige vogel niet veel voorkomen,Bob.
            "Hij is 7, nee 15, nee 8, nee 12, nee 23 cm." hahaha
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              Gewoon een foto maken waar de tralie's ook op staan.
              De vogels zal toch wel een honderste seconde stil zitten.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                Gewoon een foto maken waar de tralie's ook op staan.
                De vogels zal toch wel een honderste seconde stil zitten.
                Wel even op groot formaat afdrukken dan.
                Maar het is idd. voor erg beweeglijke vogels een heel goede methode,
                lijkt me.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                  Wel even op groot formaat afdrukken dan.
                  Maar het is idd. voor erg beweeglijke vogels een heel goede methode,
                  lijkt me.
                  Je hoeft helemaal niks af te drukken ,,alleen maar het aantal tralie's tellen ,zoals eerder al gezegd.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                    Je hoeft helemaal niks af te drukken ,,alleen maar het aantal tralie's tellen ,zoals eerder al gezegd.
                    De maat valt natuurlijk niet precies op de tralies. Dat wordt dan gissen.
                    Meten is weten.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Vogel opmeten

                      In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties. Toch zit het me nog niet lekker Meet ik de vogel op als die in de typische vogelhouding zit (snavel een beetje naar beneden gericht) of moet de vogel dan met zijn snavel min of meer omhoog kijken ?

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Europeter
                        In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties. Toch zit het me nog niet lekker Meet ik de vogel op als die in de typische vogelhouding zit (snavel een beetje naar beneden gericht) of moet de vogel dan met zijn snavel min of meer omhoog kijken ?
                        De gewone houding van een actieve vogel. Dus niet naar boven of naar beneden gericht met de snavel.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          Mag ik vragen waarvoor je dit doet. ik snap heus wel dat je wilt kijken of je vogels aan de standaard voldoen. maar wat je hier zegt:

                          Oorspronkelijk geplaatst door Europeter
                          In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties. Toch zit het me nog niet lekker Meet ik de vogel op als die in de typische vogelhouding zit (snavel een beetje naar beneden gericht) of moet de vogel dan met zijn snavel min of meer omhoog kijken ?
                          dan hebben we het over millimeter-werk, voor vergelijken met de standaard is dit, naar mijn idee, niet echt nodig. als we het over millimeter-werk hebben moet je ook zorgen dat de snavel geknipt is etc etc

                          Opmerking

                          Working...
                          X