Mededeling

Collapse
No announcement yet.

prijzen goudvink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • prijzen goudvink

    Ik zou volgend jaar graag met een koppel noordse goudinken kweken.
    Maar ik zou graag een mutatie kweken maar wat zijn de richtprijzen??
    Graag geen antwoorden als wat de gek er voor geeft maar ik zou graag weten wat de prijs ongeveer is per kleur;
    *Bruin
    *Pastel
    *Bruinpastel
    *Geel
    *Geel bruinpastel
    *Bont

    mvg
    http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

  • #2
    Ik denk dat je ze zo al van 'goedkoop' naar 'duur' hebt staan.

    Een mutatie is leuk, maar ik zou met een WK man (split voor de mutatie) en een mutatiepop kweken.

    Een koppel bruine goudvinken (man en pop bruin) komt toch al op ongeveer 130 euro.

    Voor de pastel en bruinpastellen ga je al richting de 200. En ga zo maar door.

    Opmerking


    • #3
      En geel zou ik niet kweken, daar gaat al een volledige maandloon naartoe voor je die exemplaren hebt
      http://dewittn17.skyrock.com/

      Opmerking


      • #4
        ok bedankt , ik wit niet dat de gele zo duur waren.
        Wellicht wordt het gewoon een koppeltje wildkleuren om te beginnen met deze soort .
        Ik vind eigenlijk de wildkleur mooier als de pastel en de bruine er is ook bijna geen verschil tussen
        http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

        Opmerking


        • #5
          De gele zijn inderdaad ongelofelijk duur.
          Ik kan je keuze alleen maar toejuichen. De WK zijn een prima keuze en voor mij ook nog steed de mooiste goudvinken.

          Opmerking


          • #6
            Ikzelf vind van de rode goudvinken eigenlijk de bruinpastel het mooiste maar ik vind hem iets te duur om mee te beginnen.
            Niet dat ik hiermee wil zeggen dat we de wildkleur moeten gebruiken om te proberen. Deze dieren zijn evenveel waard als de bruinpastel, maar het zou vind ik ook een beetje zonde zijn van het geld als een bruinpastel moest sterven.
            Daarom eerst enkele jaartjes proberen te kweken met de wildkleur en misschien met de jongen daarvan een bruinpastel koppel aanschaffen.

            mvg

            Opmerking


            • #7
              Ik heb dit jaar eens gehoord naar de prijzen van bonte en witte goudvinken omdat ikzelf een bonte had gekweekt. Deze prijzen gingezn vorig seizoen van 600-800-1000 euro voor een witte goudvink. Ik heb de bonte verkocht voor 200 euro en ben er nog altijd tevreden over.
              Groetjes,
              Guy

              Opmerking


              • #8
                Tjonge, jonge. De prijzen swingen toch echt wel de pan uit. Daar maak je toch doodzonde van als zon vogel het loodje legt.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door mitho
                  Ikzelf vind van de rode goudvinken eigenlijk de bruinpastel het mooiste maar ik vind hem iets te duur om mee te beginnen.
                  Niet dat ik hiermee wil zeggen dat we de wildkleur moeten gebruiken om te proberen. Deze dieren zijn evenveel waard als de bruinpastel, maar het zou vind ik ook een beetje zonde zijn van het geld als een bruinpastel moest sterven.
                  Daarom eerst enkele jaartjes proberen te kweken met de wildkleur en misschien met de jongen daarvan een bruinpastel koppel aanschaffen.

                  mvg
                  als je een koppel wildkleur hebt en je wilt bruinpastel dan is het het mooiste om eerst met die koppel wildkleur te kweken ,als je daar dan poppen van kweekt dan koop je een bruinpastelman
                  het volgende jaar maak je dan een koppel van die bruinpastelman en je eigen gekweekte wildkleur pop,je kweekt dan mannen die split wildkleur/bruinpastel zijn en je krijgt bruinpastel poppen
                  daarna koop of ruil je een split wildkleur/bruinpastel man om een onverwant koppel te krijgen
                  het jaar daarop maak je een koppel van die split wildkleur/bruinpastel man en je eigen bruinpastelpop
                  hieruit kun je dan ook bruinpastelmannen krijgen

                  zo kost het niet teveel en kun je tevens ervaring opdoen,het hoeft natuurlijk niet zo maar zo heb ik het gedaan
                  veel succes

                  gr gert

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik heb nog een vraagje heeft er iemand echt duidelijke foto's of kan iemand mij het verschil uitleggen tussen wildkleur, bruin en pastel goudvinken want ik zie er geen.
                    http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

                    Opmerking


                    • #11
                      aanschaffen

                      Simpelweg het boek "Europese cultuurvogels en hun mutaties" aanschaffen. Auteur is Alois Van Mingeroet.
                      ISBN 978-908132362-8.

                      Vrijwel zeker te koop via J+J, Nunspeet.

                      Groet,

                      Rob.

                      Opmerking


                      • #12
                        Idd. J&J prima boekhandel, hebben alles op het gebeid van vogels.

                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #13
                          Bij de wildkleur is alles wat zwart is,ook echt zwart.Bij een bruine is het zwart dus bruin en bij een pastel is het zwart dus meer of minder grijs.
                          Omdat in de rode borstveren van de man ook zwart zit is een wildkleur roder dan een bruine of pastel want bij deze vogels is het zwart dus minder en schijnt dus minder door.Ga hierbij wel uit van goed gekleurde vogels wat borstkleur betrefd.Als ze geen kleurstof hebben gehad is het aan de borstkleur bij mannen iets moeilijker te zien.

                          mvg eddie

                          Opmerking


                          • #14
                            bij de bruine goudvink kun je het toch ook aan de snavel zien gr wokheumer

                            Opmerking


                            • #15
                              Snavel id dus ook zwart en zal anders kleuren,net als de poten.

                              mvg eddie

                              Opmerking

                              Working...
                              X