PDA

Bekijk Volledige Versie : Voersilo

Vinkie
26-05-2012, 13:22
Ik voer momenteel in de volière in een open schaal. De bedoeling is om een voersilo te kopen waar drie soorten voer in kan.
Is het dat een voersilo wordt aangeraden boven een open schaal?
Graag hoor ik jullie bevindingen.

van Tuijl
26-05-2012, 16:10
ten eerste: Gefeliciteerd Vinkie met je 56e verjaardag :D

ten tweede: ik ben zelf meer van een schaal, een grote platte schaal, zelf vind ik dat je zo de vogels beter kunt zien en meer van kunt genieten. een silo is wel handiger in gebruik

girlits
26-05-2012, 20:32
Ligt aan het voer wat er in zit.Vooral putters en sijzen kunnen binnen de kortste keren de silo leeg gooien alleen om de pirrela en negerzaadjes te zoeken.

mvg eddie

girlits
26-05-2012, 20:40
perillazaad:D

mvg eddie

Vinkie
27-05-2012, 00:23
Ligt aan het voer wat er in zit.Vooral putters en sijzen kunnen binnen de kortste keren de silo leeg gooien alleen om de pirrela en negerzaadjes te zoeken.

mvg eddie
In de volière zitten zowel putters als sijzen maar ook andere EC soorten. Daarnaast komen dadelijk ook nog wat tropen erbij als de kweek van de EC in de volière voorbij is. Ik heb een silo in principe op het oog die drie soorten voer kan hebben. Ik heb tot nu toe altijd gevoerd in een platte schaal en opzich gaat dat best goed. Het is wel dat vogels er doorheen gaan en het zaad ook wel eens vies kan worden. Verder meen ik dat de vogels zo alleen het beste eruit pikken. Maar dat is ook van toepassing bij een silo. En misschien is het verbruik dan nog hoger zonder dat het wordt opgegeten. In ieder geval zal het nog even aankijken.

Antoni Hopmann
27-05-2012, 20:39
In de volière zitten zowel putters als sijzen maar ook andere EC soorten. Daarnaast komen dadelijk ook nog wat tropen erbij als de kweek van de EC in de volière voorbij is. Ik heb een silo in principe op het oog die drie soorten voer kan hebben. Ik heb tot nu toe altijd gevoerd in een platte schaal en opzich gaat dat best goed. Het is wel dat vogels er doorheen gaan en het zaad ook wel eens vies kan worden. Verder meen ik dat de vogels zo alleen het beste eruit pikken. Maar dat is ook van toepassing bij een silo. En misschien is het verbruik dan nog hoger zonder dat het wordt opgegeten. In ieder geval zal het nog even aankijken.

Heel goed om het nog even aan te kijken,Jo.
In de loop van de jaren heb ik vele silo's gehad,maar eerlijk gezegd is er
niet een die echt is bevallen.
Ronde bakken op een grote plastic schaal en elke dag voeren is me tot
nu toe beter bevallen. Ook maak ik wel gebruik van z.g. kuikenbakken.
Ik bedoel die waar dunne beugels over lopen. De vogels kunnen
daarop niet zitten en het is zelden,dat er uitwerpselen in vallen.

Vinkie
28-05-2012, 00:34
Dank voor je reactie Antoni. Inmiddels ook definitief besloten om niet tot aanschaf over te gaan.

ele
03-06-2012, 00:25
Deze heb ik een poosje gebruikt, maar bevielen niet "super goed":
http://img189.imageshack.us/img189/4127/dsc01784rm.jpg
Om te voorkomen dat alles leeg werd gehaald had ik enkele gaatjes dichtgeplakt met een stukje MacGyver tape.

De kwartels zijn weg, maar waren "goed voor de restjes", die er zeker waren :D

mvg. Eelke

Antoni Hopmann
03-06-2012, 09:33
Hahaha !
Eelke,ook die bollen heb ik nog gehad.

De in feite simpele kuikenbakken, nu ook in kunststof verkrijgbaar,
voor een prijs onder de 2 Euro, zijn weer helemaal terug van weg geweest.

jan
07-06-2012, 20:37
Hahaha !
Eelke,ook die bollen heb ik nog gehad.

De in feite simpele kuikenbakken, nu ook in kunststof verkrijgbaar,
voor een prijs onder de 2 Euro, zijn weer helemaal terug van weg geweest.

welke bedoel je antoni, misschien fototje, ben er niet mee bekend

Animal
07-06-2012, 21:40
welke bedoel je antoni, misschien fototje, ben er niet mee bekend

Even googelen op kuiken voerbakken (afbeeldingen) ,,en dan zijn het de langwerpige die antoni waarschijnlijk bedoelt.

jan
07-06-2012, 21:44
Even googelen op kuiken voerbakken (afbeeldingen) ,,en dan zijn het de langwerpige die antoni waarschijnlijk bedoelt.

Dank u voor de reactie