PDA

Bekijk Volledige Versie : Bastaard Roodmus vecht met.....

P.Wijlaars
20-05-2012, 09:28
Hallo, allemaal

sinds gisteren hebben wij 2 bastaard roodmussen gekocht met 2 kanarie.s

maar...... ze vechten heel erg, als ik zie niet apart zet leggen de kanarie,s het loodje.

maar is dit bekend dat dit niet samen gaat?:help

P.Wijlaars
21-05-2012, 21:05
Niemand die dit probleem kent??

populier
21-05-2012, 21:12
Hallo Peter,

Misschien iets meer info:

Roodmus bastaarden man/pop man/man/ pop/pop?

Kanaries man/pop man/man/ pop/pop?

Wat had je nou aan geschaft?

P.Wijlaars
21-05-2012, 21:57
2x bastaard mex.roodmus mannen , en 2 x kanarie mannen

deze vogels heb ik puur voor mijn vrouw (Carla) gekocht , omdat ze van zangvogels houdt.
Dus alleen vogels doe goed kunnen fluiten.

ik heb ook nog een afgekeurde scheidsrechter willen kopen maar die floot niet goed,hahahha

voor mezelf ben ik uit aan het kijken voor 1 koppel driekleurglansspreeuw.en 1 koppel noordse goudvinken

Serinus
22-05-2012, 07:20
Hallo,

Het probleem zal te maken hebben met het temperament van de vogels.
Het is niet zo dat een vogel alleen maar "mooi zingt", maar dat doen ze om een bepaalde reden.
Mexicaanse Roodmussen kunnen felle donders zijn, de bastaarden daarvan dus ook.
Zet je dan enkele van dat soort vogels bij elkaar in een "niet ál te grote ruimte", tsja, dan kan dat wel eens fout lopen.
Je zult dan zien dat ook de zang afneemt bij de meeste van de vogels in de kooi, slechts ééntje kan daar het hoogste woord voeren, de rest is daar ondergeschikt aan.
Beter is dan misschien om verspreid door je tuin wat kleine kooien te plaatsen, met overal slechts één vogel.
Dan kan elke vogel de andere door zijn zang uitdagen, zonder daar kleerscheuren (of erger) aan over te houden.
Het bovenstaande wordt trouwens ook wel eens gedaan met merels en lijsters.

Groeten, succes, Serinus.

P.Wijlaars
22-05-2012, 09:11
Helemaal duidelijk ,

even een vraagje voor jou, worden er bij jullie op de vogeltejsmarkt in Asten , driekleurglansspreeuwen aangeboden. ik zocht namelijk een koppel .

liefs gesext.

o ja .. nog even dit , als ik naar Asten kom zou ik graag een fotosessie willen maken van de vogeltjemarkt,en de foto,s op het forum te zetten,
maar ik weet niet of het op prijs wordt gesteld.

dat wil ik graag van je horen.

Serinus
22-05-2012, 10:05
Hallo,

Helemaal duidelijk
Ben even benieuwd naar de situatie op dit moment.
Hoe heb je deze vogels op dit moment gehuisvest?
Hoe gaat het nu met deze vogels?
Wat ga je aan dit probleem doen, anders huisvesten, vogels verkopen, niet ingrijpen?
Want je had een probleem, en je hebt inmiddels wat tips gehad......

Driekleurglansspreeuwen......
Tsja, ik geloof niet dat die überhaupt veel aangeboden worden, dus "kleine kans" dat je die in Asten, op de beurs, gaat vinden.
Beter is het als je je even wat in de materie verdiept en bij een kweker/liefhebber gaat proberen.
Of je neemt contact op met de verschillende grotere handelaren en maakt kenbaar dat je een koppel zoekt.
Dat zal het meeste kans gaan geven.
Ter overweging wil ik je wél even laten weten dat dit vogels zijn, die je het beste in een aparte wat grotere vlucht kunt huisvesten.
De prijs zal waarschijnlijk ook niet mis zijn......

Goed; foto's op de vogelbeurs dan.....
Als je plannen in die richting hebt kun je het beste even de mensen vragen die zich inhoudelijk met de beurs bemoeien.
En voor de duidelijkheid; dat doe ik niet.
Maak jezelf even bekend als je binnenkomt en leg uit wat de bedoeling is.
Niet iedere bezoeker van welk evenement dan ook, is gecharmeerd van het idee om via een foto op internet geplaatst te worden.

Groeten, succes, Serinus.

P.Wijlaars
22-05-2012, 10:14
Ja ik heb de kanarie,s apart gezet in een sierkooi tegen de schuting. dus dat probleem is opgelost.

ik heb al veel info gevonden over de glansspreeuwen alleen nog ik weet niet hoe groot de voliere minaimaal moet zijn.

het is de bedoeling dat ik maar 1 koppel glansspreeuwen in de voliere huisvest.

de prijs vind ik wel mee vallen. om en om de € 75= ongesext, wel gesext komen ze ongeveer op € 100=
ik heb de dierenarts in geldrop gebeld , om te vragen wat het sexen kost , per vogel € 35 = pffff
de voliere is 275 l x 180 h x 85 d.

dus ze hebben ruimte met zijn 2e

over het foto,s maken op de vogelmarkt , ... ik weet dat er mensen zijn die daar problemen mee hebben ,dus kan beter mijn camera thuis laten.

populier
22-05-2012, 10:33
de voliere is 275 l x 180 h x 85 d. dus ze hebben ruimte met zijn 2e

Wat heb je met al je tropen gedaan en de goulds of heb je weer een hokkie erbij gebouwd?:)

http://link.marktplaats.nl/562456473

P.Wijlaars
22-05-2012, 10:57
Hoi , Michel toch?

Nee met tropen binnen kweken ben ik opgehouden, mijn vrouw strond er niet meer achter, te veel rommel in huis.ik wil nu alleen nog vogels die s,winters buiten kunnen blijven. in totaal het ik nu 6 vogels verspreid in 3 kooien.

broedkooien heb ik geen meer , verkocht voor een hele mooie prijs via marktplaats.

Ton Koek
22-05-2012, 11:42
Nog een oplossing; vrouw in tuinhuis. :p :p

vogelaar
22-05-2012, 12:46
de ruimte die je aanbied aan de driekleurglansspreeuwen is volgens mij niet voldoende, en als ik het goed begrijp waarom een koppel in deze ruimte als je ze alleen voor de zang wil ouden, en nog een ding in asten ligt ook een vogelhandel misschien kan die je helpen met het zoeken naar de vogels.

P.Wijlaars
22-05-2012, 22:50
Nog een oplossing; vrouw in tuinhuis. :p :p

hahaha , je brengt me op een idee.:D

maar ik kan ze ook achter het behang planken, is veel goedkoper:D

ele
23-05-2012, 18:28
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=11974

Jij ons maar wijs maken dat je er andere dingen mee kan doen, maar ach we zijn er achter :D

mvg. Eelke

P.Wijlaars
23-05-2012, 19:10
ja, klopt eelke een oude topic van mij, leuk om er weer eens over heenb te lezen.

en Carla achter het behang plakken,? dat zal niet meevallen met cup D:D :D

natuurkweker
24-05-2012, 16:30
:D die heeft hij stiekum verkocht eelke met die broedkooien je snapt het weer niet .:D
glanspreeuwen mooie vogels moet je van houden ik vind dat ze wel graag alles onder poepen nog erger en stinken erger als de papegaai amadines die je hebt gehad .
en die vond je al niks
ik ken je een beetje ik zou het niet doen zou liever kijken vooor iets anders in de zang .
er zijn genoeg fluiters .
maar ik zeg dat je hier spijt van krijgt .

dus je moet weten wat je aan schaft dat je erop voorbereid bent.
sta ik er niet van in hoelang je ze gaat houden .
maar ja dat zijn we van jou gewent
anders zet je je vrouw in de voliere als je hard in dat dd knijpt krijg je vanzelf mooie zang :D
hahahahahahahahahahahahahaha:eek:

P.Wijlaars
24-05-2012, 23:07
Hoi, die Mirke

ken je deze spreuk??

"Liever Eigenwijs,Dan Helemaal Geen Zelfvertrouwen"
:p :p :p

natuurkweker
26-05-2012, 10:02
kan je deze spreuk
eerlijkheid brengt je het verst .
je weet hoe ik ben .
en ja weet ook dat je onsettend eigenwijs bent en weinig aan neemt dat is zo jammer aan je zou je veel tegenslagen schelen.
ik vind deze vogels enkel gezhikt voor een apparte voliere .
en jij wild toch niet zo echt meer kweken maar voor de zang dan zou ik liever kijken voor iets anders wat je kan combineren met andere vogels .
voor zon prachtige voliere die je hebt .:D
succes geniet van het zonnetje

P.Wijlaars
27-05-2012, 23:23
Ik hou deze topic voor gezien, ik hoef voor niemand verantwoording af te leggen.