Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mijten

    Ik heb gisteren de zebravinken behandelt en net gekochte kwartels ook
    Met anti parasiet 10 en nu zijn er twee dood kwartel en zebravink.
    Zou het een overdosering kunnen zijn.

  • #2
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

    Opmerking


    • #3
      Overdosering

      Beste Henk ik de vogels dus behandeld met die knijp pipet
      Maar, de overige vogels die nog leven ook ,die zullen dus
      Sterker zijn . Maar moet ik dan ook mijn wand voliere schoonmaken
      Of de nestkastjes .
      En volgende vogels ook preventief behandelen.?

      Groeten Sjon.

      Opmerking


      • #4
        Mijten

        [QUOTE=Vanbeek;177406]Beste Henk ik de vogels dus behandeld met die knijp pipet
        Maar, de overige vogels die nog leven ook ,die zullen dus
        Sterker zijn . Maar moet ik dan ook mijn wand voliere schoonmaken
        Of de nestkastjes .
        En volgende vogels ook preventief behandelen.?
        Ben benieuwd wat de zebravink weegt wacht je reactie rustig af.
        Of zou ik even moeten wachten met nieuwe vogels aanschaffen.

        groeten Sjon.

        Opmerking


        • #5
          Dat je de andere vogels hebt behandeld wilt niks zeggen denk ik.
          Het moet op de ontblote huid, en als er veel veren tussen zit komt het op de veren en dus niet op de vogel?
          En de ene vogel kan dikker, dus zwaarder zijn dan de andere.
          Kon wel eens het verschil zijn.

          Maar ik zou wel de wanden goed schoonmaken, de kieren en naden dicht plamuren of kitten. Zijn er nog mijten, dan de nesten opsporen en behandelen met een spuitbus.
          Er is ook home shield in de handel, maar die kun je niet gebruiken op verticale wanden.

          Misschien een beetje slaolie op de wanden spuiten en dan homeshield erop?
          wordt dan wel een smurrie, maar je bent van je luis/mijt af.

          Dit alles na een paar dagen herhalen omdat de neten ook nog uitkomen.

          Het is maar een tip, want ik heb ook veel jongen verloren door die luis/mijt, en nu ik homeshield heb niet meer, maar ik heb er zo de buik vol van dat ik al mijn kanaries maar weg heb gedaan, vanaf nu alleen kleurkweek zebravinken. ( voorlopig )

          groet Henk.
          Met vriendelijke groet:
          Henk.

          Opmerking


          • #6
            gewoon roofmijt kopen en uitzetten en binnen een paar dagen is alles onder kontrole en na 3 weken geen luis of mijt meer.

            ik heb ook kippen en dat is vragen om luis maar elke 3 maanden zet ik die roofmijtjes uit en heb nergens last van.

            goedkoop en het werkt en geen gif meer op mijn vogels
            met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

            Opmerking


            • #7
              Preventief behandelen wordt nooit aangeraden eigenlijk omdat het niet altijd goed afloopt.

              Sommigen beweren dat mijt afschrapen en bedekken onder een flinke laag vaseline goed helpt.

              Anderen gebruike Bogena- antiluchtpijpmijt (1 druppel in de nek). maar dan liever eerst de vaseline truck proberen, want al die middelen blijven rotmiddelen en zo sterk zijn zebravinken niet.

              Bij mijt hoef je alleen de zitstokken schoon te maken. Daar zitten ze met de poten op en schrapen ze de snavels aan. Snavel of voetmijt kruipt niet rond in de kooi. het is besmettelijk als andere vogels op dezlfde plek gaan zitten, of de snavel afschrapen.

              Bij bloedluis ook alle andere dingen schoonmaken en kieren stoppen. Maar zebravinken hebben eigenlijk maar zelden last van bloedluis. Ik heb zelfs gelezen dat ze die handig zelf kunnen vangen en verwijderen uit de vacht van elkaar of zichzelf.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking

              Working...
              X