PDA

Bekijk Volledige Versie : Europa

rupicola
16-05-2012, 18:32
Dat de Europese Unie een paar centen kost wisten we al, maar het kan -ondanks de crisis- natuurlijk altijd een klikje erger:

http://dotsub.com/view/01ad2718-073c-474a-ac40-c7a72e199d55

andre 44
16-05-2012, 18:43
het zijn allemaal ,,,,,,,,,, die er niet voor ons zitten maar voor het geld en wij maar betalen totdat we niets meer hebben . en dat is al bij veel mensen zo hier in ons kleine landje :mad:

populier
16-05-2012, 19:00
Ja ja, de grootste criminelen zitten gewoon in het EP.

14.727 euro per maand, schandalig.

andre 44
16-05-2012, 21:02
en wie gaat er naar de ...... :D
http://www.youtube.com/watch?v=gxrWIBdkhRI

Thomass1991
17-05-2012, 09:54
Het is echt gewoon te schandalig voor woorden.. maar goed wat doen we eraan?

Ton Koek
17-05-2012, 11:15
Goede vraag, wat doen we er aan?
Niet gaan stemmen helpt niets.
Wel stemmen? Tja, maar op welke partij?

loodje
17-05-2012, 11:45
Te schandalig voor woorden.
Dieven zijn het.

Niet meer gaan stemmen, zou misschien zo slecht nog niet zijn, uit protest.
Kijken wat er dan gebeurd.

pico
17-05-2012, 12:53
Niets nieuws onder de zon.
In de jaren '80 is er op de nederlandse tv en in de telegraaf? al aandacht hier aan besteed, desalniettemin is er nooit iets veranderd.
Dit was in de tijd dat Hedy d"ancona in det europees parlement zat.
Ik kan me nog herinneren dat ze op de vuist ging, eigenlijk mat tas ging slaan naar een collega europarlementarier. Leuke foto in de krant.
In het EP zit een een man of 600!!. Een te log lichaam, maar ja wat moet je voor baan anders vinden voor je vriendje. :mad:
Ik schreef net er is nooit iets veranderd, dat is niet helemaal waar, het aantal parlementsleden is in de loop der jaren toegenomen

Antoni Hopmann
17-05-2012, 23:05
Sjonge.
Hier in Nederland bezuinigen we ons straks kapot.
Eerst 16 Miljard en daar komt nog eens 18 Miljard bij.

Ik schat.dat we er zo'n 10% op achteruitgaan.

Om nog maar te zwijgen van de pensioenen,die al jaren stilstaan en
waarbij inmiddels al 8-10% is ingeleverd.
Dat wordt zeker ook voor de gepensioneerden een behoorlijke tegenslag
van bij elkaar een 20%.

Henk Adelerhof
17-05-2012, 23:34
Het is zelfs zo erg nu, dat ik een bekeuring kreeg van 45 euro, omdat ik Lees: in het voetgangers gebied liep, en het laatste stukje op mijn fiets stapte. stop mijnheer, riepen 2 toezichthouders, en ik kreeg een bekeuring voor het fietsen in het voetgangers gebied, bij mij om de hoek :mad:
Ik zag jou fietsen zei die man, ik zei dat ik net op het zadel zat en aan kwam lopen, en dat hij dat gezien moest hebben. "Heb ik niet gezien meneer.":o

Hoezo zakkenvullers ppfftt..

stelletje k . . . n

ik doe ze vooral niet de groeten :D Henk

Lucky
18-05-2012, 10:05
Schandalig................................!:mad:

Ton Koek
18-05-2012, 12:32
Fietsen mag daar gewoon niet, crimineel... :p :p :p

Henk Adelerhof
18-05-2012, 16:38
hahaahah, ach ja en dan te bedenken , dat de vrouw voor mij ook een bekeuring kreeg, die de hele straat door fietste.

En weet je wat die (Turkse) toezichthouder zei? "als ik de mevrouw bekeur en U niet meneer, dan is het discriminatie" ze kennen dat woord wel heel erg goed.
Volgens mij heeft dat niets met discriminatie te maken, en al helemaal niet met gerechtigheid :(

maar goed ik zal braaf betalen, ook al doet mij dat aan de spreuk denken van:

"Een bekeuring betaal ik niet, want die krijg ik immers!"

groet Henk.

pico
20-05-2012, 00:05
Elk land moet haar begrotingstekort binnen de gestelde grenzen van 3% van het bbp houden. Dit betekent bezuinigen en nog eens bezuinigen.
Maar,
de Europese Commissie wil juist meer gaan uitgeven en verwacht dat de lidstaten dan ook een hogere bijdrage zullen leveren.
BELACHELIJK.
Ik kan me nog een leuk voorval herinneren uit de jaren '80 of '90.
Er moest worden gestemd in het Europees Parlement. Helaas stemming kon niet plaatsvinden omdat er te weinig leden aanwezig waren. Hoe kon dat nou?
Volgens de presentielijst zouden ze wel aanwezig moeten zijn.

rupicola
21-05-2012, 16:52
Tja, met dit soort voorvallen kunnen we helaas wel 'een forum op zich' vullen vrees ik!

Wat me de laatste tijd naar aanleiding van diverse politieke reacties overigens bijzonder opvalt is de fanatieke voorstelling van allerlei doemscenario's omtrent wat er allemaal zou gebeuren als Nederland de EU zou verlaten.

Een ware vracht kommer en kwel staat ons dan te wachten, sterker nog volgens onze -thans even op de rem gepositioneerde- minister president gaan we zelfs helemaal ten gronde als Nederland de Euro zou verlaten!

Het opmerkelijke is echter dat we betrekkelijk weinig van al die ellende vernemen uit Europese landen die zich destijds niet hebben aangesloten bij de EU!!!!!
De èchte problemen bevinden zich namelijk juist bij aangesloten Euro landen.
Feit is ook dat de zaken in Nederland sinds de relatief korte aansluiting bij EU in rap tempo bergafwaarts zijn gegaan.
(We herinneren ons toch allemaal nog wel de wisseltruc met de invoer van de euro)

Het feit dat Nederland zich letterlijk eeuwen lang heel aardig zonder dergelijke verbintenissen heeft kunnen redden, maakt de stelling dat wij nu - na een paar jaar EU lidmaatschap- volstrekt verloren zijn als we uit de euro zouden stappen eigenlijk ook niet echt geloofwaardig.

Lucky
21-05-2012, 19:30
Ehhhh.......Europa is dat niet een maan van Jupiter? Is dat niet erg ver weg dan?:D :D :D

Daniel
21-05-2012, 21:26
Het opmerkelijke is echter dat we betrekkelijk weinig van al die ellende vernemen uit Europese landen die zich destijds niet hebben aangesloten bij de EU!!!!!
De èchte problemen bevinden zich namelijk juist bij aangesloten Euro landen.
.

Hans klopt niet helemaal. Met een land als Noorwegen gaat het inderdaad goed, maar bijvoorbeeld in IJsland, de landen op de Westelijke Balkan en Oost-Europa gaat het helemaal niet zo goed. Dit heeft ook andere oorzaken, maar er zijn economische problemen. Een land als Noorwegen heeft deze problemen veel minder ook door hun olie en gasreserves, die ze in tegenstelling tot andere landing wel uitstekend benutten.

Er is nogal wat mis met de EU, maar we hebben er van geprofiteerd. Een groot deel van onze welvaart is te danken aan onze handel met de andere EU landen. En ja we hebben het altijd gered zonder de EU, maar dit is ook de eerste periode in de geschiedenis van Europa waarbij 2 generaties geen oorlog hebben meegemaakt. En dit was de oorspronkelijke doelstelling van de Europese integratie helaas die doelstelling wel uit het oog verloren.

rupicola
22-05-2012, 10:18
In de eerste plaats is er momenteel natuurlijk sprake van een wereldwijde economische toestand waarbij vrijwel alle landen wel enige gevolgen merken.

Daarnaast heeft alles voor- en nadelen, zo ook de EU, maar mijn algemene indruk is dat de voordelen in de verste verte niet opwegen tegen het omvangrijke juk dat wordt gevormd door de nadelen.

De Balkanlanden hebben vooral ook te maken met een mentaliteitsverschil (zoals deze ook in Griekenland een belangrijke rol heeft gespeeld) ten opzichte van de meeste West Europese landen.

Wat in IJsland is gebeurt heeft uiteraard alles te maken met onverantwoord goochelen met bankgerelateerde constructies.
Als je daar verder geen economische back-up voor achter de hand hebt -en dat is het geval met IJsland- dan ontstaat een situatie waarbij je erop kunt wachten dat het mis gaat.
IJsland is net als Nederland afhankelijk van Internationale handelsbetrekkingen.
Die handelsbetrekkingen hebben altijd prima gefunctioneerd zonder EU en vooralsnog ben ik niet overtuigd dat dit nu opeens niet meer mogelijk zou zijn.

We mogen toch hopen dat Internationale betrekkingen zwaarder leunen op een betrouwbaar handelspartner dan op een lidmaatschapskaart van de club.

Ton Koek
22-05-2012, 11:56
Het is erg lastig een oordeel te vormen of we nu voor- of nadeel hebben aan de EU.
Diverse sites spreken elkaar ronduit tegen, zo ook de zogenaamd onafhankelijke sites.
Wie weet of er ergens betrouwbare cijfers te vinden zijn? Wat kost de EU Nederland en wat levert het op?

Daniel
22-05-2012, 12:52
Ton je zou bij Eurostat kunnen kijken. Een EU instelling maar wel betrouwbaar. Ze zijn qua dat vergelijkbaar met CPB in Nederland. Het is lastig om uit te rekenen wat nu de voor en nadelen zijn. Ook omdat je niet kan voorspellen wat er nu gebeurt zou zijn zonder de EU.

rupicola
22-05-2012, 13:38
omdat je niet kan voorspellen wat er nu gebeurt zou zijn zonder de EU

Precies!
Het is dus bepaald niet duidelijk of NL nu wel of niet baat heeft bij ons EU lidmaatschapskaartje, waarmee het dus ook helemaal niet zeker of we die voorgespiegelde afgrond gaan instorten als we ons los zouden koppelen van de EU.

Hier komt nog een niet geheel onbelangrijk detail bij en dat ik het feit dat elke pro EU politicus ons tot vervelens toe om de oren zou slaan met talloze feitelijke voordelen die wij ondervinden van ons lidmaatschap. Ligt het nu aan mij of heb ik al die geweldige voordelen gemist?

en dan:
Wij moeten nu 12 miljard + 18 miljard = 30 miljard bezuinigen.
Los van allerlei andere bijdragen en kosten aan EU (per hoofd van de bevolking de hoogste van alle EU landen overigens) is het nu ook nog even de bedoeling dan we 40 miljard in het EU 'zwemdiploma' potje drukken, waarbij het nog maar de vraag is in hoeverre dat toereikend zal blijken.

Tja, . . . 'de consument' houdt de adem in . . .
als de situatie niet snel verbeterd misschien wel onherstelbaar lang zelfs!

Nu ben ik bepaald geen rekenwonder, maar er zit toch echt iets niet goed met dat EU gebeuren.

Antoni Hopmann
22-05-2012, 16:23
Het is ook niet de bedoeling,dat alles duidelijk is voor de gewone burger.
Met angst houd je het volk onder de duim. Dat weten de leiders als
de beste. Daaraan danken zij hun job.
Op de vraag van Wilders wat het de Staat der Nederlanden kost aan het binnenhalen van asielzoekers,kreeg hij geen antwoord. Alleen maar onduidelijkheden.
Toen liet hij de zaak buitenom berekenen en als ik het goed heb beliep
dat op 8 miljard Euro.

Lucky
22-05-2012, 18:05
Ehhhh.......Europa is dat niet een maan van Jupiter? Is dat niet erg ver weg dan?

Een Europa is echt ver weg. Voor de meerderheid van de bevolking hoeft dit echt niet. Alleen is de meerderheid in Den Haag wederom ook in deze kwestie een andere mening toegedaan dan de meerderheid van de bevolking. Hoe kan dat? Zijn wij ,het volk, zo dom en zij alwetend?:help

De verkiezingen op 12 september 2012 doen er niet toe. Wie dan ook je stem krijgt je wordt altijd het kind van de rekening. De stemmen zijn nog niet geteld of ze zetten al hun beloftes overboord. En verkopen zich aan de meest biedende. Af en toe denk ik aan het oprichten van een eigen partij. Met als motto wij beloven en doen niks behalve dat we ons zelf verijken. En dat houden we dan zeker en wel ook vol na de verkiezingen zonder concessies.:D

PS. 8 Miljard voor een linkse hobby Antoni? Daar kun je dus echt veel vogels voor kopen. Dus stem op mijn partij de VVL (vrije vogel Lucky) lijst 007

Ton Koek
22-05-2012, 23:23
Het opvangen van mensen die gemarteld, verkracht, verminkt en/of bedreigd zijn een linkse hobby noemen, zegt wel aardig wat over iemands verstandelijke vermogens en mentaliteit.

winterkoning
23-05-2012, 07:50
Dus stem op mijn partij de VVL (vrije vogel Lucky) lijst 007

Mijn stem heb je, dat weet je.

mvg

Lucky
23-05-2012, 19:06
Het opvangen van mensen die gemarteld, verkracht, verminkt en/of bedreigd zijn een linkse hobby noemen, zegt wel aardig wat over iemands verstandelijke vermogens en mentaliteit.

Beste Ton,
Dat kun je ook stellen voor mensen die met een volle emmer bij een door gebroken dijk staan. En dan zeggen dit emmertje is terecht en de rest zal dan ook wel terecht zijn.
Over verstandelijk vermogen gesproken.

Het niet eens zijn met iemand is een recht, het beledigen van deze is gebrek aan respect voor anders denkenden.
Over mentaliteit gesproken.

rupicola
07-06-2012, 15:44
Er komt hier zojuist het bericht binnen dat ons aller minister van financiën een miljard euro moet lenen om steun aan Griekenland te kunnen verlenen!!!

Veel gekker kan het waarschijnlijk niet . . . . .

Lucky
07-06-2012, 19:57
Tja..............................dat is te gek voor woorden.:confused: