Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Putterman kruisen met?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Putterman kruisen met?

    Eind maart verloor ik een putterpop door een dom voorval.
    Drinkfles was uit de kooi gevallen en toen ik thuiskwam lag de pop dod in de kooi.
    De man was nog prima in orde, maar nu zit ik daar met een putterman klaar voor de kweek en geen pop meer te vinden natuurlijk. De man is een agaat majorputter. Kan ik deze vogel met iets kruisen? Er zit nu een rode kanariepop bij, maar dit lijkt niet zo ideaal had ik gelezen. Een gouvinkpop kan ik ook niet vinden. Heb nu wel nog een groenvinkpop op het oog. Zou dit beter passen?
    Heb ook nog een koppel barmsijzen zitten, barmsijspop is bruin en man zit er een beetje lusteloos bij.

  • #2
    Hallo Jotto,

    Een rode kanarie pop zou ik niet nemen.
    deze geven een oranje vleugelband en rode borst bij de kruisingen.
    Gezien het feit dat je een agaat putterman op overschot hebt, zou ik uitkijken naar een agaat kanarie pop, bij voorkeur in de gele kleurfactor ( Zwart/geel agaat, geel agaat mozaiek, ...).
    Zo bekom je prachtige TT-waardige kruisingen.
    Een groenvink pop kan ook, maar ook hier liefst een agaat pop.

    Ik wil je je moed niet ontnemen, maar om nu nog aan een dergelijke pop te geraken... het zal niet eenvoudig zijn.
    Trouwens het best zitten ze reeds een tijdje samen voor de kweek... gewenning... maar wie niet waagt, blijft...

    Suc6,
    Putterjer
    Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

    Opmerking

    Working...
    X