Mededeling

Collapse
No announcement yet.

raar gedrag tijdens de broed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • raar gedrag tijdens de broed

    Wie weet of dit normaal is
    Mijn japanse meeuwtjes hebben 5 eitjes gelegd en ze waren allemaal bevrucht
    Nu moeten ze vandaag of morgen uitkomen en toen ik vanmiddag wou kijken verzette de pop zich hevig de kooi staat op plusminus 1,95 hoogte dus ik moet het nestkatje eraf halen maar als ik dat wil doen pikt het vrouwtje net zolang tot ik het kastje terug hang en ze gaat ook niet van het nest af
    Is dit agresieve gedrag normaal?
    Groetjes van marco

  • #2
    ik ben geen expert maar mijn japjes deden dat allebei man en pop tijdens het broeden, zelfs nog toen de jongen er al waren.
    ze gingen echt in de vecht houding.
    groetjes Anneke.

    Opmerking


    • #3
      Waarschijnlijk liggen er al jonkies in. Normaal gedrag.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door marcorotterdam
        Wie weet of dit normaal is
        Mijn japanse meeuwtjes hebben 5 eitjes gelegd en ze waren allemaal bevrucht
        Nu moeten ze vandaag of morgen uitkomen en toen ik vanmiddag wou kijken verzette de pop zich hevig de kooi staat op plusminus 1,95 hoogte dus ik moet het nestkatje eraf halen maar als ik dat wil doen pikt het vrouwtje net zolang tot ik het kastje terug hang en ze gaat ook niet van het nest af
        Is dit agresieve gedrag normaal?
        Waarom moet je zo nodig kijken,Marco, als de eitjes elk moment kunnen
        uitkomen.
        Wacht rustig af . Als er eischaaltjes op de bodem liggen zie je het vanzelf toch.
        Op een gegeven moment gaat de pop van het nest af om te fourageren.
        Dan kan je even kijken,maar nooit de pop van het nest halen of wegjagen.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Jaaa... dat is wel zo natuurlijk, maar als de meeuwtjes de eierschalen nu eens opeten, dan valt er natuurlijk niets te zien.... ja toch?

          Hans
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
            Jaaa... dat is wel zo natuurlijk, maar als de meeuwtjes de eierschalen nu eens opeten, dan valt er natuurlijk niets te zien.... ja toch?

            Hans
            Dan is er nog deze optie,Hans:



            Op een gegeven moment gaat de pop van het nest af om te fourageren.
            Dan kan je even kijken,maar nooit de pop van het nest halen of wegjagen
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              Ook dat is een mogelijkheid..... in feite de beste.
              Maar er zijn ook poppen die 'met geen stok' van het nest te krijgen zijn en wat moet je dan.... Ze komen niet eerder uit het blok als ik gevoerd heb en weer vertrokken ben.
              Als mijn jonge forpussen aan de ring toe zijn komt het wel eens voor dat ik echt huisvredebreuk moet plegen.
              Dan zijn ze best pissig en dat moet dan maar even.

              gr
              Hans
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                geduld

                geduld is een schone zaak en al helemaal tijdens het kweken van vogels, en wees verheugd dat de oudervogels hun nest beschermen zou willen dat al mijn vogels dat deden.

                Opmerking


                • #9
                  Ik wou weten of er al jongen waren voor mijn kweekadministratie aangezien ik vanaf nu pas kan ringen want mijn ringen waren te laat heb al vogels rondvliegen zonder ring en daar ben ik niet zo happig op
                  Deze pop gaat ook met geen mogelijkheid van het nest af weet nu wel dat er jongen ziijn want er lagen idd eierschalen
                  Groetjes van marco

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door marcorotterdam
                    Is dit agresieve gedrag normaal?
                    Dit is een normaal gedrag van de meeuwtjes zie het bij mij ook vaak dat de oudervogels niet van het nest willen, ik moet ze soms gewoon optillen om te kijken, de vogels trekken zich hier niet veel van aan en blijven rustig zitten, gaan ze wel van het nest dan keren ze snel terug als ik het nest weer terug hang, ze zitten er al weer op voor dat ik mijn hand uit de kooi heb. Als de jongen nog maar net uit zijn zitten ze nog vaster op het nest. Dit zie je bij meerder soorten wel, ik kan aan mijn Ceresamadines zien wanneer er jongen in het nest zijn uitgekomen die dag zitten de man en pop samen op het nest, anders zit er altijd maar 1 vogel op het nest, ook onze Ceresamadines blijven soms rustig op het nest zitten als ik nestcontrole doe.

                    Gr Harm

                    onze site: http://hbgrimmius.webklik.nl/

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik vond het raar want mijn andere lonchura s zoals
                      Spitstaartbronzenmannen
                      Java bronzenmannen
                      Zilverbekjes
                      Die hebben dat agresieve gedrag niet
                      Groetjes van marco

                      Opmerking


                      • #12
                        Klopt marco, bij de mijn Lonchura's (Borneo / Java / Rietvink / Muskaatvink) zie ik dit gedrag ook niet, alleen maar bij de Japanse Meeuw.

                        Gr Harm
                        onzw site: http://hbgrimmius.webklik.nl/

                        Opmerking


                        • #13
                          De pop is nu een stuk relaxter er liggen 5 jongen in die ik vorige week heb geringt dus ben er blij mee vollgende week hoop ik mijn eerste spitstaartbronzenmannetjes uit het ei te zien komen heb 5 bevruchte eieren is het eerste nest van dit koppel dus ben benieuwd :d
                          Groetjes van marco

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door marcorotterdam
                            De pop is nu een stuk relaxter er liggen 5 jongen in die ik vorige week heb geringt dus ben er blij mee vollgende week hoop ik mijn eerste spitstaartbronzenmannetjes uit het ei te zien komen heb 5 bevruchte eieren is het eerste nest van dit koppel dus ben benieuwd :d
                            Succes met de kweek verder Marco, de spitstaart bronzemannetjes leverd over het algemeen geen problemen op.

                            Gr Harm Berend
                            onze site: http://hbgrimmius.webklik.nl/page/tropische-vogels

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik heb hetzelfde gedrag bij eenparig koppels meeuwen, maar ook bij een bruinborst rietvink. Deze pop gaat er ook niet vanaf.
                              Ruud.
                              www.strekervogelvrienden.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X