Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer kan ik er vanuit gaan dat ik mijn vogels groot krijg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wanneer kan ik er vanuit gaan dat ik mijn vogels groot krijg?

    hallo,

    vandaag zijn mijn jongne 6 en een halfe dag uit. en ik heb ze vandaag gering.

    maar vanaf welke dag kan ik er vanuit gaan dat ze niet meer dood gaan??? (bij het uitvliegen misschien)
    en wanneer komen de vogels in de rui??

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door bas097
    hallo,

    vandaag zijn mijn jongne 6 en een halfe dag uit. en ik heb ze vandaag gering.

    maar vanaf welke dag kan ik er vanuit gaan dat ze niet meer dood gaan??? (bij het uitvliegen misschien)
    en wanneer komen de vogels in de rui??
    Het dood gaan van een (jonge)vogel is natuurlijk nooit te bepalen

    Er kan in de jeugdrui ook nog van alles misgaan, omdat ze dan weer zwak zijn en dit erg veel energie kost.

    Pluk de dag zou ik zo zeggen
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      wanneer komen ze dan in de jeugdrui Populier???

      ohja wanneer kan je zien of het een man of pop is????

      Opmerking


      • #4
        Het kwetsbaarste zijn de jongen tot een dag of 7. Na zeven dagen gaan de oudervogels gevarieerder voeren en zijn ze minder afhankelijk van bijv. insekten of diepvries voer. Voor de rest blijven jongen ook nog kwetsbaar tot na de rui. Deze kan al plaats vinden na 8 a 9 weken geteld vanaf het uitvliegen. Maar kan per soort verschillen. Na de jeugdrui moet het duidelijk gaan worden wat het geslacht is.
        Jo

        Opmerking


        • #5
          bedankt vinkie je hebt me ontzettend geholpen. weer een vraag beantwoord. heb zelf voor het eerste jaar ec vogels.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              medaar:

              de pootjes waren nog wel heel klein. en op de 6e dag toen lukte het echte nog prima hoor en jongen worden goed gevoerd. mooie gele kroppen eivoer in de keel. de andere 3 eitjes in het nest waren onbevrucht en de pop heeft deze 2 tot nu toe goed opgevoed

              Opmerking

              Working...
              X