PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitkomst agaat/isabel x bruin barmsijs?

stick
06-05-2012, 20:40
Ik heb een koppel barmsijzen Agaat/Isabel x Bruin zitten.

Wat is de uitkomst van de vogels?

Volgens mij is dat dan
50% Wildkleur/bruin/agaat mannen
25% Agaat poppen
25% Isabel poppen

Klopt dit? Want ik ben niet helemaal zeker.

Henk69
09-05-2012, 22:10
De mannen zijn ook deels split isabel?

medaar
10-05-2012, 16:31
zonen: wildkleur/pp
bruin/isabel

dochters: agaat
isabel

Henk69
10-05-2012, 21:59
isabel is dus de combinatie bruin+agaat?

en agaat/isabel is gelijk aan agaat/bruin

Josly
11-05-2012, 17:01
Hallo,

Als uw stelling klopt, dan bekomt men, bestaat de kans toch ook een % dochters/poppen bruin.

Isabel = Bruin-Agaat

Deze " nieuwe " benaming is dit gebeurd na verschillende proefparingen.
Heeft men, zijn na proefparingen, uit deze combinatie dochters/poppen bruin bekomen, ontstaan.
Zo ja.
Waarom doet een bepaalde persoon een oproep tot medewerking wat betreft agaat en isabel sijs en barmsijs. Waar die persoon onder andere verwijst wat betreft " oude " benamingen te laten veranderen naar " correcte " benamingen zoals;
Lutino groenling werd satinet.
Zilver groenling werd agaat.
Isabel zanglijster werd bruin.
Eumo putter werd aminet.
Blauwe sijs werd ivoor.
Pastel frater werd eumo.
Ino goudvink werd topaas.
Het merkwaardige is, geen enkel woord, informatie wat betreft;
Isabel werd bruin-agaat.
Hoe geloofwaardig komt deze en andere personen dan nog over.
Bekijk eens de informatie in het nummer van Alcedo van november-december 2011.
Volgens velen, zoals wijlen Louis Gonnissen het mooiste en meest degelijke Ornithologische tijdschrift ter Wereld.
Eenvoudig gezegd zijnde.

Is de isabel sijs wel een isabel, of misschien een bruinpastel.
Is een agaat barmsijs wel een agaat, of misschieneen pastel.

Meer dan waarschijnlijk worden dit de nieuwe benamingen. Dit na meerdere proefparingen en Wetenschappelijk onderzoek.

Agaat wordt pastel.
Isabel wordt pastelbruin " bruinpastel."

De huidige mutatie pastel krijgt dan natuurlijke een andere naamgeving.

Wat blijft er dan nog over wat betreft;
Isabel = bruin-agaat.

Waar men jammer genoeg meer en meer vaststelt dat naamgeving mutatie(s) gebeurd zonder voorafgaande proefparingen, en wanneer het wel gebeurd, dit meestal gebeurd binnen een " kleine " groep ( kwekers ) met een " beperkt " aantal vogels.

Henk69
12-05-2012, 09:54
isabel zou de combinatie van 2 mutaties nl bruin en agaat zijn.

Ik vind het trouwens knap dat de kwekers de verschillen zo goed kunnen zien tussen al deze fraaie kleuren... ;)

Lucky
12-05-2012, 14:41
Is een agaat barmsijs wel een agaat, of misschien een pastel.

.

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de agaat barmsijs een pastel is. Een pastel die dusdanig het bruin vermindert dat het al bijna wit is? Daarbij het pigment in de bestreping en vleugel en staartpennen niet reduseert? En de pastel barmsijzen zoals we ze nu kennen wat zijn dat dan?:confused:

Josly
12-05-2012, 15:44
Hallo,

Bekijk de volgende informatie;
De Witte Spreeuwen Nr3-Nr5 maart-mei 2012.
Europese;
Oproep tot medewerking.
Proefparingen.
(1) Agaat barmsijs x agaat groenling
Agaat barmsijs x agaat kanarie
Agaat barmsijs x agaat putter

(2) Agaat barmsijs x pastel groenling
Agaat barmsijs x pastel kanarie
Agaat barmsijs x pastel putter

In principe zouden uit koppelingen, proefparingen(1) allemaal pastaarden moeten komen, zowel F1 agaat mannen als F1 agaat poppen.

Uit koppelingen, proefparingen(2) zouden wildkleur mannen moeten komen split voor agaat en split voor pastel. Bastaarden F1 mannen wildkleur split voor agaat, split voor pastel.
Alle poppen zouden agaat moeten zijn. Bastaarden F1 poppen agaat.

Bij proefparingen en Wetenschappelijk onderzoek in het Zuiden van Europa zoals, Italie, Spanje en Frankrijk hebben al aangetoond dat dit niet het geval is.

Agaat sijs x agaat kanarie bekwam men bastaarden F1 mannen wildkleur en F1 poppen pastel.

Agaat sijs x pastel kanarie bekwam men bastaarden F1 mannen en F1 poppen die allemaal pastel zijn.

Ook bij ons, Nederland en belgie is men al tot die vaststelling gekomen.
Voornamelijk bastaard kwekers.

Agaat barmsijs x agaat groenling bekwam men bastaarden F1 man wildkleur en F1 pop pastel.

Ps. Tijdens, na de Mondiale in Spanje zijn " bepaalde " naamsveranderingen, met meerderheid van de stemmen, goed gekeurd.

Dit is nog maar een begin.
Wetenschap betekent voortdurende vernieuwingen, aanpassingen, veranderingen, etc.
Is het daar dat de " vogelliefhebbers " opzitten te wachten.
Men had nooit de Wetenschap er mogen bij betrekken wat naamgeving mutatie(s) betreft en zich houden aan de " klassieke " namen.
Jammer genoeg waren/zijn, volgens sommigen, de commercieele belangen belangrijker dan de rest.
Eigenlijk kan men een mutatie pas erkennen na de vijfde generatie gekoppeld aan/met een " zuivere " wildkleurige soortgenoot, en dit gebeurd nooit, past men nooit toe. Zelfs bij deze proefparingen zal dit niet gebeuren.
Een mutatie vogel kan maar erkent worden na de vierde-vijfde generatie.
Wanneer de mutatie vogel minsten een R4 - R5 vogel is.
Jammer genoeg is volgens velen een F4 vogel een zuiver vogel. klopt niet, een F vogel betekent altijd kruising-hybride vogel.
Velen kennen niet het onderscheid tussen F vogels en R vogels. Nochtans de basis wat betreft genetica-mutatie(s)

Josly
12-05-2012, 16:56
Hallo,

Ik was te laat om nog wat toevoeging, daarom op deze manier.

Naamgeving mutaties vogels aanziet men, is een kunstmatig iets.
Wetenschap kan men niet aanzien als iets kunstmatig.
Daarom wordt enkel en alleen de Wetenschappelijke naamgeving Internationaal erkent.

spieky
18-06-2012, 14:22
Agaat/Isabel is tegenwoordig anno 2012 agaat/bruin .
.
Man:agaat/bruin x Pop:bruin =
Mannen:
Wildkleur/bruin-agaat
bruin/agaat
Poppen:
agaat
bruin-agaat

De pastelfactor is een reductie van 50% eumelanine
De agaatfactor een reductie van het phaeomelanine.
Dit zijn 2 totaal verschillende mutanten en hebben niets met elkaar te maken, het enige wat ze wel hebben is dat ze op het zelfde chromosoom zitten.

Josly
18-06-2012, 18:14
Hallo,

Bekijk de resultaten Mondiale 2012.

Zeg mij eens! Hoeveel maal wordt er " bruin-agaat " vernoemd.
Bekijk eens, hoeveel maal wordt er isabel ( isabela ) vermeld.
Als men daar al bruin-agaat ( isabel ) niet toepast, waar dan wel.

www.foandaluza.com/documentos/results/mundial/general/palmares.pdf

Ach ja, juist! in Nederland bij/door een bepaalde Bond-Speciaalclub.

Dan bekomt men uiteindelijk zoiets.

Topic Europese cultuurvogels.

www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=15455&highight=mondial

Topic tentoonstellingen.

www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=15419

Wat er dus op neer komt. Bij/voor Nederlandse tentoonstellingen gebruikt men de naamgeving; bruin-agaat. Internationaal niet erkent.
Voor/bij Internationale tenstoonstellingen gebruikt men, voor dezelfde mutatie vogel, naamgeving isabel.

Hoe hybocriet is dit.

Zeker als men er aan toevoegt; bruin split voor agaat, en of agaat split voor bruin.
Dus dezelfde mutatie vogel vererft naargelang de inschrijving, vraagprogramma, tentoonstelling.
Eenvoudig gezegd zijnde, op twee manieren.

spieky
18-06-2012, 18:55
Hallo,

Bekijk de resultaten Mondiale 2012.

Zeg mij eens! Hoeveel maal wordt er " bruin-agaat " vernoemd.
Bekijk eens, hoeveel maal wordt er isabel ( isabela ) vermeld.
Als men daar al bruin-agaat ( isabel ) niet toepast, waar dan wel.

www.foandaluza.com/documentos/results/mundial/general/palmares.pdf

Ach ja, juist! in Nederland bij/door een bepaalde Bond-Speciaalclub.

Dan bekomt men uiteindelijk zoiets.

Topic Europese cultuurvogels.

www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=15455&highight=mondial

Topic tentoonstellingen.

www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=15419

Beste Josly

Ik woon in Nederland en daar hebben ze terecht Isabel veranderd in bruin-agaat, in Belgie zijn ze ook bezig om van Isabel naar bruin-agaat te veranderen, dus je kan wel een hoop Links kopieren en plakken, maar dat zeg mij niets, ik leef nu in 2012 en niet in 1990 dus met de tijd mee gaan is geen verkeerde keuze hoor.
Vroeger dacht 80% van de mensen dat de wereld plat was en 20% beweerde de wereld is rond en die 20% gingen op de brandstapel, maar ze hadden wel gelijk.
.
Op school met Wiskunde klopte een formule en de uitkomst altijd.
.
Maar met een formule een combinatie maken van agaat x bruin en zo verder en dan werd het op den duur een isabel dat kan eigenlijk niet, alleen in de vogelwereld daar kan het wel.(ra ra pliesie pet)

Josly
18-06-2012, 19:01
Hallo,

Isabel zal nooit veranderd worden.
Want isabel heeft een speciale betekenis bij Franstaligen, en waar Zuid Europa zich bij aansluit.

Maar we weten al langer dan vandaag.
Nederlanders en het Frans, kan men vergelijken als; " water en vuur. "

Anders moet men maar eens de betekenis opzoeken van.
" Hoge dunk hebben "
Zie EK voetbal - Nederland.

spieky
18-06-2012, 19:17
Hallo,

Isabel zal nooit veranderd worden.
Want isabel heeft een speciale betekenis bij Franstaligen, en waar Zuid Europa zich bij aansluit.

Maar we weten al langer dan vandaag.
Nederlanders en het Frans, kan men vergelijken als; " water en vuur. "

Beste Josly

Ik woon in Nederland, en lees de standaardEisen in het Nederlands, in Timboektoe zal een bruin-agaat ook een andere naam hebben.

Josly
18-06-2012, 19:38
Hallo,

Het gaat mij niet zozeer om de naamgeving zelf. maar wel dat sommige Nederlanders beweren dat isabel ontstaan is door combinatie bruin x agaat, of agaat x bruin. Wel dit is niet zo. Pastel en of isabel bestont, bestaat al voor dat bruin en of agaat ontstaan is. Het bewijs is er bij heel wat vinkensoorten. Voornamelijk Amerikaanse sijzen soorten.

Voor diegenen die mij niet geloven. probeer informatie te bekomen wat betreft UV bezit bij vogels.
Men heeft meer dan duizend vogelsoorten onderzocht wat betreft het aanwezig % UV.
Zo bevat een bruine veer geen of bijna geen UV.
Op deze manier is er een vrouwelijke dierenarts, vogelarts, het geslachtsonderscheid kunnen bepalen van een bepaalde kromsnavelsoort. De man bezit UV op/bij de kopveren. Is zelfs tot de vaststelling gekomen dat bij sommige vogelsoorten, dat de ene ondersoort in het bezit is van UV, en een andere ondersoort niet, van de zelfde vogelsoort.

Wat doet men, om de fout niet te moeten toegeven.
Beide naamgevingen erkenen, toelaten. Zelfs in Nederland.
Zoals iemand mij een persoonlijk bericht stuurde met de vermelding het wordt toch " juist " uitgesproken, " bruinagaat " Aan elkaar, zonder tussen pauze.

spieky
18-06-2012, 19:46
Hallo,

Het gaat mij niet zozeer om de naamgeving zelf. maar wel dat sommige Nederlanders beweren dat isabel ontstaan is door combinatie bruin x agaat, of agaat x bruin. Wel dit is niet zo. Pastel en of isabel bestont, bestaat al voor dat bruin en of agaat ontstaan is. Het bewijs is er bij heel wat vinkensoorten. Voornamelijk Amerikaanse sijzen soorten.

Wat doet men, om de fout niet te moeten toegeven.
Beide naamgevingen erkenen, toelaten. Zelfs in Nederland.
Zoals iemand mij een persoonlijk bericht stuurde met de vermelding het wordt toch " juist " uitgesproken, " bruinagaat " Aan elkaar, zonder tussen pauze.

Beste Josly als je nu vandaag de dag nog niet weet waar ( - ) voor is, zou ik als ik jouw was toch iets meer gaan lezen, op mijn Site staat het beschreven.

spieky
18-06-2012, 19:57
Beste Josly

agaatSatinet is geen crossing-over maar zijn Allelen van elkaar, beide mutanten zitten op het zelfde GEN.
.
Dit zijn allemaal crossing-overs
bruin-agaat(Isabel) hier hebben sommige kwekers moeite mee en met de rest wat hier onder staat vind men normaal, waarom hier een uitzondering, met bruin-agaat??
bruin-satinet
pastel-bruin
pastel-agaat
pastel-AgaatSatinet
pastel-satinet
pastel-bruin-agaat
pastel-bruin-AgaatSatinet
.
Als ik morgen met mijn vrouw naar een kleding zaak ga, en ik vraag aan de verkoopster een ISABEL kleurige broek, zal de verkoopster aan mij vrouw vragen of ik wel goed bij mijn hoofd ben.

Josly
18-06-2012, 20:19
Hallo,

Isabel, bruin x agaat, of agaat x bruin is dit crossing-overs?

Of is het eerder terug kweken naar ouder(s), voorouders.
Of eenvoudig gezegd, terug kweken naar oorspronkelijke vogel.

Zoals Medaar aangeeft in een andere topic.

" Isabel is een PP "

Bekijk de volgende informatie.

is het daarop dat de " doorsnee " vogelliefhebbers zitten op te wachten.
Daar zijn bepaalde personen verantwoordelijk voor.
Voornamelijk bepaalde personen met betrekking kromsnavels.

www.bec-info.com/Documenten-Bec/Verslag%20OMJ%20vergadering%2019%20januari%202012% 20te%20Alméria.pdf

spieky
18-06-2012, 21:41
Beste Josly
Heb je nog het nut van het ( - ) opgezocht want dat is wel belangrijk, weet je het niet dan is alles wat ik schrijf voor niets geweest (dan eigenlijk zonde van mijn tijd)
.
Het heeft niets met kromsnavels te maken, genetica is genetica of je nu tulpen, konijnen of vogels kweek het komt allemaal op het zelfde neer.
Op mijn Site staan verervingen over Neophema's en ook over Groenlingen en Sijzen en dat komt allemaal op het zelfde neer, alleen gebruik men bij de kromsnavels andere mutatie namen dan bij de Europese vogels, dit doet men bewust, de rede waarom weet ik niet.
.
Crossing-over (Engels voor: over kruising)
Chromatiden (chromosomen helft of de twee identieke delen van een chromosoom)
Crossing-over komen bij de Geslacht- & Autosoom chromosomen voor.
Nieuwe Symbolen voor de geslachtschromosomen van vogels was: XX is nu ZZ en XY is nu in ZW veranderd.
De paarsgewijs chromosomen moet je eigenlijk als een soort containers zien waar de genen opliggen en de afstand tussen de genen allemaal verschillend zijn. Bij een Crossing-over tussen twee identieke chromatiden worden tijdens de meiose(reductiedeling) de paarsgewijs chromosomen gesplitst in chromatiden die elkaar tijdens de celdeling kapot kunnen trekken waarna ze zichzelf kunnen repareren door het ontbrekende stuk weer aan te trekken. Vaak is dit een deel van hun zuster chromatiden waarbij dus uitwisseling van genen plaatsvindt.
Enkelvoudige Crossing-over: het paarsgewijs chromatiden overkruizen elkaar 1 keer.
Meervoudige Crossing-over of dubbele Crossing-over: het paarsgewijs chromatiden overkruizen meer dan 1 keer.
Het aantal gen uitwisselingen wordt bepaald door de afstand tussen de genen, de frequentie van de Crossing-over is daardoor verschillend.
Voorbeeld 1: de Crossing-over waarde tussen Z b en Z ino*ag = bruin-agaat is nog niet bekend in %
Voorbeeld 2: de Crossing-over waarde tussen Z pa en Z b = pastel-bruin is nog niet bekend in %
Voorbeeld 3: de Crossing-over waarde tussen Z pa en Z ino*ag = pastel-agaat is nog niet bekend in %

Terugtredende Crossing-over is ook mogelijk met de zelfde Crossing-over waarde als de Crossing-over heeft plaats gevonden.
Translocatie: Crossing-over tussen 2 verschillende chromosomen paren komt bijna nooit voor, mogelijk is dit wel maar vormt wel een lethaal factor.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Combinatie van: bruin x agaat = Z b x Z ino*ag
Geslachtsgebonden recessief x Geslachtsgebonden recessief

Het – tussen bruin-agaat geeft aan dat de combinatie is waar een Crossing-over heeft plaats gevonden.

Man:bruin x Pop:agaat
Mannen:
Wildkleur/bruin,agaat
Poppen:
bruin

Man:agaat x Pop:bruin =
Mannen:
Wildkleur/bruin,agaat
Poppen:
agaat

Man:Wildkleur x Pop:bruin-agaat =
Mannen:
Wildkleur/bruin-agaat
Poppen:
Wildkleur

Man:Wildkleur/bruin x Pop:bruin-agaat =
Mannen:
Wildkleur/bruin-agaat
bruin/agaat
Poppen:
Wildkleur
bruin

Man:Wildkleur/agaat x Pop:bruin-agaat =
Mannen:
Wildkleur/bruin-agaat
agaat/bruin
Poppen:
Wildkleur
Agaat

Crossing-over is mogelijk!

Man:Wildkleur/bruin,agaat x Pop:Wildkleur =
Mannen:
Wildkleur
Wildkleur/agaat
Wildkleur/bruin
Wildkleur/bruin,agaat
Poppen:
Wildkleur
agaat
bruin
bruin-agaat

Man:Wildkleur/bruin,agaat x Pop:agaat =
Mannen:
Wildkleur/agaat
Wildkleur/bruin,agaat
agaat
agaat/bruin
Poppen:
Wildkleur
agaat
bruin
bruin-agaat

Man:Wildkleur/bruin-agaat x Pop:Wildkleur =
Mannen:
Wildkleur
Wildkleur/bruin-agaat
Poppen:
Wildkleur
bruin-agaat

Man:Wildkleur/bruin-agaat x Pop:agaat =
Mannen:
Wildkleur/agaat
agaat/bruin
Poppen:
Wildkleur
bruin-agaat

Mannen:
Wildkleur/bruin-agaat
bruin/agaat
Poppen:
agaat
bruin-agaat

Man:bruin/agaat x Pop:bruin-agaat =
Mannen:
bruin/agaat
bruin-agaat
Poppen:
bruin
bruin-agaat

Man:bruin-agaat x Pop:Wildkleur =
Mannen:
Wildkleur/bruin-agaat
Poppen:
bruin-agaat

Josly
18-06-2012, 21:53
Hallo,

Kromsnavelsoorten en vinkensoorten is niet het zelfde wat het genetische betreft. Geldt ook wat vererving betreft.

Dit is het laatste wat ik hier over zeg.

Bepaalde kromsnavel liefhebbers/kwekers, die denken voor het zeggen te hebben wat betreft naamgeving mutatie(s).
" Schoenmaker blijf bij je leest ."

spieky
18-06-2012, 21:59
[QUOTE=Josly;180793]Hallo,

Isabel, bruin x agaat, of agaat x bruin is dit crossing-overs?

Of is het eerder terug kweken naar ouder(s), voorouders.
Of eenvoudig gezegd, terug kweken naar oorspronkelijke vogel.

Beste Josly

Dit is een terugtredende crossing-over stel voor dat dat gebeurd bij een ISABEL hoe noem men dan die mutanten de ene ISA en de andere mutant BEL?? want dan zou de formule kloppen en als de mutanten weer bruin en agaat gaan heten klop de formule niet.( hier leven we nog op de platte wereld)
.
Als je de mutatie combinatie naam bruin-agaat gebruik en er treed een terugtredende crossing-over op heten de mutanten weer gewoon agaat en bruin, en klopt de formule. ( en hier leven we op de ronde wereld)

RobK
18-06-2012, 22:05
Ik wil het eigenlijk niet, maar kan het helaas niet laten. Het is moeilijker dan stoppen met roken.

Leuke lijst Spieky, enkele kanttekeningen mijnerzijds. (Alles bekeken vanuit enige theoretische en praktische kennis inzake de kanariematerie.)

Ik denk dat er te gemakkelijk wordt aangenomen dat factoren op 1 chromosoom liggen. Pastel en agaat bijvoorbeeld.
Jawel, bij een volle agaatpastel liggen beide factoren op de geslachtschromosomen, bij een pop op het geslachtschromosoom. Maar waarom zou pastel en agaat op 1 chromosoom liggen bij een wildkleur split pastel en split agaat?

Isabel noemen we binnen kanarieland nog steeds Isabel, ook in Nederland binnen de NBvV.

Man:Wildkleur/bruin x Pop:bruin-agaat =
Mannen:
Wildkleur/bruin-agaat
bruin/agaat
Poppen:
Wildkleur
bruin

In geen 100 jaar een juiste uitkomst;
Wildkleur x isabel geeft PP mannen
Bruin x isabel geeft bruine mannen, split isabel.

Man:Wildkleur/agaat x Pop:bruin-agaat =
Mannen:
Wildkleur/bruin-agaat
agaat/bruin
Poppen:
Wildkleur
Agaat

Wederom, helaas pindakaas;
Agaat x isabel geeft agaat mannen, split isabel.

Bij Europese schijnt de isabel niet hetzelfde te zijn als de isabel bij kanaries, men zet hier (zoals al door Josly is gememoreerd) een proefproject over op.

Groet,

Rob.

spieky
18-06-2012, 22:10
Hallo,

Kromsnavelsoorten en vinkensoorten is niet het zelfde wat het genetische betreft. Geldt ook wat vererving betreft.

Dit is het laatste wat ik hier over zeg.

Bepaalde kromsnavel liefhebbers/kwekers, die denken voor het zeggen te hebben wat betreft naamgeving mutatie(s).
" Schoenmaker blijf bij je leest ."

Beste josly
.
Van mensen, konijnen, tulpen, vinken, parkieten,honden de genetica komt allemaal op het zelfde neer daar zit eigenlijk geen verschil in, jammer genoeg zien mensen spoken die er niet zijn en denken veel mensen te moeilijk, en jammer genoeg wordt er nog steeds veel onzin over verspreid.

Een goede raad iets minder kopieren en iets meer lezen en vergelijken, weet ik zeker dat je over een tijdje zeg die oude sukkel van een Jack suikerbuik had toch gelijk.

spieky
18-06-2012, 22:23
Ik wil het eigenlijk niet, maar kan het helaas niet laten. Het is moeilijker dan stoppen met roken.

Leuke lijst Spieky, enkele kanttekeningen mijnerzijds. (Alles bekeken vanuit enige theoretische en praktische kennis inzake de kanariematerie.)

Ik denk dat er te gemakkelijk wordt aangenomen dat factoren op 1 chromosoom liggen. Pastel en agaat bijvoorbeeld.
Jawel, bij een volle agaatpastel liggen beide factoren op de geslachtschromosomen, bij een pop op het geslachtschromosoom. Maar waarom zou pastel en agaat op 1 chromosoom liggen bij een wildkleur split pastel en split agaat?

Isabel noemen we binnen kanarieland nog steeds Isabel, ook in Nederland binnen de NBvV.

Bruin x isabel geeft bruine mannen, split isabel.

Agaat x isabel geeft agaat mannen, split isabel.

Bij Europese schijnt de isabel niet hetzelfde te zijn als de isabel bij kanaries, men zet hier (zoals al door Josly is gememoreerd) een proefproject over op.

Groet,

Rob.

Beste Rob
Daar zitten geen kanttekeningen een cossing-over vind altijd plaats op het zelfde chromosoom, dit kan op het geslachts-chromosoon maar ook op het autosoom-chromosoom plaats vinden.
.
Bevinden 2 mutanten zich op het zelfde chromosoom en op het zelfde GEN dan zijn de mutanten Allelen van elkaar en vind ook geen crossing-over plaats.

Paar men 2 verschillend mutanten tegen elkaar, en de mutanten zitten op verschillende chromosomen, dan spreek men over een mutatie combinatie.

spieky
18-06-2012, 22:35

Ik denk dat er te gemakkelijk wordt aangenomen dat factoren op 1 chromosoom liggen. Pastel en agaat bijvoorbeeld. Ik zou over deze uitspraak ook maar heeel goed over nadenken.
Jawel, bij een volle agaatpastel liggen beide factoren op de geslachtschromosomen, bij een pop op het geslachtschromosoom. Maar waarom zou pastel en agaat op 1 chromosoom liggen bij een wildkleur split pastel en split agaat? Als ik jouw was zou ik over deze regel maar eens heel goed over na denken.

Bruin x isabel geeft bruine mannen, split isabel.Je vergelijking is niet juist goed lezen Rob

Agaat x isabel geeft agaat mannen, split isabel. Je vergelijking is niet juist goed lezen Rob

Groet,

Rob.

Beste Rob

Je vergelijk 2 verschillende combinaties dat kan niet?

Bruin x isabel = bruin x bruin-agaat
agaat x isabel = agaat x bruin-agaat
En dat klopt het wel alleen woon je nog op de platte wereld.
Als je bij mij kolommen bruin-agaat verander in Isabel dan zal je zien dan klopt het in jouw ogen wel, het is niet moeilijk

RobK
18-06-2012, 23:07
Alhoewel ik me had voorgenomen en ook had aangegeven dat ik me slechts 1 x in de discussie wilde mengen, wil ik toch alleen even melden dat;

En dat klopt het wel alleen woon je nog op de platte wereld.

ik geen sterk inhoudelijk argument vind. Getuigt ook van weinig respect, eigenlijk.

En ohja, even dit; ook in jouw kolommen klopt het nog steeds niet. Een bruine man kan niet split agaat zijn, een agaatman kan niet split bruin zijn. Alles nog even uit kanariekennis. Van parekieten heb ik geen sjoege.

Groet,

Rob.

Josly
18-06-2012, 23:19
Hallo,

Goed! ik zal nog even reageren.

Te beginnen met de discussie putter eumo.

Volgens de " kenners " kon,is dit geen eumo. Want de vererving is niet dezelfde als kanarie eumo.

Neem nu de verschillende sijzen soorten, vererving mutatie pastel.
Bij de ene sijs is de vererving; geslachtsgebonden recessief.
Bij een andere sijs is de vererving; autosomaal recessief.
Bij nog een andere sijs is de vererving; autosomaal dominant.

Als alles het zelfde is, dan zijn de verschillende sijs pastellen niet allemaal pastellen.

Nu moet men mij eens uitleggen waarom dit allemaal pastellen zijn.
Liefst met een stevige fondatie.

Men ijvert toch Internationaal voor een eensgezinde benaming.
Waarom gebruikt men " bruin-agaat " dan niet bij de kromsnavels. En heeft men namen gekozen, de weg gevolgd van een bepaalde persoon, als het genetische, vererving overal het zelfde is. Wat in het verleden wel het geval was/is.
Waarom heeft men bij grasparkieten de Engelse weg gevolgd.
Enkel en alleen uit commercieel oogpunt, standpunt.

spieky
18-06-2012, 23:25
Alhoewel ik me had voorgenomen en ook had aangegeven dat ik me slechts 1 x in de discussie wilde mengen, wil ik toch alleen even melden dat;

ik geen sterk inhoudelijk argument vind. Getuigt ook van weinig respect, eigenlijk.

En ohja, even dit; ook in jouw kolommen klopt het nog steeds niet. Een bruine man kan niet split agaat zijn, een agaatman kan niet split bruin zijn. Alles nog even uit kanariekennis. Van parekieten heb ik geen sjoege.

Groet,

Rob.

Ik heb je een mail geschreven, als je daar op antwoord dan wordt het duidelijk
En mijn kolommen, kloppen 100% maar jou denkwijze is anders dan die van de wildzang kwekers, het is maar hoe je het in vul, en een agaat man kan wel split zijn voor bruin,en een bruine man kan wel split zijn voor agaat.En respect heb ik voor iedereen, het is maar hoe je het wil lezen.
Dan heb ik een vraag aan je kan een pastelman split zijn voor bruin, of kan een bruine man split zijn voor pastel??

spieky
18-06-2012, 23:31
Hallo,

Goed! ik zal nog even reageren.

Te beginnen met de discussie putter eumo.

Volgens de " kenners " kon,is dit geen eumo. Want de vererving is niet dezelfde als kanarie eumo.

Neem nu de verschillende sijzen soorten, vererving mutatie pastel.
Bij de ene sijs is de vererving; geslachtsgebonden recessief.
Bij een andere sijs is de vererving; autosomaal recessief.
Bij nog een andere sijs is de vererving; autosomaal dominant.

Als alles het zelfde is, dan zijn de verschillende sijs pastellen niet allemaal pastellen.

Nu moet men mij eens uitleggen waarom dit allemaal pastellen zijn.
Liefst met een stevige fondatie.

Men ijvert toch Internationaal voor een eensgezinde benaming.
Waarom gebruikt men " bruin-agaat " dan niet bij de kromsnavels. En heeft men namen gekozen, de weg gevolgd van een bepaalde persoon, als het genetische, vererving overal het zelfde is. Wat in het verleden wel het geval was/is.
Waarom heeft men bij grasparkieten de Engelse weg gevolgd.
Enkel en alleen uit commercieel oogpunt, standpunt.

Beste Josly

We hebben op dit moment over de geslachtsgebonden recessieven verervingen.

Josly
18-06-2012, 23:40
Hallo,

Heeft men al de volgende nakomelingen bekomen uit volgende combinaties.

Bruin split voor agaat x bruin; dochters, poppen agaat.
Bruin split voor agaat x agaat; zonen, mannen agaat, dochters, poppen agaat.

Agaat split voor bruin x agaat; dochters, poppen bruin.
Agaat split voor bruin x bruin; zonen mannen bruin, dochters, poppen bruin.

Josly
18-06-2012, 23:46
Beste Josly

We hebben op dit moment over de geslachtsgebonden recessieven verervingen.

Hallo Spieky?

We hebben het op dit moment over de vererving die volgens U overal het zelfde is, of zou moeten zijn.

Bewijs dit hier op het onafhankelijk algemeen vogel forum, en niet via een andere weg, zoals persoonlijk bericht, chat, etc.

Als Je het hier niet bewijst, dan bent U ongeloofwaardig. Net zoals sommige personen die dit allemaal uit hun/haar mouw hebben geschut.

Goed, ik ga de stok nog wat meer in het hoenderhok gooien.

Als het alle maal klopt, waarom is er dan zo een oneensgezindheid bij de kromsnavelkwekers, bij Mutavi, bij etc.

spieky
19-06-2012, 00:17
Hallo,

Heeft men al de volgende nakomelingen bekomen uit volgende combinaties.

Bruin split voor agaat x bruin; dochters, poppen agaat.
Bruin split voor agaat x agaat; zonen, mannen agaat, dochters, poppen agaat.

Agaat split voor bruin x agaat; dochters, poppen bruin.
Agaat split voor bruin x bruin; zonen mannen bruin, dochters, poppen bruin.

Hallo Josly

Bedankt bij jou kan dus wel een agaat split voor bruin zijn, ik schrijf het altijd zo agaat/bruin maar Josly wij bedoelen het zelfde he.
En bruin split voor agaat kan bij jou ook, ik schrijf het altijd zo bruin/agaat maar weer bedoelen het zelfde he.

Josly
19-06-2012, 12:28
Hallo Josly

Bedankt bij jou kan dus wel een agaat split voor bruin zijn, ik schrijf het altijd zo agaat/bruin maar Josly wij bedoelen het zelfde he.
En bruin split voor agaat kan bij jou ook, ik schrijf het altijd zo bruin/agaat maar weer bedoelen het zelfde he.

Hallo spieky,

U omzeilt mijn vraag.

Ik zeg niet dat het kan.
Mijn vraag is als men al zulke nakomelingen hebben bekomen uit deze combinatie's). Als er al zulke vogel mutaties bestaan uit deze combinatie(s).

De slogan bij de nieuwe benamingen was/is;

" Zichtbaar visueel wetenschappelijk veer onderzoek "

Hoe kan men zulk onderzoek verrichten als er geen vogelveren voorhanden is/zijn uit deze desbetreffende combinatie's)

Dat men eindelijk met bewijzen komt wat betreft veer onderzoek.

Wat men gedaan heeft, is zand in de ogen strooien van de achterban.
Het mooiste bewijs is de eumo putter.
Waar men een grote flater heeft begaan met te verklaren dat de vererving putter en kanarie eumo niet dezelfde is.
Bij de Internationale Wetenschappers is er een belletje gaan rinkelen. Zijn van velen de ogen open gegaan. Ook wat betreft de achterban. Het grootste percentage wat onze vogelhobby in het algemeen betreft. Die zeer belangrijk zijn wat betreft voortbestaan van onze " mooie " vogelhobby.
Veer onderzoek, zoals men de achterban wijs maakt, heeft niks te maken met vererving. Als het veer onderzoek klopt in vergelijking met de overeenkomstige mutatie, wel dan is dat ook deze mutatie. Al is de vererving anders.
Als men bij al de " erkende " mutaties veer onderzoek is gebeurd, waarom plots nu dan die verschillende proefparingen.

Wat stelt men jammer genoeg meer en meer vast, en laaien de discussies steeds hoger op. Omdat er geen veer onderzoek is gebeurd, zich heeft voorgedaan, en men zich baseert wat betreft theoretische wetenschap en informatie van bepaalde personen.

Dus dat men hier met bewijzen afkomt wat betreft veren onderzoek.

Het is al ver gekomen dat men zelfs op een parkieten forum er meer en meer om vraagt. Dat men er steeds minder in gelooft.

Eenvoudig gezegd zijnde.

Ongeloofwaardig!

Wat stelt men vast.

Dat bepaalde personen van speciaalclubs steeds meer de wetten, het beleid van de Bond bepalen.
Zie discussie handopfok. Wel er zijn speciaalclubs die dit promoten.
Zie discussie " Visie en Beleid " en " Hun welzijn ... Onze regels "
Wie heeft die regels opgesteld?
Personen van speciaalclubs. Dus in de eerste plaatst om/voor eigenbelang.

medaar
19-06-2012, 19:11
kan niet: nooit.
bruineman kan nooit split zijn voor agaat . andersom ook . nooit.
die kleuren vererven geslachtsgebonden: bruin , agaat, isabel( crosover van bruin en agaat), pastel (maar er bestaat ook dominate pastel )

spieky
19-06-2012, 19:23
kan niet: nooit.
bruineman kan nooit split zijn voor agaat . andersom ook . nooit.
die kleuren vererven geslachtsgebonden: bruin , agaat, isabel( crosover van bruin en agaat), pastel (maar er bestaat ook dominate pastel )

Dus een Groenling bruin/agaat of agaat/buin dat kan niet volgens jou?als dat niet kan kan bruin/pastel ook niet want alle 3 de mutanten zitten op het zelfde ZZ chromosoom.
Ik ken wel zeggen dat kan wel maar dat geloof je toch niet he.
.
Maar het boek van Alois van Mingeroet Europese Cultuurvogels blz.203 in het boek Groenlingen en zijn Kleurmutaties van de SEC blz. 53 daar kan het wel, aleen als ik het vertel kan het niet.
Als ik jou was zou ik eerst maar een een paar boekjes gaan lezen.

spieky
19-06-2012, 19:39
Nog even een vraagje tussen door bij de Goudvink bestaat er een pastel en een bruin mutatie, kloppen de uitkomsten hier onder??
Als het niet klop gaarne uitleg waarom, graag geen ander mutanten erbij halen die er niets mee te maken hebben (voorbeeld dominant pastel of eumo aan die onzin heb ik niets aan)
.
Man: pastel x Pop:bruin =
Mannen:
Wildkleur/pastel,bruin
Poppen:
pastel

Man:bruin x Pop: pastel
Mannen:
Wildkleur/pastel,bruin
Poppen:
bruin

Man:Wildkleur x Pop: pastel-bruin =
Mannen:
Wildkleur/pastel-bruin
Poppen:
Wildkleur

Man:Wildkleur/pastel x Pop: pastel-bruin =
Mannen:
Wildkleur/pastel-bruin
pastel/bruin
Poppen:
Wildkleur
Pastel

Man:Wildkleur/bruin x Pop: pastel-bruin =
Mannen:
Wildkleur/pastel-bruin
bruin/pastel
Poppen:
Wildkleur
bruin

Crossing-over is mogelijk!

Man:Wildkleur/pastel,bruin x Pop:Wildkleur =
Mannen:
Wildkleur
Wildkleur/pastel
Wildkleur/bruin
Wildkleur/pastel,bruin
Poppen:
Wildkleur
pastel
bruin
pastel-bruin

Man:Wildkleur/pastel,bruin x Pop: pastel =
Mannen:
Wildkleur/pastel
Wildkleur/pastel,bruin
pastel
pastel/bruin
Poppen:
Wildkleur
pastel
bruin
pastel-bruin

Man:Wildkleur/pastel-bruin x Pop: bruin =
Mannen:
Wildkleur/bruin
bruin/pastel
Poppen:
Wildkleur
pastel-bruin

Man:Wildkleur/pastel-bruin x Pop: pastel =
Mannen:
Wildkleur/pastel
pastel/bruin
Poppen:
Wildkleur
pastel-bruin

Man: pastel/bruin x Pop:bruin =
Mannen:
Wildkleur/pastel-bruin
bruin/pastel
Poppen:
pastel
pastel-bruin

Man:bruin/pastel x Pop: pastel-bruin =
Mannen:
bruin/pastel
pastel-bruin
Poppen:
bruin
pastel-bruin

Man: pastel-bruin x Pop:Wildkleur =
Mannen:
Wildkleur/pastel-bruin
Poppen:
pastel-bruin

Josly
19-06-2012, 20:44
Hallo,

Gebruik eens de zoekterm,

" vererving goudvink pastel-bruin "

Hoeveel maal komt pastel-bruin voor, hoeveel maal vind men pastel-bruin terug.

Bekijk volgende informatie.
Spreekt men, persoon met kennis, van

bruin-agaat of pastel-bruin
of is het;
bruinagaat of bruinpastel/pastelbruin

www.peter-otten-natuurfotografie.nl/artikelen/cursus%20erfelijkheidsleer.pdf

www.volierevogels.nl/Artikel/goudvinkmutatie.htm

spieky
19-06-2012, 21:23
Hallo,

Gebruik eens de zoekterm,

" vererving goudvink pastel-bruin "

Hoeveel maal komt pastel-bruin voor, hoeveel maal vind men pastel-bruin terug.

Bekijk volgende informatie.
Spreekt men, persoon met kennis, van

bruin-agaat of pastel-bruin
of is het;
bruinagaat of bruinpastel/pastelbruin

www.peter-otten-natuurfotografie.nl/artikelen/cursus%20erfelijkheidsleer.pdf

www.volierevogels.nl/Artikel/goudvinkmutatie.htm

.
.
Beste Josly

Kan jij alleen maar kopiëren en plakken, mijn vraag is of het goed is of fout, ik heb het vermoede dat je van genetica totaal niets maar ook niets van begrijp.
Je zeg dat agaat/bruin en bruin/agaat niet kan, ik zeg van wel en waar je het kan op zoeken, maar dan hoor je niets, als ik het zeg klop het niet en als een bekende keurmeester het zelfde schrijf dan klop het wel, dit is een teken alles wat ik over genetica plaats op het forum dat je er geen bal van snap.
Ik zal weer wel geen respect hebben voor andere, maar ik ben dat stomme gekopieerd van je zat.

Josly
20-06-2012, 00:15
Hallo,

Wel ik zal nog even kopiéren-plakken.

Bekijk vraagprogramma 2012.

Wel overtuig eerst de verantwoordelijken ervan dat Uw stelling, aanname klopt.
Als ik mij niet vergis is die " bekende " keurmeester daar ook actief.

www.bec-info.com/Documenten-Bec/Vraagprogramma-2012.pdf

spieky
20-06-2012, 09:09
Hallo,

Wel ik zal nog even kopiéren-plakken.

Bekijk vraagprogramma 2012.

Wel overtuig eerst de verantwoordelijken ervan dat Uw stelling, aanname klopt.
Als ik mij niet vergis is die " bekende " keurmeester daar ook actief.

www.bec-info.com/Documenten-Bec/Vraagprogramma-2012.pdf

Beste Josly

De discussie gaat over bruin-agaat (isabel) en agaat/bruin of bruin/agaat, ik vind het niet erg dat je het daar niet mee eens bent, ik ben zelfs blij dat je een eigen mening heb, dat soort kwekers waardeer ik.
.
Maar ik schrijf een kolom met verervingen en het enige antwoord is het klopt niet, dat waardeer ik ook en is een hele normale reactie, dan plaats ik een vergelijk bare kolom maar met andere mutanten en vraag is deze goed geen reactie, wel een link gekopieerd en geplakt.
.
Mijn vraag is aan jou waarom is de kolom van bruin X agaat niet goed en omschrijf dat nu eens wat er aan fout is, en waarom krijg ik geen antwoord over de zelfde vererving die in verschillende boeken staan, ik heb er de blz. nog bij gezet, in die boeken is het goed omdat het geschreven is door hele goede en bekende keurmeesters en ik zet het hier zelfde op het forum en dan is het NIET goed.
.
En beste Josly aub geen en andere mutanten erbij halen die niets met de discussie te maken heb.
.
Een goed raad blijf zo door gaan op het forum neem niet aan wat een ander zegt dat is zelfs een hele goede eigenschap, ik vind het zelfs leuk dat je het met een hoop dingen niet eens bent, maar als je het ergens niet eens bent, omschrijf dan eens waarom dan kan ik ook wat leren, en aub iets minder links van andere plaatsen als bewijs materiaal want dat kan ook verkeerde informatie bevatten.

Josly
20-06-2012, 13:08
Hallo,

Wat kan er niet, wat is er fout, bij isabel?

Dat is het kenteken, het symbool, " - "

Dit is gebaseerd op " theoretische " Wetenschap.

Zolang deze manier van Wetenschap zich in de praktijk niet voordoet, in de werkelijkheid niet wordt waargenomen, wordt dit aanzien als onbestaande, niet mogelijk.

Wat volgens U kopiéren en plakken is. Wel dit zijn allemaal bewijzen anno 2012.

Neem nu bruin-agaat, laat het kenteken, het symbool " - " achterwege en men bekomt " bruinagaat " waar ik via link naar verwijst als bevestiging.

Bekijk vraagprogramma van de Bond BEC. Hoeveel maal komt " - " daar in voor.
Als het voor komt bij welke vogelsoort(en) gebeurd dit, is dit van toepassing.

Als ik bij bruin-agaat, de link plaatst met betrekking vraagprogramma. Dan is dit omdat bruin-agaat er niet meer in voorkomt. Maar wel isabel.
Nochtans was dit de Bond die bruin-agaat als het ware gepromoot heeft. Met op kop die " bekende " keurmeester.

Waarom wordt bruin-agaat bij dit vraagprogramma niet meer toegepast. Als ik mij niet vergist wordt dit opgesteld door personen van de technische commissie waar die " bekende " keurmeester " bijhoort. Of kennen die personen ook niets wat het genetische, vererving, aangaat.

Ik hoop dat daar U daar een duidelijk antwoordt op geeft. Liefst met een degelijk draagvlak

De reden dat ik hier op Wetenschappelijk gebied niet dieper op ingaat, komt voornamelijk omdat men hier onmiddelijk de link zal leggen naar het " illegale " ( wildvang.)
Ook omdat Wetenschappelijk onderzoek met dieren zeer gevoelig ligt. Zeker als het om vogels gaat.

Als U zegt dat ik geen Kl... verstand heb wat het genetische betreft. Daar heb ik persoonlijk geen enkele moeite mee. Ondanks van opleiding, studie, dierenarts.

spieky
20-06-2012, 15:54
[QUOTE=Josly;180984]Hallo,

Wat kan er niet, wat is er fout, bij isabel? Bij isabel is niets fout alleen de vogelbonden zijn de naam van deze mutatie combinatie aan het veranderen in bruin-agaat de N.B.v.V. en de SEC hebben dit al gedaan Belgische bonden zijn hier ook mee bezig, en inderdaad heb je gelijk dat er nog bij veel bonden in het vraagprogramma Isabel staat, en daar heb je ook gelijk in dat breng veel verwarring, maar daar kan ik niets aan doen.

Dat is het kenteken, het symbool, " - " Isabel heeft geen symbool en bruin-agaat ook niet want dit is geen mutatie maar een combinatie.Je zou dit Symbool: Z b-Z ino*ag kunnen gebruiken
Dit is gebaseerd op " theoretische " Wetenschap.crossing-over van 2 mutanten op het ZZ cromosoom

Zolang deze manier van Wetenschap zich in de praktijk niet voordoet, in de werkelijkheid niet wordt waargenomen, wordt dit aanzien als onbestaande, niet mogelijk.Dit is bewezen en hoef niet meer uit gevonden te worden

Wat volgens U kopiéren en plakken is. Wel dit zijn allemaal bewijzen anno 2012.Het klakkeloos kopieren en plakken is niet goed voor het zelfde geld klop de informatie niet

Neem nu bruin-agaat, laat het kenteken, het symbool " - " achterwege en men bekomt " bruinagaat " waar ik via link naar verwijst als bevestiging.Heb ik een paar regels eerder al beantwoord

Bekijk vraagprogramma van de Bond BEC. Hoeveel maal komt " - " daar in voor.
Als het voor komt bij welke vogelsoort(en) gebeurd dit, is dit van toepassing.Je heb hier 100% gelijk in en dat is verwarrend alle StandaardEisen zijn nog niet aangepast, Alois Van Mingeroet en het SEC boeken gebruiken wel de nieuwe namen, en is inderdaad zeer verwarrend, en ik gebruik ook de nieuwe naamgeving en daarom wordt ik nog al eens aangevallen dit klopt niet.

Als ik bij bruin-agaat, de link plaatst met betrekking vraagprogramma. Dan is dit omdat bruin-agaat er niet meer in voorkomt. Maar wel isabel.
Nochtans was dit de Bond die bruin-agaat als het ware gepromoot heeft. Met op kop die " bekende " keurmeester.Dit hen ik al beantwoord

Waarom wordt bruin-agaat bij dit vraagprogramma niet meer toegepast. Als ik mij niet vergist wordt dit opgesteld door personen van de technische commissie waar die " bekende " keurmeester " bijhoort. Of kennen die personen ook niets wat het genetische, vererving, aangaat.[Bbruin-agaat wordt de nieuwe benaming maar je moet de bonden ook de tijd geven om dit te kunnen veranderen en dit moet eerst in de StandaardEisen veranderd worden en langzaam in het vraagprogramma dan kunnen mensen er aan wennen[
/B]Ik hoop dat daar U daar een duidelijk antwoordt op geeft. Liefst met een degelijk draagvlakOp deze manier vind ik prettig bepaalde dingen met je bespreken

De reden dat ik hier op Wetenschappelijk gebied niet dieper op ingaat, komt voornamelijk omdat men hier onmiddelijk de link zal leggen naar het " illegale " ( wildvang.)
Ook omdat Wetenschappelijk onderzoek met dieren zeer gevoelig ligt. Zeker als het om vogels gaat.Genetisch (verevingen)weten ze alles het probleem is vaak in Rotterdam noemen ze een bepaalde mutant PIETJE en in Groningen noemt men de zelfde mutant JANJE en dan moeten Wetenschappers het maar gelijk weten wat het is??

Als U zegt dat ik geen Kl... verstand heb wat het genetische betreft. Daar heb ik persoonlijk geen enkele moeite mee. Ondanks van opleiding, studie, dierenarts.] Ik had mijn dag niet ik had bijna een hele dag in het ziekenhuis geweest, en ik las dat en jij was de klos[/QUOTE

Josly
20-06-2012, 16:26
.
Mannen:
Wildkleur/bruin-agaat
bruin/agaat
Poppen:
agaat
bruin-agaat

Dit zijn 2 totaal verschillende mutanten en hebben niets met elkaar te maken, het enige wat ze wel hebben is dat ze op het zelfde chromosoom zitten.

Hallo spieky,

" Agaat/isabel is tegenwoordig anno 2012 agaat/bruin "

Waarom past men anno 2012 het niet toe?

U zegt men moet de Organisaties-Bonden de tijd geven.

Het grote probleem bij U is de frustratie omdat de Organisaties-Bonden niet toepassen en of niet meer toepassen. Zie BEC die wel een periode bruin-agaat hebben toegepast en anno 2012 niet meer. Dus is de reden geen kwestie van tijd, maar wel wat anders.

Als U zegt, beweerd dat isabel geen mutatie is, maar wel combinatie bruin x agaat, of omgekeerd, agaat x bruin. Hoe komt het dan dat bij sommige vogelsoorten mutatie isabel voorkomt, terwijl er van mutatie bruin en of agaat hoegenaamd geen sprake is.

Hoe stelt men deze mutatie isabel voor.
Als isabel
Of
Als bruin-agaat

Josly
20-06-2012, 16:26
.
Mannen:
Wildkleur/bruin-agaat
bruin/agaat
Poppen:
agaat
bruin-agaat

Hallo spieky,

" Agaat/isabel is tegenwoordig anno 2012 agaat/bruin "

U zegt, men moet de Organisaties-Bonden de tijd geven.

Het grote probleem bij U is de frustratie omdat de Organisaties-Bonden het niet toepassen en of het niet meer toepassen. Zie BEC die wel een periode bruin-agaat hebben toegepast en anno 2012 niet meer. Dus is de reden geen kwestie van tijd, maar wel wat anders.
Wie is hier bij BEC verantwoordelijk voor?
Je hebt zijn naam al genoemd.

Als U zegt, beweerd dat isabel geen mutatie is, maar wel combinatie bruin x agaat, of omgekeerd, agaat x bruin. Hoe komt het dan dat bij sommige vogelsoorten mutatie isabel voorkomt, terwijl er van mutatie bruin en of agaat hoegenaamd geen sprake is.

Hoe stelt men deze mutatie isabel dan voor.
Als isabel
Of
Als bruin-agaat

PS. Wie wild om zich heen staat te slaan en of staat te trappen, is een teken van onmacht.
Zie " vette" teksten.

Sorry dat ik het zeg.
Volgens U moet iedereen naar Uw pijpen dansen zoals is gebeurd bij de kromsnavelsoorten.

Sorry!
Zo steek ik niet in elkaar.
Dat ik respect afdwingt doet mij enorm veel plezier.
Dit kan enkel en alleen wanneer men over een degelijk draagvlak bezit. Wat bij U, Uw stelling/aanname niet het geval is. Want U kan het in de werkelijkheid, zichtbaar, niet bewijzen.

Nogmaals.
Als Uw stelling, aanname, klopt. Bewijs het dan op de werkvloer met zichtbare bewijzen.

spieky
20-06-2012, 18:11
Hallo spieky,

" Agaat/isabel is tegenwoordig anno 2012 agaat/bruin "Bij sommige bonden gebruik men al 3 jaar de naam bruin-agaat

U zegt men moet de Organisaties-Bonden de tijd geven.Vogelbonden bestaan uit hard werkende mensen die hun vrije tijd daar voor opofferen,veranderingen duren nu eenmaal jaren

Het grote probleem bij U is de frustratie omdat de Organisaties-Bonden niet toepassen en of niet meer toepassen. Zie BEC die wel een periode bruin-agaat hebben toegepast en anno 2012 niet meer. Dus is de reden geen kwestie van tijd, maar wel wat anders.Ik heb geen frustratie hoor ik vind het wel leuk om commataar te krijgen, ik kan er alleen niet tegen dat men zeg dat is fout en in boeken waar het precies het zelfde staat dat is het goed.

Als U zegt, beweerd dat isabel geen mutatie is, maar wel combinatie bruin x agaat, of omgekeerd, agaat x bruin. Hoe komt het dan dat bij sommige vogelsoorten mutatie isabel voorkomt, terwijl er van mutatie bruin en of agaat hoegenaamd geen sprake is.Een Isabel of bruin-agaat is geen mutant maar een combinatie van bruin X agaat, Bij parkieten was een Isabel wel een mutant maar die naam is veranderd in pallid, ik weet niet hoe lang het nog gaat duren waneer de naam Isabel helemaal verdwenen is???

Hoe stelt men deze mutatie isabel voor.
Als isabel
Of
Als bruin-agaat Ik ben voorstander van de nieuwe naamgeving dus bruin-agaat, maar helaas heb ik niks te vertellen

Nog wat MUTAVI geef voorstel voor een naam van een mutant, dit gaat naar verschillend Vogel bonden en het lig er maar aan hoe vlug een bond dat wil veranderen, als ze dat willen veranderen?? en daardoor hebben wij contact met zijn tweeen op dit Forum, maar het blijf heel verwarrend.

spieky
20-06-2012, 18:30
PS. Wie wild om zich heen staat te slaan en of staat te trappen, is een teken van onmacht.
Zie " vette" teksten.Dat doe ik als ik iets achter jou tekst zet dat lees gemakkelijker

Sorry dat ik het zeg.
Volgens U moet iedereen naar Uw pijpen dansen zoals is gebeurd bij de kromsnavelsoorten.Daar zijn inderdaad mensen die dat vinden, en zijn erg kwaad op mij ze denken dat ze een nieuwe mutant hebben gekweekt en het blijk dat het een combinatie vogel is, en dat schrijf ik dan en dan zijn ze zeer boos, maar dat doe mij helemaal niets, ik ben al bedreigd maar dat weer houd mij niet om mijn mening te zeggen, en je kan niet met iedereen bevriend zijn.

Sorry!
Zo steek ik niet in elkaar.
Dat ik respect afdwingt doet mij enorm veel plezier.
Dit kan enkel en alleen wanneer men over een degelijk draagvlak bezit. Wat bij U, Uw stelling/aanname niet het geval is. Want U kan het in de werkelijkheid, zichtbaar, niet bewijzen.Ik hoef op genetica niets te bewijzen dat heeft MATAVI als gedaan, het enige wat ik doe is geloven wat MUTAVI heeft onderzocht

Nogmaals.
Als Uw stelling, aanname, klopt. Bewijs het dan op de werkvloer met zichtbare bewijzen.Nogmaals ik hoef niets te bewijzen dat is allemaal al gedaan, het wiel hoef niet 2 keer uitgevonden te worden, het grote probleem is een hoop mensen denken dat ze veel verstand van genetica hebben maar gooie een hoop dingen door elkaar.[/QUOTE]

Josly
20-06-2012, 18:31
Hallo,

Mutavi moet daarmee niet naar de verschillende Vogel Bonden gaan. Maar wel naar de overkoepelende organisatie; COM NL - COM INT. Dan krijgt men misschien een gelijke benaming en hebben waarschiinlijk bepaalde personen van speciaalclub(s) het niet langer voor het zeggen. Dit geldt evenzeer wat betreft dierenwelzijn, wetgeving, tentoonstellingen-vogelbeurzen, etc

Josly
20-06-2012, 19:43
Nog wat MUTAVI geef voorstel voor een naam van een mutant, dit gaat naar verschillend Vogel bonden en het lig er maar aan hoe vlug een bond dat wil veranderen, als ze dat willen veranderen?? en daardoor hebben wij contact met zijn tweeen op dit Forum, maar het blijf heel verwarrend.

Hallo spieky,

Nog wat!!!

Als MUTAVI die nakomelingen van/uit reeds genoemde combinatie(s) Wetenschappelijk hebben/zijn onderzocht. Wel dat men het kenbaar maakt.
Maar jammer genoeg kan dit niet, want tot op heden bestaan er geen zulke nakomelingen. Zijn zo een nakomelingen niet bekend.
Dus wat U doet is de schuld doorschuiven naar een ander.
Wie die andere persoon is, dat weet men maar al te goed.

RobK
20-06-2012, 19:48
Als ook Josly even de optie om berichten van andere geregistreerden te ontvangen aanvinkt, dan kunnen de heren hun 1-2 tjes op private basis voortzetten. Onderhavige discussie hebben we op dit forum al vaker gehad en nimmer is men het eens geworden.

Groet,

Rob.