Mededeling

Collapse
No announcement yet.

poging diefstal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • poging diefstal

    afgelopen nacht werd er een poging gedaan om mijn hok open te breken
    Maar dat is niet gelukt met dank aan mijn grote vriend mijn hondje
    We lagen op bed en hoe klein ons hondje ook mag zijn ging hij midden in de nacht blaffen als een gek wat hij normaal nooit doet,Dus toch maar ff kijken beneden en tot mijn grote schrik renden er 2 man de tuin uit de poort in snel schoenen aan en kijken maar waren al weg natuurlijk
    Alleen de deur van mijn hok was beschadigd,Die ik straks zal aanpassen,
    Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurt als ons hondje niet ging blaffen,Niet normaal dat mensen dit doen,

    Maar ik heb ook goed nieuws ondanks dit alles een koppel groene tijgervinken heeft zijn 2e nest af en vanmorgen het 1e ei erin, het nest wat ze een paar weken eerder hadden werd gesloopt door een spitsstaart amadine En de eieren lagen leeg in het nest.dus die heb ik gelijk uitgevangen,

  • #2
    Gelukkig deze keer goed afgelopen.
    Je zal de komende nachten niet best slapen waarschijnlijk.
    Ik zou denk ik zonder schoenen er achteraan gaan.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      heb je wel mazzel met zo`n goeie waakhond. nu nog even de boel beter beveiligen. je word echter wel gelijk op kosten gejaagd, en dat door mensen, die liever het plezier van een ander verknallen, dan zelf het plezier van kweken te beleven.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        ik wilde eerst lampen ophangen die aan springen als er iets beweegt
        Maar dat durf ik niet aan met de vogels ben dan bang dat ze van slag raken
        Omdat ze ook aan gaan als er een dier doorheen loopt zal die ook vaak aan en uit gaan,Ik ga er een alarm op maken jammer dat het zo moet maar jah wil mijn hobby houden

        Opmerking


        • #5
          ze hebben het bij mijn buurman geprobeerd en daar zijn de on mensen gepakt eerst door mijn honden daar na door de politie

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
            ze hebben het bij mijn buurman geprobeerd en daar zijn de on mensen gepakt eerst door mijn honden daar na door de politie
            kijk dat is goed nieuws mijn hond is net 5 kg dus hij blaft alleen haha

            Opmerking


            • #7
              nou een duitse jachtterrier is ook maar zo'n 5 kg, maar daar wil je geen ruzie mee
              www.fretteren.eu

              Opmerking


              • #8
                ze hebben bij mij vorig jaar geprobeerd om mijn uil te stelen. maar die kwamen van de koude kermis thuis. ze hebben hem het hok uit gekregen maar veder ook niet want het is voor een vreemde een kreng. want toen ik thuis kwam zat ze netjes op een boomstam in de tuin

                maar gelukig dat je hond aansloeg

                Opmerking


                • #9
                  Wat een geluk. Een lamp dat automatisch aanspringt, kan aanspringen voor een kat, egeltje, hond, ...
                  Dit zul je na een korte tijd gewoon worden en denk ik bijgevolg niet meer helpen.
                  Een goed slot, eventueel een alarmpje.
                  Kan je je hond niet in een ruimte aan het vogelhok laten slapen?
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                    nou een duitse jachtterrier is ook maar zo'n 5 kg, maar daar wil je geen ruzie mee
                    ik denk dat onze parson russell terrier net 5 kg is maar dat dominante kreng weet iedereen nog wel de stuipen op het lijf te jagen

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                      heb je wel mazzel met zo`n goeie waakhond. nu nog even de boel beter beveiligen. je word echter wel gelijk op kosten gejaagd, en dat door mensen, die liever het plezier van een ander verknallen, dan zelf het plezier van kweken te beleven.
                      Tja, wat is er mis met een stevige vissnoer door gaatje in pui en aan een grote koeienbel? dan spring je het bed uit
                      Als een soort val op heup hoogte.

                      grtn Henk.
                      Met vriendelijke groet:
                      Henk.

                      Opmerking


                      • #12
                        Lang leven de honden, ha.

                        Eventuele dieven hoeven alleen maar mijn hondje (bullmastiff van 55 kg.) te zien en ze zijn al verdwenen, laat staan dat zij haar bek open doet, daar komt een geluid uit.

                        Leuk dat je groene tijgevinken hebt. Die zie je niet veel meer. Ik wens je er veel succes mee.
                        groetjes
                        Heidi

                        Neem eens een kijkje op mijn site.
                        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                        Opmerking


                        • #13
                          beste Johan,

                          ik zag dat je op 28-04 je hebt aangemeld op vogelcafe.nl

                          je vertelde over je vogeltjes en je hoopte in contact te komen met andere groene tijgervink kwekers.

                          nu zijn deze vogels erg schaars waardoor duur.

                          op 04-05, een week later, komt van jou kan het slechte nieuws dat een man bij jou in de tuin stond om zich een weg te bannen richting jou vogels, wellicht jou groene tijgervinken.

                          ik wil niet de boel op gaan lopen steken maar misschien dat die zelfde man op dit forum las dat jij groene tijgervinken had en een week later een gaatje in zijn agenda vond om even bij Johan Smit langs te gaan.

                          echt een vogelliefhebber zal dit niet geweest zijn aangezien iedere groene tijgervink belangrijk is, en waar dus zuinig mee moet worden omgegaan, maar hij heeft er wel duidelijk verstand van.

                          wees waakzaam

                          Opmerking


                          • #14
                            dat is dus een goede reden om nooit je bestand qwa vogels te laten zien of te vertellen in het open baar bv hier op het cafe er zijn altijd mensen die mee lezen en geen goede bedoelingen hebben

                            Opmerking


                            • #15
                              Met vriendelijke groet:
                              Henk.

                              Opmerking

                              Working...
                              X