PDA

Bekijk Volledige Versie : poging diefstal

johan smit
04-05-2012, 12:14
afgelopen nacht werd er een poging gedaan om mijn hok open te breken
:mad: Maar dat is niet gelukt met dank aan mijn grote vriend mijn hondje
We lagen op bed en hoe klein ons hondje ook mag zijn ging hij midden in de nacht blaffen als een gek wat hij normaal nooit doet,Dus toch maar ff kijken beneden en tot mijn grote schrik renden er 2 man de tuin uit de poort in :eek: snel schoenen aan en kijken maar waren al weg natuurlijk
Alleen de deur van mijn hok was beschadigd,Die ik straks zal aanpassen,
Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurt als ons hondje niet ging blaffen,Niet normaal dat mensen dit doen,

Maar ik heb ook goed nieuws ondanks dit alles een koppel groene tijgervinken heeft zijn 2e nest af en vanmorgen het 1e ei erin, het nest wat ze een paar weken eerder hadden werd gesloopt door een spitsstaart amadine En de eieren lagen leeg in het nest.dus die heb ik gelijk uitgevangen,

Henk3
04-05-2012, 16:38
Gelukkig deze keer goed afgelopen.
Je zal de komende nachten niet best slapen waarschijnlijk.
Ik zou denk ik zonder schoenen er achteraan gaan.

Ton
04-05-2012, 18:32
heb je wel mazzel met zo`n goeie waakhond. nu nog even de boel beter beveiligen. je word echter wel gelijk op kosten gejaagd, en dat door mensen, die liever het plezier van een ander verknallen, dan zelf het plezier van kweken te beleven.

johan smit
04-05-2012, 19:17
ik wilde eerst lampen ophangen die aan springen als er iets beweegt
Maar dat durf ik niet aan met de vogels ben dan bang dat ze van slag raken
Omdat ze ook aan gaan als er een dier doorheen loopt zal die ook vaak aan en uit gaan,Ik ga er een alarm op maken jammer dat het zo moet maar jah wil mijn hobby houden

andre 44
04-05-2012, 19:25
ze hebben het bij mijn buurman geprobeerd en daar zijn de on mensen gepakt eerst door mijn honden daar na door de politie :)

johan smit
04-05-2012, 20:13
ze hebben het bij mijn buurman geprobeerd en daar zijn de on mensen gepakt eerst door mijn honden daar na door de politie :)

:D kijk dat is goed nieuws mijn hond is net 5 kg dus hij blaft alleen haha:o

naruch
04-05-2012, 20:42
nou een duitse jachtterrier is ook maar zo'n 5 kg, maar daar wil je geen ruzie mee :D

daniell's kwartels
04-05-2012, 21:40
ze hebben bij mij vorig jaar geprobeerd om mijn uil te stelen. maar die kwamen van de koude kermis thuis. ze hebben hem het hok uit gekregen maar veder ook niet want het is voor een vreemde een kreng. want toen ik thuis kwam zat ze netjes op een boomstam in de tuin

maar gelukig dat je hond aansloeg

jeffrey rahoens
04-05-2012, 21:46
Wat een geluk. Een lamp dat automatisch aanspringt, kan aanspringen voor een kat, egeltje, hond, ...
Dit zul je na een korte tijd gewoon worden en denk ik bijgevolg niet meer helpen.
Een goed slot, eventueel een alarmpje.
Kan je je hond niet in een ruimte aan het vogelhok laten slapen?

van Tuijl
04-05-2012, 22:10
nou een duitse jachtterrier is ook maar zo'n 5 kg, maar daar wil je geen ruzie mee :D

ik denk dat onze parson russell terrier net 5 kg is maar dat dominante kreng weet iedereen nog wel de stuipen op het lijf te jagen

Henk Adelerhof
05-05-2012, 01:03
heb je wel mazzel met zo`n goeie waakhond. nu nog even de boel beter beveiligen. je word echter wel gelijk op kosten gejaagd, en dat door mensen, die liever het plezier van een ander verknallen, dan zelf het plezier van kweken te beleven.

Tja, wat is er mis met een stevige vissnoer door gaatje in pui en aan een grote koeienbel? dan spring je het bed uit :D
Als een soort val op heup hoogte.

grtn Henk.

loodje
05-05-2012, 14:27
Lang leven de honden, ha.

Eventuele dieven hoeven alleen maar mijn hondje (bullmastiff van 55 kg.) te zien en ze zijn al verdwenen, laat staan dat zij haar bek open doet, daar komt een geluid uit. :p

Leuk dat je groene tijgevinken hebt. Die zie je niet veel meer. Ik wens je er veel succes mee.

van Tuijl
10-05-2012, 16:30
beste Johan,

ik zag dat je op 28-04 je hebt aangemeld op vogelcafe.nl

je vertelde over je vogeltjes en je hoopte in contact te komen met andere groene tijgervink kwekers.

nu zijn deze vogels erg schaars waardoor duur.

op 04-05, een week later, komt van jou kan het slechte nieuws dat een man bij jou in de tuin stond om zich een weg te bannen richting jou vogels, wellicht jou groene tijgervinken.

ik wil niet de boel op gaan lopen steken maar misschien dat die zelfde man op dit forum las dat jij groene tijgervinken had en een week later een gaatje in zijn agenda vond om even bij Johan Smit langs te gaan.

echt een vogelliefhebber zal dit niet geweest zijn aangezien iedere groene tijgervink belangrijk is, en waar dus zuinig mee moet worden omgegaan, maar hij heeft er wel duidelijk verstand van.

wees waakzaam

andre 44
10-05-2012, 17:14
dat is dus een goede reden om nooit je bestand qwa vogels te laten zien of te vertellen in het open baar bv hier op het cafe er zijn altijd mensen die mee lezen en geen goede bedoelingen hebben

Henk Adelerhof
10-05-2012, 17:31
Volkomen met deze stelling eens, het is gelukkig nog goed afgelopen.
Ondanks de eventuëele schade aan het hok dan.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Ook al heb ik persoonlijk niet meer van die kostbare vogels, ik ben wel aan mijn pietjes gehecht.

groeten Henk.

van Tuijl
10-05-2012, 17:48
dit forum is (en blijft hopelijk) wel erg open en vriendelijk.

het blijft internet.

mylife
11-05-2012, 11:26
http://www.vogelmarktplaats.nl/add_detail.asp?ber_id=343844&rub=6

http://www.vogelmarktplaats.nl/add_detail.asp?ber_id=344107&rub=6

johan smit
11-05-2012, 22:38
beste Johan,

ik zag dat je op 28-04 je hebt aangemeld op vogelcafe.nl

je vertelde over je vogeltjes en je hoopte in contact te komen met andere groene tijgervink kwekers.

nu zijn deze vogels erg schaars waardoor duur.

op 04-05, een week later, komt van jou kan het slechte nieuws dat een man bij jou in de tuin stond om zich een weg te bannen richting jou vogels, wellicht jou groene tijgervinken.

ik wil niet de boel op gaan lopen steken maar misschien dat die zelfde man op dit forum las dat jij groene tijgervinken had en een week later een gaatje in zijn agenda vond om even bij Johan Smit langs te gaan.

echt een vogelliefhebber zal dit niet geweest zijn aangezien iedere groene tijgervink belangrijk is, en waar dus zuinig mee moet worden omgegaan, maar hij heeft er wel duidelijk verstand van.

wees waakzaam

Jah dat is waar dat de verkeerde dit ook lezen
Nou heb ik weer wat geleerd,Wel jammer dat mensen dit doen :mad:
wel nog goed nieuws ben in contact gekomen met nog een kweker ervan en nog in de buurt ook:D meer zet ik er niet over neer

ele
11-05-2012, 22:45
Soms sta ik verbaasd over wat mensen allemaal over zichzelf op internet zetten.
Ik denk dan aan beroep, volledige echte naam, vaste telefoonnummer, mailadres, woonplaats, enz
Dit op o.a. hyves, facebook, fora, enz

mvg. Eelke

van Tuijl
12-05-2012, 12:37
je hebt gelijk ele, een maat van me is bezig met een schoolopdracht en gaat aan de hand van een volledige naam en een foto zo veel mogelijk informatie op te zoeken mbv social media zo weet ik sommige site's waar je ontzettend makkelijk bij kan 'inbreken'. dus het is nooit goed om veel te vertellen op internet.

Henk Adelerhof
12-05-2012, 13:10
Dus die maat van je is een 'hacker'?

:huh leuk is dat, en geeft hij aan die websites ook door dat hij er "ingebroken"
heeft?

Ik heb mijn nichtje ook op de gevaren van de social media moeten wijzen, die meiden plaatsen zelfs hun liefdesgedichten erop hahaha.

ach ja blijven kinderen, gelukkig niet de mijne :)
Anders s'avond wel een tig aantal 'lovers' voor de deur. Lol

grtn Henk.

van Tuijl
12-05-2012, 14:51
haha ja je zou het een hacker kunnen noemen maar hoeveel mensen verdienen tegenwoordig wel niet hun brood met hacken?

ow ja hoor, ze pakken het project wel leuk aan alleen weten ze nog niet of alles zal lukken. zo zit facebook bijvoorbeeld erg dicht.

haha dat soort verhalen kom je inderdaad veel tegen :D ik hoop niet Henk dat jij een keer wordt opgebeld door een heel zenuwachtig jongetje :D

Henk Adelerhof
12-05-2012, 15:59
. . . zo zit facebook bijvoorbeeld erg dicht. . . .

. . . . ik hoop niet Henk dat jij een keer wordt opgebeld door een heel zenuwachtig jongetje
. . . die bedoelde ik ja :)
. . . Ik raad ze het niet aan, ik stuur ze zo door naar eucalypta :)
. . . ik heb gelukkig een andere achternaam :D

van Tuijl
12-05-2012, 16:30
eucalypta? haha dat waren tijden!

ja dat scheelt een boel :D