Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie weet raad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wie weet raad

    mijn grijzeroodstaart die bijt zijn staart pennen in stukken het is een pop van 2011 wie weet raad.

  • #2
    Ik heb weleens gehoord dat mensen er dan van dat anti-nagelbijt-spul op smeren, dat ook voor kinderen wordt gebruikt als ze moeten stoppen met duimen.

    Maar misschien is het verstandiger om te proberen de oorzaak van het bijten te achterhalen?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door karel
      mijn grijzeroodstaart die bijt zijn staart pennen in stukken het is een pop van 2011 wie weet raad.
      ik verveel me. ik wil aandacht. dat is haar vraag .

      Opmerking


      • #4
        inderdaad misschien zorgen voor grotere kooi ,speelgoed ,kooi verplaatsen,meer met bezig zijn .in elk geval probeer er iets aan te doen want het zou kunnen nog veel erger worden zelfs zo erg dat ze al haar pluimen trekt .

        Opmerking


        • #5
          Ga activiteiten voor dr verzinnen, verrijking met voedsel, dingen die ze moet doen om dr eten te krijgen. Veel aandacht geven en dingetjes aanleren.
          Dat doen wij ook met onze papegaai, pootjes geven, op stappen af stappen, veel praten en geluidjes maken. Ze reageren daarop. Soms zit ik gewoon voor te lezen wat ik aan het typen ben, en daar reageert ie ook op.
          En als je het interieur van de kooi eens veranderd kunnen ze daar ook wel weer een dagtaak aan hebben..

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door gors
            inderdaad misschien zorgen voor grotere kooi ,speelgoed ,kooi verplaatsen,meer met bezig zijn .in elk geval probeer er iets aan te doen want het zou kunnen nog veel erger worden zelfs zo erg dat ze al haar pluimen trekt .
            ik ben niet van plan om hem tam te maken zij zit in een kooi van 80 cm breed
            2 m hoog en 2 meter diep
            Wim

            Opmerking


            • #7
              Een papegaai die je niet tam wilt maken behoort niet alleen in een kooi te zitten !!!

              Opmerking


              • #8
                een papegaai vraagt veel aandacht als huisdier en kunnen al eens moeilijk doen misschien ff over nadenken.grtn.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Een papegaai die je niet tam wilt maken behoort niet alleen in een kooi te zitten !!!
                  Inderdaad, als hij daar alleen zit, en geen-weinig aandacht krijgt dan vind ik het niet gek dat hij zo doet. Mensen gaan ook rare dingen doen als ze dag en nacht alleen opgesloten zitten..

                  Opmerking


                  • #10
                    ja denk ook van eenzaamheid ,zou er 1 bij zetten of naar iemand doen met een grote voliere met meerdere papegaaien.
                    anders kwijnt hij weg .mijn vogels die niet tam zijn zitten met meerdere in een kooi en de tamme ook trouwens ,alleen een tamme kakariki man zit apart anders kunnen we niet in de kooi komen omdat hij dan de andere vogel wil beschermen en mijn dochter aan valt.
                    hij mag er heel veel uit .
                    groetjes monica

                    Opmerking


                    • #11
                      Vind ik ook jammer dat zo een mooie vogel alleen te zitten.
                      Bovendien is zo een vogel niet echt gratis dacht ik.


                      Ik heb hetzelfde meegemaakt met een grasparkiet die tijdelijk alleen zat, het tijdelijke liep een beetje uit, waardoor hij op een bepald moment zijn pluimen begon uit te trekken, heb hem dan een week gewoon vrij in de kweekruimte laten rondvliegen. Ging steevast op de kooi van de valkparkieten zitten. Nu zit hij bij een vrouwtje, en het gaat al heel veel beter met hem.

                      Opmerking


                      • #12
                        tam

                        je kan het beste maken dat hij of zij tam wordt
                        want als hij daar heel alleen zit heeft hij heel veel aandacht nodig en meot hij of zij af en toe wel uit de kooi kunnen
                        de grijzeroodstaart die mn mama gaat krijgen gaat ook zo worden die heeft al altijd alleen gezeten maar hij is wel tam en hij gaat regelmatig uit zn kooi en daarom voelt hij zich niet alleen dus ik zou beginnen met hem tam maken hoor

                        Opmerking

                        Working...
                        X