Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Al weer eieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Al weer eieren

    De jonge goulds zijn nog niet uitgevlogen en ze hebben alweer 5 eieren
    Is dat normaal ? En wat nu te doen
    Als je geduld heb kan je vogels kweken
    Gr. Ad

  • #2
    Het kan best snel gaan. Normaal gesproken voert de man de jongen verder nadat de pop weer aan het broeden is. Men haalt ook wel eens het nest weg zolang de jongen nog niet zelfstandig zijn. Maar als het goed gaat voert de man dus de jongen. Het andere uiterste is de eieren weg halen mocht het toch nog niet zo gaan zoals de bedoeling is.
    Jo

    Opmerking


    • #3
      als jongen 2 dagen uit gevlogen zijn haal ik het nest weg na ander half week hang ik het terug zo weet ik zeker dat de jongen goed gevoert worden

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
        Het kan best snel gaan. Normaal gesproken voert de man de jongen verder nadat de pop weer aan het broeden is. Men haalt ook wel eens het nest weg zolang de jongen nog niet zelfstandig zijn. Maar als het goed gaat voert de man dus de jongen. Het andere uiterste is de eieren weg halen mocht het toch nog niet zo gaan zoals de bedoeling is.
        daar sluit ik me bij aan
        Duco

        Opmerking


        • #5
          zelfde net meegemaakt

          Ik heb met mijn goulds net hetzefde meegemaakt. Wonderlijke was dat een andere pop ze het laatste gedeelte heeft gevoerd. Alle vier jongen maken het uitstekend.

          Inmiddels zitten de ouders op een nieuw nest van 5 eieren die allemaal bevrucht zijn.

          Maar ga ze na deze ronde wel apart zetten. Is wel een heel goed paar dat fraaie nesten maakt en niet van het nest afkomen.

          succes

          Rob Koppen

          Opmerking

          Working...
          X