Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke voeding voor zebravinken en spitsstaarten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke voeding voor zebravinken en spitsstaarten

    Vriendelijke groeten, Richard

  • #2
    exotenzaad is prima.
    Enkele keren per week wat groenvoer kan geen kwaad. Paardenbloem, muur, witloof, wortel, ...
    Als de jongen uitkomen moet je ze wel eivoer geven, maar niet als ze broeden
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

    Opmerking


    • #3
      Het kan geen kwaad om de vogels af en toe een weinig eivoer te geven, zodat ze er alvast aan kunnen wennen.
      Het ene eivoer is de andere niet, want als ze eivoer krijgen en ze de jongen er mee willen voeren en ze moeten het niet, dan kom je voor verrassingen te staan.

      groet Henk.
      Met vriendelijke groet:
      Henk.

      Opmerking


      • #4
        Hallo Jeffrey en Henk

        Bedankt voor de aanvulling, toch nog even een vraagje, gaat het alleen om het groen van de paardenbloem of mag je ook de bloem zelf er bij doen?
        Vriendelijke groeten, Richard

        Opmerking


        • #5
          Paardenbloem blaadjes lijkt mij voor de hand liggender, zelf voer ik sla, komkommer, andijvie en als ze lusten, broccoli.

          Van de bloemen in de natuur blijf ik af i.v.m. uitlaatgassen, roet en dergelijke.

          Groet, Henk.
          Met vriendelijke groet:
          Henk.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
            Paardenbloem blaadjes lijkt mij voor de hand liggender, zelf voer ik sla, komkommer, andijvie en als ze lusten, broccoli.

            Van de bloemen in de natuur blijf ik af i.v.m. uitlaatgassen, roet en dergelijke.

            Groet, Henk.
            Je kunt ook de uitgebloeide knoppen geven wel de pluizen eraf knippen anders zit je hok zo vol met zwevende pluisjes (maar dan gaat het om de halfrijpe zaden).
            Buiten niet erg maar binnen wil je dat niet en plukken waar geen verkeer in de buurt is.
            En Henk,denk je dat er op andijvie en sla uit de volle grond geen troep/roet etc. zit,geloof het maar niet.

            Sla en komkommer kan maar ik vindt het te nat dus oppassen met je hoeveelheden en sla goed wassen en droogdeppen.
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Ik geef ze helemaal, of het nu een bloem, pluisjes zijn.Ook de blaadjes geef ik.
              Voor sla ben ik niet zo te vinden want daar kunnen ze snel diarree van krijgen.
              Je haalt best je groenvoer van uit je tuin en niet van naast de snelweg of van een tuintje aan een oprit
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

              Opmerking


              • #8
                Je haalt best je groenvoer van uit je tuin en niet van naast de snelweg of van een tuintje aan een oprit
                Ja dat is logisch, maar sommige tuinen grenzen aan de weg, daarom.
                Met vriendelijke groet:
                Henk.

                Opmerking


                • #9
                  Vriendelijke groeten, Richard

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
                    Ja dat is logisch, maar sommige tuinen grenzen aan de weg, daarom.


                    dan rij je een stukje en ga je het veld in er zijn zoveel onkruiden etc te vinden wat vogels graag lusten.
                    er zijn ook wel boeken te krijgen over dit soort zaken o.a

                    Onkruiden,zaden,insecten en bessen voor
                    vogels. Door Alois van Mingeroet


                    mvg bonkje
                    Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

                    Opmerking


                    • #11
                      Groentes verbouwen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
                      Ja dat is logisch, maar sommige tuinen grenzen aan de weg, daarom.
                      Ik heb zelf een tuinkasje waar ik m'n groentes voor de vogels teel... erg leuk om te doen, en verser dan dat kun je 't niet krijgen. Ook geen last van roet en/of uitlaatgassen... en een kasje voor alleen sla en andijvie en spinazie hoeft helemaal niet veel ruimte in beslag te nemen, een vierkante meter heb je al genoeg aan
                      http://www.youtube.com/user/parkietenbak

                      Opmerking

                      Working...
                      X