Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help man plukt pop kaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • help man plukt pop kaal

    mijn man en pop hebben 4 jongen van nu 12 dagen oud.
    ze zijn super met de jongen
    nu zag ik van de week wel al dat ze wat veertjes kwijt was op haar onderbuik maar nu zag ik daarnet ineens dat hij de man ze er gewoon uit trekt.
    nu heeft ze bijna een hele kale buik.
    wat te doen.
    moet ik ze meer nest matriaal geven.?
    of worden ze dan weer broeds.
    of moet de man eruit ,
    zoja kan de pop dan alleen voor de 4 jongen zorgen alleen.?
    ik weet het echt niet help aub.
    Anneke

  • #2
    ja hoor gewoon man er bij weg de pop kan het wel alleen af
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        dat kan je gewoon doen je pop voert gewoon de jongen door.
        dat je man is gaan plukken komt doordat hij weer broedrijp is geworden klaar voor een 2e nest.
        dit komt ook vaak door te veel aan eivoer.
        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

        Opmerking


        • #5
          ik heb hem eruit gehaald vanmiddag.
          wilde het nog ff aanzien.
          maar nee hoor hij trok het stiekum uit haar kont.
          nu zaten ze beiden heel zielig naar elkaar te roepen en nog wel.
          maar ze voed de jongen wel netjes gelukkig.
          dank voor jullie hulp.
          Anneke.

          Opmerking


          • #6
            Nee! man er gewoon bij laten, anders is de zorg voor de jongen voor de pop te zwaar.

            de man wil gewoon een nieuw nest maken en zoekt nestmateriaal.

            je had gewoon een hele stoot nestmateriaal erbij kunnen gooien, dan was hij daar even zoet mee geweest. En zodra de jongen zijn uitgevlogen het nestkastje meteen weghalen en niet weer terug hangen. Geen badwater hangen/ zetten, dan onderdrukt het het broedgevoel wel.

            Ik heb dat ook gehad en zodra het nestkastje weg was was het over en groeide de kale plek binnen 2 weken weer terug.

            Niet teveel rommelen met koppels.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
              Nee! man er gewoon bij laten, anders is de zorg voor de jongen voor de pop te zwaar.

              de man wil gewoon een nieuw nest maken en zoekt nestmateriaal.

              je had gewoon een hele stoot nestmateriaal erbij kunnen gooien, dan was hij daar even zoet mee geweest. En zodra de jongen zijn uitgevlogen het nestkastje meteen weghalen en niet weer terug hangen. Geen badwater hangen/ zetten, dan onderdrukt het het broedgevoel wel.

              Ik heb dat ook gehad en zodra het nestkastje weg was was het over en groeide de kale plek binnen 2 weken weer terug.

              Niet teveel rommelen met koppels.
              troetel je vergeet het stukje inprenting jongen leren van de ouders door gedrag over te nemen.
              dit betekent dat als de man er bij blijft en hij klaar is met al dat nestmateriaal boven op de jongen te bouwen en weer gaat plukken de jongen straks denken dat dit zo moet en zelf ook de jongen gaan plukken.

              heb hier over de 100 zebra,s en gooi altijd de man er uit als die gaat plukken en nog nooit een jong verloren aan een overbelaste moeder.
              met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

              Opmerking


              • #8
                Nou, bij mij was het pukken meteen over toen ik eerst voldoende nestmateriaal neerlegde (eventueel tijdelijk een ander nestkastje ophangen zodat hij niet over de jongen heen legt) en na het uitvliegen alle nestkastjes weghaalde.

                maar als een mannetje al zo hitsig is terwijl de jongen nog niet zijn uitgevlogen, zou ik met die man toch niet verder kweken hoor.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking


                • #9
                  de pop voert de jongen netjes hoor.
                  de man ging ook gewoon door troetelduifje toen ik nest matriaal neer lag.
                  hij gooide het over de jonge heen.
                  die kropen er wel weer onder uit hoor maar toch het plukken ging ook door.
                  ik heb hem toch eruit gehaald en het gaat goed nu.
                  ze zullen morgen denk ik wel uit vliegen.
                  ze zitten al steeds op het randje van het nest.
                  zolang ik zie dat het popje het goed aan kan verander ik verder niets.
                  lukt dat niet dan grijp ik wel in.maar ze zijn bijna 3 weken nu dus valt het wel mee.
                  tuurlijk weet ik wel dat het een hele opgave is voor het popje alleen.
                  ze zit ook niet meer bij de jonge in het nest. dat past niet meer hihi.
                  alleen met het voederen.
                  groet Anneke.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oh als ze al bijna 3 weken zijn zullen ze zeker wle uitvliegen.

                    maar ik zou toch niet meer met deze man kweken, als hij zo agressief seksueel is, want ook dat geeft hij dan door aan zijn jongen en kweek je allemaal van die hitsige heren.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      nee dat was ook niet echt de bedoeling .om met hem verder te kweken.
                      volgend jaar of in september kijk ik wel wie ik bij wie zet.
                      ik heb 6 mannen en twee popjes dus keuze zat.
                      de popjes zitten s'winters trouwens apart met twee jap popjes en 1 kanarie.
                      hier een foto als je het leuk vind troetelduifje. van mn jonge van bijna 3 week.
                      groetjes Anneke.
                      Bijgevoegde Bestanden

                      Opmerking


                      • #12
                        Ja, had die a lin een ander topic gezien. Snoezig hoor. Grappig ook; 1 grijze, een bruine en 2 witte.


                        Zo kun je er nog eens verrassingen krijgen.

                        in elk geval ermee gefeliciteerd.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking

                        Working...
                        X