Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! 8 eitjes in Jap meeuwen nest.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Help! 8 eitjes in Jap meeuwen nest.

    Ik heb 2 koppeltjes jm en 1 koppel zilverbekjes. Nu is het zo ik heb verschillende tralie nestkastjes hangen en 1 daarvan is bebouwd door een jm.
    Nu komt ie er liggen een 8tal eieren in tenminste de ene dag 8 dan vind ik er weer 2 op de bodem van de voliere dan liggen er weer 4 dus 2 eitjes verdwenen daarna heb ik er weer 8 en zo wisseld dat maar door. Nu heb ik wel het idee dat er meerdere popjes in broeden maar met zekerheid durf ik dat niet te zeggen wel zie ik er af en toe een zilverbekje bij in de buurt, kan het zo zijn dat het ene popje de eitjes van de ander eruit wipt?

  • #2
    wie zit er de hele dag op de eitjes jm of zilverbekjes kan zijn dat de zilverbek de eitjes van de jm eruit gooit of andersom en ja dan is het afwachten als ze zitten te broeden wat komt eruit.
    jm en zilverbekjes staan bekend om pleeg ouder te zijn dus broed de jm kun je ook zilverbekjes krijgen en andersom ook.

    ik had een nest van jm 6 eitjes en maar 1 uitgekomen en er waren minimaal 4 bevrucht gelijk na de eerste begonnen met voeden dus broeden niet meer.

    ik hoop dat je veel jongen krijgt en post wat fotos als ze uitkomen.

    groeten hielke
    lukt het vandaag niet dan morgen wel

    www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

    Opmerking


    • #3

      Opmerking

      Working...
      X