PDA

Bekijk Volledige Versie : ouders overtuigen voliere te bouwen en welke parkieten in voliere.voor en nadelen

jeremy
12-04-2012, 15:28
Hallo hoe moet je je ouders overtuigen een voliere te bouwen wat voor parkieten moeten erin en wat zijn de voor en de nadelen alvast bedankt voor het advies:help

jeremy
12-04-2012, 18:27
Kan iemand helpen please

jeffrey rahoens
12-04-2012, 19:18
Daar kan je niet veel aan doen hoor, gewoon wachten tot je op jezelf woont.
Ik wil ook graag een groter kweekhok maar dat mag ook niet, gewoon wachten

jeremy
12-04-2012, 19:30
ok toch bedankt

hobie
12-04-2012, 19:34
Hallo , ik heb men ouders overtuigd door de voordelen optenoemen. Bv de zang van de vogels en dergelijke alvast succes

jeremy
12-04-2012, 19:36
wat voor vogels heb je van wanneer heb je ze

Antoni Hopmann
12-04-2012, 20:19
Hallo hoe moet je je ouders overtuigen een voliere te bouwen wat voor parkieten moeten erin en wat zijn de voor en de nadelen alvast bedankt voor het advies:help

Het scheelt natuurlijk al een heel stuk als je de voliere zelf kan bouwen en betalen.
Als je nog een opleiding volgt is het natuurlijk ook belangrijk,dat je goede rapportcijfers behaalt
en je toekomstige studie niet lijdt onder de hobby.

jeremy
12-04-2012, 20:46
da bedoel ik ik kan mijn best niet altijd doen mijn cijfers zijn slecht ik probeer een goei cijfer te halen dan krijg ik lischien een voliere

hobie
12-04-2012, 21:10
Ja dat is minder maar als je menselijk bent en je help wat in het huishouden dan krijg ik wel veel gedaan van men ouders

Antoni Hopmann
12-04-2012, 21:50
da bedoel ik ik kan mijn best niet altijd doen mijn cijfers zijn slecht ik probeer een goei cijfer te halen dan krijg ik lischien een voliere

Waarom kan je je best niet altijd doen en goede cijfers halen.
Je moet altijd je best doen.
Een voliere bouwen en dan vogels en onderhoud van e.e.a.
vreet tijd. Die kan je mss toch beter aan je studie besteden.
Die voliere komt er dan ook nog wel.

kees
12-04-2012, 21:54

Wat schrijf je nou Antoni. Ik wilde hem net de raad geven om zijn ouders deze enorm leuke site te laten lezen met onze adviezen. Lijkt me nu geen goed plan meer :help

casehulsebosch
12-04-2012, 22:00
Hij had zichzelf toch al lekker in de voet geschoten met die "stomme" opmerking.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

stefkee
13-04-2012, 08:12

Antoni, dit vind ik een beetje kort door de bocht zoals ze dat in Belgie zeggen.
Er zijn tal van redenen waarom een kind (buiten zijn wil) niet altijd goede punten kan halen. Ziekte, Familiale omstandigheden, pesten, teveel van het goede ....

casehulsebosch
13-04-2012, 08:40
Dat gezegde van kort door de bocht kennen we in NL trouwens ook.

De door Stefkee gegeven redenen waarom een kind niet altijd goed punten kan halen is natuurlijk heel wat anders van wat de vraagsteller hier zelf stelt, namelijk dat hij zijn best niet altijd kan doen.
Ook met tegenslag kan de mens toch altijd zijn best doen. Maar we wijken af;)

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

jeremy
13-04-2012, 10:09
Ikbedank iedereen voor de reacties ik heb nu meer hoop dat ik het krijg ik ben nu aan het helpen in het huishouden als iemand nog ieets weet van volieres zeg het maar

jeremy
13-04-2012, 10:11
Jawel hoor

jeremy
13-04-2012, 10:46
Hallo ik ben de moeder van jeremy en hij heeft de site laten zien en ik vond zelf dat jullie goed overheen komen met elkaar en dat jullie veel weten van vogels en ik bedank jullie ook vor de adviezen die mijn zoon kreeg meer adviezen zijn altijd welkom mijn zoon krijgt mischien een voliere maar nog niks zeggen he maar een klein vraagje welke parkieten moeten in de voliere en wa kost da en van wa moe ge da maken en waar kunt ge gewoon en grote voliere kopen waar ze da zelf in u tuin komen maken mischien kan mijn man da wel maar ik bedank jullie voor de adviezen weet er iemand iets op deze vraag u mag het altijd laten weten. groetjes valerie zoon jeremy.

jeffrey rahoens
13-04-2012, 13:01
Wat wil je in je volière?
Je kan de volière zelf maken of maken uit volièrepanelen

N1n0
12-09-2012, 19:17
school gaat voor heb zelf ook een beetje afgraggeld heb net het examen jaar gehaaldt doe nu wel mijn best en heb al wat redelijk goed cijfers gehaald. heb zlef ook volieren maar met een paar penanten dus valt mee kwa werk want mijn vader onderhoudt gewoon die van mij ook soms als ik weinig tijd heeft.

rkoppen
12-09-2012, 19:34

Hallo Jeremy,

Zoals je je vraag stelt lijkt het erop alsof je nog geen ervaring hebt met vogels.

Om dan meteen met het bouwen van een voliere te beginnen is wel een hele stap.

Vogels van welke soort ook vragen elke dag aandacht en zorg. Ik zou daarom adviseren eerst wat kleiner te beginnen. En dan eens te bekijken of je vogels leuk genoeg vind om er mee door te gaan Er zijn op dit forum vast wel parkieten experts te vinden die weten wat een geschikte parkiet is om mee te beginnen.

Groeten

Rob koppen

Ben86
12-09-2012, 21:00
Hoi allemaal,

Is een mooi koppeltje grasparkieten niet een super begin om een parkieten/vogel basis kennis op te bouwen?
Wij hadden eerder ook heel veel parkieten in een voliere.
Maar dit is vast een keer begonnen met 1 span haha.

Hallo Jeremy en familie, bij het onderwerp buiten wordt veel advies gegeven
en ideeën geschetst door onze Peer, hij kan misschien wel helpen met het
ontwerp voor een eerste voliere?

gr. Ben

jotto
13-09-2012, 09:56
Hallo ik ben de moeder van jeremy en hij heeft de site laten zien en ik vond zelf dat jullie goed overheen komen met elkaar en dat jullie veel weten van vogels en ik bedank jullie ook vor de adviezen die mijn zoon kreeg meer adviezen zijn altijd welkom mijn zoon krijgt mischien een voliere maar nog niks zeggen he maar een klein vraagje welke parkieten moeten in de voliere en wa kost da en van wa moe ge da maken en waar kunt ge gewoon en grote voliere kopen waar ze da zelf in u tuin komen maken mischien kan mijn man da wel maar ik bedank jullie voor de adviezen weet er iemand iets op deze vraag u mag het altijd laten weten. groetjes valerie zoon jeremy.

Ik heb zo de indruk dat de schrijfstijl van de mama goed op die van de zoon lijkt!
Duidelijk familie zou ik zeggen ;)

medaar
13-09-2012, 20:49
wanneer je vogelgek bent zoals . is alles mogelijk . enne valerie mooie naam ze .

van Tuijl
13-09-2012, 21:01
wat Rob zegt daar ben ik het niet geheel mee eens. waarmee zou een 'onervaren' liefhebber anders mee beginnen?

als ik in jou schoenen stond Jeremy, (en je wilt kromsnavels) dan zou ik eens goed kijken naar de neophema familie, bourke-parkiet etc. ze zijn erg mooi gekleurd (in letterlijk alle kleuren), ze zijn ook erg vriendelijk dus je zou er altijd nog wat ander spul bij doen, (ik heb ook een moeder (ik ben nog 17) en die is geen vogelfanaat :( dus vandaar deze tip:.) neophema's zijn geen schreeuwers.

http://www.neophemaforum.nl/forum/

het zijn ook prima beginners vogels

jeffrey rahoens
14-09-2012, 21:32
Begin met een koppel grasparkieten.
Dat is een soort die gemakkelijk te houden is en ook goed kweekt.
Volgens mij is dat de ideale vogelsoort om te beginnen

Ben86
15-09-2012, 07:30
Ik kwam ook met grasparkieten als voorstel maar de neophema's zijn natuurlijk
wel stiller dat is simpel genoeg dus sluit ik me bij onze Tuijl aan.

gr. Ben

Davevs15
11-03-2013, 00:19
Hallo!
Ik ben 16 en heb me ouders gevraagd om een kooitje binnen, dat mocht niet...
Toen kwam ik op het idee om een voliere tebouwen. me ouders waren het daar niet mee eens, behalve als ik ze kon overtuigen dat ik er genoeg van de vogels wist, alles kon betalen(achteraf hebben ze toch een deel betaald) en moest beloven dat mijn school er niet onder ging leiden.
Ik heb me toen een week op forums als deze gestort en een kleine "spreekbeurt" gegeven aan me ouders.
Ik heb het nooit echt over de afmeting gehad maar kreeg een plek toegewezen.
Ik heb voor 250 euro spullen bij bouwmarkt gehaald,zoals hout en gaas enzo.
Toen ben ik begonnen met bouwen met mijn opa.
Ik heb nu een volière van 2,55meter hoog bij 2,40 x1,40 onder onze overkapping gebouwd.
In eerste instantie waren ze niet helemaal mee eens over hoe groot hij was maar achteraf vonden ze het toch wel erg leuk!!
Een week later kwam ik thuis met 6 kweek hokken.. Stonden ze ook even van tekijken haha..
Achteraf zijn mijn ouders net zo gek op de vogels als ik.
Ik heb 1koppel zilver bekjes, 1koppel Japanse meeuwtjes en 3 of 4 koppeltjes zebra vinken in mijn voliere. Ik heb nog 4 kopels gras parkieten in de kweekhokken.
Ik wil uiteindelijk helemaal overstappen op zebra vinken.
Gewoon goed je best doen thuis en je ouders overtuigen! Lukt je wel!!

Hubert62
11-03-2013, 20:11
Jeremy,

Als je graag wilt beginnen met vogels houden , maak dan een leuk hok(je) ,wand of staand (van afvalhout bijv.) en gewoon een paar Diamantduifjes of Tortelduiven aan te schaffen.
Deze kosten de hele wereld niet en 99% kans dat je gelijk dit jaar al jonkies hebt.
Vergeet niet dat houden van vogels geld kost en sommigen gaan ook wel eens dood ,met duifjes zijn deze kosten minimaal.
Het is maar een hint ,succes!