Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wildzang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wildzang

    Hallo,

    Ik heb een buitenvoliere van 3mx1.5mx2m gemaakt met een klein binnenhok, 1.5mx1mx1m. Nu wil ik er bv een koppeltje goudvinken, putters en kapoetzensijsjes in doen, maar gewoon puur omdat ik het hele mooie vogels vind. Ik ben echter (nog) niet van plan om er op termijn serieus mee te gaan kweken, ik zal ze wel genoeg nestgelegenheid enz geven en hoop dan natuurlijk dat ze daar dan gebruik van gaan maken Maar ik twijfel eigenlijk een beetje,of dit dan wel de juiste vogelsoorten zijn om in mijn voliere tedoen, zijn het bv makkelijke, sterke vogels om zo tehouden.......

  • #2
    heb je al een beetje ervaring met tropische vogels, of met europese ? en wist je dat als er jongen komen, dat ze geringd moeten worden ? als je 3 koppels in jouw voliere doet, zou dat moeten gaan. putters en goudvinken zijn rustige vogels, maar niet de makkelijkste soorten, denk aan bijvoorbeeld coocidiose, kuren en dergelijke.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton
      heb je al een beetje ervaring met tropische vogels, of met europese ? en wist je dat als er jongen komen, dat ze geringd moeten worden ? als je 3 koppels in jouw voliere doet, zou dat moeten gaan. putters en goudvinken zijn rustige vogels, maar niet de makkelijkste soorten, denk aan bijvoorbeeld coocidiose, kuren en dergelijke.
      Hey Ton,

      bedankt voor je reaktie en ik heb helemaal geen ervaring met tropischevogels, of europese. Ik heb wel een paar jaar kanaries gehad, maar deed daar niet veel meer mee als voliere/binnenhok schoonhouden en voeren. Altijd veel plezier van gehad en de kanaries waren gezond en hebben verscheidene nestjes gehad. Wil me dit keer wel rustig aan veel serieurer met de vogels gaan bezig houden, maar begrijp dat je me dan andere vogels aanraad? Tropisch..?

      Tnx

      Opmerking


      • #4
        het leukste is natuurlijk de vogel die jij het mooiste vind, en alle 3 zijn het mooie vogels. alleen de putter en goudvink zijn wel vogels die bekend staan om hun ziekte gevoeligheid, en daardoor niet zo geschikt zijn om mee te beginnen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Ik zou japanse meeuwtjes of leuke spitsstaart amediene doen zijn erg mooi om te zien.Of zebravinken daar heb je echt hele mooie tussen zitten.

          Opmerking


          • #6
            Voor een beginner EC vogelhouder geen gemakkelijke keus. Putters en goudvinken samen kunnen onverdraagzaam tegen elkaar zijn tijdens de broedperiode. Kapoetsen zijn nog al koude gevoelig. Vraag me ook af of deze goed samen gaan met goudvinken. Ik zou opteren voor een ietwat gemakkelijker samenstelling. Zeker om eerst iets aan ervaring op te doen betreffende de EC-vogelhobby.

            Wijsheid en succes toegewenst.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
              Voor een beginner EC vogelhouder geen gemakkelijke keus. Putters en goudvinken samen kunnen onverdraagzaam tegen elkaar zijn tijdens de broedperiode. Kapoetsen zijn nog al koude gevoelig. Vraag me ook af of deze goed samen gaan met goudvinken. Ik zou opteren voor een ietwat gemakkelijker samenstelling. Zeker om eerst iets aan ervaring op te doen betreffende de EC-vogelhobby.

              Wijsheid en succes toegewenst.
              Ik denk als ik het zo lees dat het idd verstandig is om eerst wat ervaring op te doen, maar prakkezeer me suf met welke vogelsoort ik dan moet beginnen. Adviseer je mij ook japanse meeuwtje, zebravinken e.d leuke vogels hoor, maar daar ligt niet mijn interesse, liever zou ik ervaring opdoen met bv barm, mozambique sijsjes of vergen die ook meer ervaring?

              Opmerking


              • #8
                Barmsijsjes zijn al doenbaar, mozambiquesijzen kunnen nogal eens voor problemen zorgen in de kweek.. mvg

                Opmerking


                • #9
                  En wat te denken van een koppeltje europese sijsjes. Ik heb er al jaren plezier van en om ervaring op te doen zijn dit dankbare vogeltjes. Wel opletten bij aankoop, dat ze juist geringd zijn.

                  Opmerking

                  Working...
                  X