Mededeling

Collapse
No announcement yet.

JM verstoten pas geborenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • JM verstoten pas geborenen

    Hallo allemaal,

    ik heb een grote vogelkooi met 6 JM er in, ik heb nu al een paar nestjes gehad maar steeds worden de jongen na het uitkomen van de eitjes uit het nest gegooid. ik heb al andere nestjes en extra ei voer geprobeerd maar niks helpt en ze blijven maar eieren leggen. heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

    met vriendelijke groet Maarten

  • #2
    Je kan jp meeuwen het beste per koppel houden
    Je hebt er 6 in 1 hok en die 6 gaan allemaal in hetzelfde nestkastje slapen schrikken ze en ze vliegen uit het blokje dan is de kans groot dat de jongen meegesleurd worden
    Groetjes van marco

    Opmerking


    • #3
      Hallo Marco,
      dank je voor je reactie maar ik heb meerde nest plekken en kastjes.. de kans dat dit gebeurt is denk ik klein. kan het wat anders zijn?

      Opmerking


      • #4
        meerdere nest plekken voor japjes maakt ze niet veel uit ze zitten heel vaak bij elkaar niet alleen om te nestelen maar vooral in de avond om lekker warm met zn allen te gaan slapen.
        dus wat marco zegt gewoon per koppel dan moet het wel lukken.


        groeten hielke
        lukt het vandaag niet dan morgen wel

        www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

        Opmerking


        • #5
          hoe oud zijn je japjes??
          Duco

          Opmerking


          • #6
            sorry voor mijn late reactie. ze zijn 1,5 jaar oud

            Opmerking


            • #7
              Het kan zijn dat de voorkant van je nestkastje te laag is, dat ze bij gewoon uitvliegen per ongeluk de jongen eruit gooien.

              Maar zit de krop wel vol? Als de krop niet vol zit kan het zijn dat er iets mis is met de jongen en dat de ouders daarom niet voeden.

              dat ze van andere Japjes schrikken lijkt mij stug; hier hielpen de japjes elkaar juist bij het verzorgen.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                nou aan de leeftijd zal het niet liggen
                maar idd wat voor nest kastje heb je??

                Duco
                Duco

                Opmerking

                Working...
                X