Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goudvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • goudvinken

    ik heb voor het eerst een nestje met 5 eitjes van de goudvink de pop broed de hele dag en tegen de avond gaat ze van het nest en keert er niet eerder op terug als in de morgen wat kan dit zijn

  • #2
    Gecontroleerd op bloedluis? Deze komen in de nacht waardoor de vogel onrustig wordt of zelfs niet meer het nest op gaat. Door de dag nagenoeg geen activiteit.
    Jo

    Opmerking


    • #3
      bloedluis

      maar dan zou ze volgens mij helemaal van het gaan maar ze bijft voor op de rand zitten? ???

      Opmerking


      • #4
        Of het bloedluis is, is natuurlijk de vraag dat moet je zelf controleren. Het kan ook zijn dat het nog wat vroeg voor de vogel zelf is. Je hebt een mail van mij.
        Jo

        Opmerking


        • #5
          het kan zijn dat ze teveel gestoord word, maar last bloedluis is een heel goede optie
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            ik heb nu 2 eieren 1 kapot en 1 nog heel mijn pop broed helemaal niet verwacht morgen het 3 e ei iemand een oplossing eieren mischien weghalen en ergens anders onderleggen gr

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door wokheumer
              ik heb nu 2 eieren 1 kapot en 1 nog heel mijn pop broed helemaal niet verwacht morgen het 3 e ei iemand een oplossing eieren mischien weghalen en ergens anders onderleggen gr
              Veel vogels beginnen pas vanaf het derde ei te broeden dus gewoon lekker met rust laten en van af blijven.
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                Veel vogels beginnen pas vanaf het derde ei te broeden dus gewoon lekker met rust laten en van af blijven.
                ja ik weet dat ze later beginnen te broeden maar iets heeft haar denk ik verstoord met het broeden denk de kat van een paar huizen verder en ze komt alleen op het nest om nog te leggen verder niet

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door wokheumer
                  ja ik weet dat ze later beginnen te broeden maar iets heeft haar denk ik verstoord met het broeden denk de kat van een paar huizen verder en ze komt alleen op het nest om nog te leggen verder niet
                  De man is vaak de reden die is dan te driftig dus weg halen maar wel in het zicht van de pop laten dan gaat het goed maar raak je de eieren met de hand aan dan kan de pop ze er ook uitgooien dat is mij een keer gebeurd

                  Opmerking

                  Working...
                  X