Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help, mozambique x kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Help, mozambique x kanarie

    Zoals al in een eerder bericht beschreven, had ik in 1 kooi een koppel mozambiquesijzen zitten en een kanarie. ik heb het koppel onderhand weggehaald, daar ook waarschijnlijk de mozambiquepop eieren kapot maakte.

    Nu zit mijn kanarie nog op 2 eieren, gezien de kapotte eieren enigzins onbevrucht leken heb ik vandaag een ei geschouwd. nu gaat de pop niet terug op het nest...kan ik de twee eieren bij een andere kanarie die morgen het vierde ei legt bij onderleggen?

  • #2
    Aangezien je vertelde dat je het ei reeds schouwde, schat ik in dat ze al 5 dagen broed.
    Die pop met haar derde ei. Die broed pas vanaf morgen. Dus niet doen.
    http://dewittn17.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3
      de pop gaat nog steeds niet het nest op. is er een kans dat ze tegen schemering er toch weer op gaat zitten? ik ben nog een pionier in de vogelwereld en dit is mijn eerste jaar dat ik het kweekseizoen in ga, maar bega dus domme foutjes die hier in resulteren...jammer.

      kunnen ze eventueel bij een kanarie in die reeds 5 dagen maar 1 jong heeft?

      anders kan ik ze wel vergeten dus.....

      Opmerking


      • #4
        Hallo,

        Niet gaan lopen "rommelen" met die eitjes Gutser.
        Laat alles maar met rust, da's de beste optie.

        Groeten, succes, Serinus.
        The proof of the pudding is in the eating

        Opmerking


        • #5
          Heb het verder laten gaan, de pop zit 's nachts op het nest maar is er de hele dag verder van af. ik denk dat dit dus verder niet gaat lukken. wat kan ik het beste doen, alsnog de cyclus afwachten of het nest weghalen de pop maar een tijdje rust geven?

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              @medaar,

              Ik snap het al hoor... Bedankt voor je reactie...

              Voor de rest gaat het verder prima, bij mijn kanariekoppels gaat het prima en heb ik al jongen van 2 weken......daar heb ik alles laten gaan...
              Dit gebeurde doordat de sijzen de eieren kapot maakten en ik daardoor de weg kwijt was.

              Opmerking


              • #8
                Rustig maar Gutser, we hebben allemaal leergeld betaald. Ik begrijp je ongeduld en bezorgdheid. Maar meestal komt het allemaal goed mits je de geduld niet verliest.
                Heb vroeger eens een putterpop gehad die elk jaar minimaal twee volle nesten groot bracht. Ik heb haar echter in de drie jaar dat ik ze had zelden of nooit op het nest aangetroffen. Als ik in de kweekruimte was, ging mevrouw niet op haar nest. Maar dat deed niet af, ze broede en voederde gewoon goed. Alleen liet ze mij dat nooit zien.

                Opmerking


                • #9
                  hoezo moet je van die nesten afblijven? ik heb wel eens eieren moeten verleggen omdat ze anders niet werden uitgebroed, soms succes en soms niet maar ik schouw eieren ook altijd en nog nooit een probleem gehad.

                  maar als ze er wel op gaat zitten als het donker word betekend dus wel dat ze weet dat het haar nest + haar eieren zijn. afwachten maar...
                  Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

                  Opmerking


                  • #10
                    @ medaar,

                    Vraagje u zegt blijf van de nesten af!
                    U raapt dus ook geen eieren?
                    Als u niet raapt betekent dat dan dat u als iedere vogel 5 dagen oud is u deze moet ringen?

                    Als je wel raapt kun je nest in 1x ringen vandaar mijn vraag.
                    Ik hoor graag van u,
                    m.vr.gr

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo,

                      Beste Stegge16 en Nilo1804.
                      Zoals jullie hebben kunnen lezen in een eerder bericht van Gutser; http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=16226 waren de eitjes al vijf dagen bebroed toen Gutser deze vraag stelde.
                      Zijn plan is dan om de twee eitjes, die al vijf dagen bebroed zijn, onder te leggen bij een kanarie die een dag later nog haar vierde ei moet leggen.
                      kan ik de twee eieren bij een andere kanarie die morgen het vierde ei legt bij onderleggen?
                      kunnen ze eventueel bij een kanarie in die reeds 5 dagen maar 1 jong heeft?
                      The proof of the pudding is in the eating

                      Opmerking


                      • #12
                        @serinius bedankt voor je reactie maar raap jij wel of geen eieren?
                        Gr

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo,

                          Stegge;
                          maar raap jij wel of geen eieren?
                          The proof of the pudding is in the eating

                          Opmerking


                          • #14
                            @serinius,ik Denk Dat Ik 2 Bastaard Eitjes In Kanarie Nest Had Gelegd En 2 Kanarieeitjes Eruit Gehaald Had!
                            Om De Volgende Reden,kanaries Broeden Veel Makkelijker Als Bastaarden.

                            Gr

                            Opmerking

                            Working...
                            X