Mededeling

Collapse
No announcement yet.

granaat astrilde onder japanse meeuwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • granaat astrilde onder japanse meeuwen

    hallo
    wij hebben al heel vaak gehad dat granaat astrilde jongen niet gevoerd worden door de japanse meeuwen en gaan doordoor dit is al met zo'n 15 jongen gebeurd.
    wie weet hoe je dit wel tot een succes kan leiden??
    Duco

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door ducocatch
    hallo
    wij hebben al heel vaak gehad dat granaat astrilde jongen niet gevoerd worden door de japanse meeuwen en gaan doordoor dit is al met zo'n 15 jongen gebeurd.
    wie weet hoe je dit wel tot een succes kan leiden??
    Vertel eerst even hoe je het allemaal precies doet,dan kan ik waarschijnlijk wel zeggen waar het fout gaat.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      1. we wachten dat de granaten uit gelecht zijn
      2. kijken welke meeuwen eieren hebben en wisselen die om
      3. wachten dat ze uit komen en 1 keer per dag even kijken of ze nog heel zijn
      4. jongen zijn geboren zetten sla en gemalen voer neer
      5. jongen zijn dood

      genoeg info??
      Duco

      Opmerking


      • #4
        Kweek je met de Japanse meeuwen apart in een broedkooi zodat je ze goed in de gaten kan houden?
        Geef je eivoer/krachtvoer?
        Sla, wat voedingswaarde zit er in sla? wel eens aan andere groeten en fruit gedacht?
        Jongen gaan dood. En op welke leeftijd/dag. Zit er voedsel in de krop?

        Zelf een beetje mee proberen te denken helpt trouwens ook.

        Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
          Kweek je met de Japanse meeuwen apart in een broedkooi zodat je ze goed in de gaten kan houden?
          Geef je eivoer/krachtvoer?
          Sla, wat voedingswaarde zit er in sla? wel eens aan andere groeten en fruit gedacht?
          Jongen gaan dood. En op welke leeftijd/dag. Zit er voedsel in de krop?

          Zelf een beetje mee proberen te denken helpt trouwens ook.

          Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
          Hallo ja Ik geef eivoer
          Meestal zijn de jongen na 1 of 2 dagen door en zit er geen voeding in de krop
          Duco

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door ducocatch
            1. we wachten dat de granaten uit gelecht zijn
            2. kijken welke meeuwen eieren hebben en wisselen die om
            3. wachten dat ze uit komen en 1 keer per dag even kijken of ze nog heel zijn
            4. jongen zijn geboren zetten sla en gemalen voer neer
            5. jongen zijn dood

            genoeg info??
            Wat ik me af vraag is of je naast het eivoer ook pinkies,buffalos e.d.
            geeft. De jonge granaten hebben n.l. een heel grote behoefte aan dierlijke
            eiwitten.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
              Wat ik me af vraag is of je naast het eivoer ook pinkies,buffalos e.d.
              geeft. De jonge granaten hebben n.l. een heel grote behoefte aan dierlijke
              eiwitten.
              Ja ze krijgen Elle dag verse bufalo wormen
              Duco

              Opmerking


              • #8
                Hebben die meeuwen al ooit zelf gebroed?

                Wat kleur hebben je meeuwen?

                Frank4

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door frank4
                  Hebben die meeuwen al ooit zelf gebroed?

                  Wat kleur hebben je meeuwen?

                  Frank4
                  voor zover wij weten hebben ze nog nooit op eigen eieren gebroed
                  het zijn bruine meeuwen
                  en 2 bonte
                  Duco

                  Opmerking


                  • #10
                    Als het klopt dat granaat astrilde jongen erg veel behoefte hebben aan dierlijke eiwitten dan heb je een klein probleempje maar dit is wel te verhelpen

                    japanse meeuwen voeren hun eigen jongen eigenlijk nooit buffelo's dus dat is een klein probleempje, je moet de japanse meeuwen eerst zelf jong laten krijgen en dan niet veel zaad aanbieden als voor maar veel eivoer en buffelo's zo leren de japanse meeuwen dierlijke eiwitten d.m.v. buffelo's te voeren i.p.v. zaad (wat de japanse meeuwen instinctief doen) wanneer ze jongen hebben gehad die zijn groot gebracht met buffelo's zullen de japanse meeuwen ouders bij het volgende nest weer opzoek gaan naar die buffelo's en dus kan je dan eitjes van je granaat astrilde erin leggen

                    maar even een vraag waarom kunnen de granaat astrildes niet zelf hun jongen groot brengen?

                    Opmerking


                    • #11
                      zelfde vraag als van tuijl: heb je je granaatastrildes alle kansen gegeven om hun jongen zelf groot te brengen voor je beslist hebt meeuwtjes in te schakelen. rekening houdend dat een eerste en eventueel tweede nestje wel eens kan mislukken.
                      ik heb het ook meegemaakt met bichenows die zogezegd hun jongen niet voederden, vanaf het tweede nestje ging alles voorbeeldig, hoewel ze hier allesbehalve op een rustige plaats staan.
                      al de moeite die je besteed aan het proberen grootbrengen met pleegouders kun je mss beter besteden aan de ganaatastrildes zelf

                      m.v.g. Kris

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door arickx
                        zelfde vraag als van tuijl: heb je je granaatastrildes alle kansen gegeven om hun jongen zelf groot te brengen voor je beslist hebt meeuwtjes in te schakelen. rekening houdend dat een eerste en eventueel tweede nestje wel eens kan mislukken.
                        ik heb het ook meegemaakt met bichenows die zogezegd hun jongen niet voederden, vanaf het tweede nestje ging alles voorbeeldig, hoewel ze hier allesbehalve op een rustige plaats staan.
                        al de moeite die je besteed aan het proberen grootbrengen met pleegouders kun je mss beter besteden aan de ganaatastrildes zelf

                        m.v.g. Kris
                        ze hebben al een aantal kansen gehad en telkens ging het goed tot dat er jongen waren toen werden ze uit het nest gegooid.
                        Duco

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                          Als het klopt dat granaat astrilde jongen erg veel behoefte hebben aan dierlijke eiwitten dan heb je een klein probleempje maar dit is wel te verhelpen

                          japanse meeuwen voeren hun eigen jongen eigenlijk nooit buffelo's dus dat is een klein probleempje, je moet de japanse meeuwen eerst zelf jong laten krijgen en dan niet veel zaad aanbieden als voor maar veel eivoer en buffelo's zo leren de japanse meeuwen dierlijke eiwitten d.m.v. buffelo's te voeren i.p.v. zaad (wat de japanse meeuwen instinctief doen) wanneer ze jongen hebben gehad die zijn groot gebracht met buffelo's zullen de japanse meeuwen ouders bij het volgende nest weer opzoek gaan naar die buffelo's en dus kan je dan eitjes van je granaat astrilde erin leggen

                          maar even een vraag waarom kunnen de granaat astrildes niet zelf hun jongen groot brengen?
                          Granaatastrilden hebben een heel grote behoefte aan dierlijk eiwitten. Dat is buiten kijf en ze kunnen ook zelf hun jongen grootbrengen,maar dan moeten de omstandigheden daar wel naar zijn. Met alleen buffalos zal het
                          ook niet altijd lukken. Er moet behalve insectenpatee ook een varieteit aan levend voer zijn.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Sorry, ik kan begrijpen dat je heel gefrustreerd bent dat het je "na een aantal kansen" nog niet gelukt is.

                            Toch doe je iets fout als dit het geval is. Er razen eel heleboel dingen door mijn hoofd zoals juiste voeding, behuizing, habitat, verstoring.
                            Ik zou er maar even voor gaan zitten en goed bij nadenken. Verder zie ik dat er wel verschillende geringde Granaat astrildes van 2011 te kop worden aangeboden. Er wel eens aan gedacht met deze mensen contact op te nemen en zo je kennis te verrijken?

                            Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                            Opmerking


                            • #15
                              ik weet dat japanse meeuwtjes niet zomaar afrikaantjes grootbrengen
                              zou te maken hebben met de keeltekening van de jongen
                              een kennis had hiervoor een groep opfokmeeuwtjes die nooit zelf jongen kregen
                              en hij was zeer zuinig op deze meeuwtjes
                              en meeuwtjes kun je laten wennen aan dierlijk voer kwestie van leren eten

                              Frank 4

                              Opmerking

                              Working...
                              X