Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleurringen systeem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kleurringen systeem

    Beste vogelliefhebbers,

    Weer even een simpele vraag. Ik heb een buiten voliere met daaraan gekoppeld een binnenkooi.( wel eens berichten over gestuurd, zou ook een foto opsturen nog steeds niet gelukt)



    Mijn eerste nestje dit jaar van vier Gouldamadines is sinds kort op stok.

    Mijn voliere en de vogels is nu na twee jaar in evenwicht verwacht dat er dit jaar nog meer jongen gaan komen.

    Ben ook bezig mijn vogel administratie op orde te maken.

    Nu de vraag is er een systeem voor het aanbrengen van kleurringen. Zou zelf bedenken alle jongen uit hetzelfde nest de zelfde kleurring geven is dat de goede weg?

    Groeten

    Rob Koppen

  • #2
    Dit is een goed idee, heb je het over toeknijpringen of die plastieken die open gaan en over het pootje gaan?
    Als je wilt gaan kweken kan je misschien best de ringnummers opschrijven om te weten welke de eerste jongen zijn.
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

    Opmerking


    • #3
      Hallo Jeffrey,

      Beetje late reactie was een weekje weg. Ik heb het over plastieken ringen. Ze zijn geringd en ik heb de nummers geregistreerd.

      Omdat het overzicht bewaren in een voliere volgens mij wat moeilijker is dan in kweek kooien Vroeg ik mij af of er een systeem voor was. Maar ga verlopig maar voor mijn genoemde keuze geef de jongen dezelfde kleurring als de moeder.

      Bedankt voor je reactie.

      Groeten
      Rob koppen

      Opmerking


      • #4
        hallo

        hier hebben de jongen een vaste gekleurde voetring (waar je kweek nummer, ring nummer en jaartal op staan). daarnaast heeft elk koppel een aparte losse kleurring zodat wij kunnen zien welke jongen bij welk koppel horen.

        groetjes van Simone
        Don't judge me. You only see what i choose to show you.

        Opmerking


        • #5
          Hallo Simone,

          Als ik het goed begrijp krijgen de pop en de man + de jongen allemaal dezelfde kleurring.
          ( buiten de officiele ring)

          Groeten en bedankt voor reatie
          Rob koppen

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
            Hallo Simone,

            Als ik het goed begrijp krijgen de pop en de man + de jongen allemaal dezelfde kleurring.
            ( buiten de officiele ring)

            Groeten en bedankt voor reatie
            Rob koppen
            klopt helemaal (elk koppel dan wel weer een andere kleur).

            het is hier heel makkelijk te zien van welk jaar ze zijn en bij welke ouders en jongen ze horen. aan elk pootje 1 ring.

            groetjes van Simone
            Don't judge me. You only see what i choose to show you.

            Opmerking


            • #7
              niet zo moeilijk doen met kleur ringen gewoon lid worden van een vogel vereniging en ringen bestelen probleem in 1 x opgelost

              Opmerking


              • #8
                daar ben ik het mee eens andre44

                Opmerking


                • #9
                  Als je dan teveel besteld, zit je achteraf wel met de ringen. De kleurringen kan je altijd herbruiken
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                    Als je dan teveel besteld, zit je achteraf wel met de ringen. De kleurringen kan je altijd herbruiken
                    Waar praat je over,30 cent per ring en je kunt ook zorgen dat je niet teveel maar ook niet te weinig besteld.
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking


                    • #11
                      je moet maar eens een slecht jaar hebben.
                      En jij vind 30 cent per ring weinig?
                      Als ik zeg maar iets 100 jongen ringt, dan kan je met dat geld gerust een zak voer kopen.
                      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                        je moet maar eens een slecht jaar hebben.
                        En jij vind 30 cent per ring weinig?
                        Als ik zeg maar iets 100 jongen ringt, dan kan je met dat geld gerust een zak voer kopen.
                        Als ik 100 jongen ring kan ik een hele silo voer kopen dat is het verschil
                        niet om op te scheppen maar alleen om het verschil te laten zien waar je je grens stelt.
                        Nu ring ik nooit meer dan een jong of 15 max 20 dus daar ligt bij mij de grens maar ik stel het belang van een goede adm. en een geringde vogel bij verkoop voorop.
                        Maar ik geloof dat dit al bij een ander ringentopic naar voren kwam of in iedergeval een beetje in die richting ook van welles nietes dus ik ben er klaar mee.
                        Mvg,
                        Kingfisher.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                          je moet maar eens een slecht jaar hebben.
                          En jij vind 30 cent per ring weinig?
                          Als ik zeg maar iets 100 jongen ringt, dan kan je met dat geld gerust een zak voer kopen.
                          die hele zak voer is dan op een jaar. dat vind ik dan ook niet zo'n goed vergelijk want een zak voer van een jaar oud is rijp voor de container.

                          daarbij weet je zelf hoeveel jonge vogels je ongeveer zal krijgen, zo zit je niet met grote hoeveelheden ongebruikte ringen

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik spreek toch niet over een zak van een jaar oud?
                            Ik laat het hier maar bij. Als jullie graag, in mijn ogen, onnodig ringen is dat jullie zaak. Maar ik ga er mijn tijd en geld niet insteken en dan nog de kans hebben dat ik die tere pootjes breekt ofzo
                            zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik krijg zowiezo minimaal 5euro meer per vogel als ze geringd zijn.kan er ook de bloedlijnen etc. Mee herleiden, nee blijf vooral maar volhouden dat ringen niet belangrijk is.

                              Opmerking

                              Working...
                              X