PDA

Bekijk Volledige Versie : kweekkooien japanse meeuw, kleurslagen

jeffrey rahoens
19-03-2012, 22:23
Ik heb nog een ruimte over van ongeveer 80 cm hoog 30 diep en 42 breed.
Is het mogelijk om daarin 3 kweekkooien voor japanse meeuwtjes en zilverbekjes te maken? Dan zou elke kooi ongeveer 25 cm hoog, 30 diep en 42 breed zijn. Lijkt met redelijk. De vogeltjes zijn toch niet zo groot en ze kunnen nog redelijk vliegen.

Ik dacht dat ik 3 koppels japanse meeuwen had maar het bleken 4 mannetjes en 2 popjes te zijn dus heb ik er 2 mannetjes uit gehaald, er had zich al een koppeltje gevormd: een bonte man met natuurkleur pop
nadat ik er 2 mannetjes uit genomen heb zijn de natuurkleur pop en de mokkabruine man (kan de verkeerde kleurslag zijn, ben niet zeker) ook gekoppeld.

Ik heb nu een natuurkleur man en een natuurkleur kuifman zitten.
Wat kan ik het volgende jaar op deze vogels zetten? Ben ik het beste om voor die bonte man een bonte pop te gaan kopen of wat zijn de mogelijkheden. Moet ik een kuif op een kuif zetten of juist niet?

Ik heb ook 1 koppel natuurkleur zilverbekjes en 2 bruine zilverbekpopjes in de volière zitten. Ik ga daarvoor waarschijnlijk over een weekje 2 mannetjes gaan bijhalen. Ik zit te twijfelen tussen 2 bruine of een witte en een bruine om wat kleur te krijgen in de volière. Wat komt er uit wit X bruin?
Die man verkoopt ook koppels witte, dus daarvan zou ik een koppeltje kopen om binnen apart te zetten in zo een kooi dat ik wil maken.

Sorry voor de vele vragen en tekst;)

Animal
19-03-2012, 23:43
Lijkt mij veel te klein.:confused:
Laat die kooi maar lekker leeg staan als reserve.

arickx
20-03-2012, 00:28
Dan zou elke kooi ongeveer 25 cm hoog, 30 diep en 42 breed zijn. Lijkt met redelijk. De vogeltjes zijn toch niet zo groot en ze kunnen nog redelijk vliegen.

Veel te klein, daar kan geen enkele vogel in vliegen. En als ze er al zouden willen kweken, wat doe je dan als er zes jongen zijn die uitvliegen?

casehulsebosch
20-03-2012, 01:44
Jeffrey. Je zit nu toch al lang genoeg op dit forum en bent zelfs heel actief zodat je zelfs het predicaat Stamgast hebt verdiend.

Met vragen zoals deze "verdien" je deze titel eigenlijk niet. Ik neem aan dat je met het vele beantwoorden van andermans vragen je toch wel wat ervaringen hebt ingenomen zodat je deze in de praktijk te werk kan stellen.

Deze kooi is zelfs te klein voor zelfs een paar Japanse meeuwen. Lekker leeg houden voor noodgevallen.
Ik hoop ook dat je wat vooruit hebt gedacht en wat kooien/vluchten leeg hebt staan want het is binnenkort voorjaar en kweekseizoen en je hoopt toch ook wat te kweken?

Meer is niet altijd beter!

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

jeffrey rahoens
20-03-2012, 21:16
En als ik er 2 kooien in maakt?
ik heb mijn 2 binnenvolières en 3 kooien van 60cm, de rest mag ik bij mijn oom brengen:p

Animal
20-03-2012, 23:53
En als ik er 2 kooien in maakt?
ik heb mijn 2 binnenvolières en 3 kooien van 60cm, de rest mag ik bij mijn oom brengen:p

Is nog steeds veel te klein.
je moet de kooi houden zoals hij is en er dan 1 koppeltje in doen.

casehulsebosch
21-03-2012, 00:12
En de hoogte is van minder belang dan de lengte en de breedte. Voor mij dus nog steeds te klein en lekker leeg laten staan als reserve.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

jeffrey rahoens
21-03-2012, 14:02
Ik heb mijn kanaries ook in kooien van 50cm

Barend
21-03-2012, 18:09
Mannen , maak er niet te veel woorden aan vuil , hij doet toch wat hij wil wat er ook gezegt word?????????????

Josly
21-03-2012, 19:29
Hallo,

Al ben ik het 100% met Jullie eens, toch vindt ik het jammer dat nergens anders een bericht, reactie te vinden is als men het bijvoorbeeld heeft over wisselbroed. Waar men wel kweekt in ruimtes van bepaalde afmetingen, zoals; 30 cm x 30 cm. Waar de man zich bevind in een ruimte waarvan de breedte maximum 20 cm is. Waar soms ook de nakomelingen, jongen zich bevinden en of waar 4-5 jongen vertoeven in een of ander babykooi(tje).

Barend
21-03-2012, 19:44
Ja , Josly is dat zo , hier is al zoveel over geschreven en daar moet je zeker het nodige over kunnen vinden,

succes met zoeken.

jeffrey rahoens
21-03-2012, 19:46
Hoe lang moet een kooi dan zijn?
Zouden jullie aub ook antwoord willen geven op mijn vraag over de kleurslagen

Ton Koek
21-03-2012, 19:53
Josly, ook tegen die praktijken wordt wel degelijk geageerd, o.a. door mij. Alleen worden die berichten nog weleens verwijderd van het forum, omdat het hier geen greenpeace-forum is.
Tegen de kanariemannen mag je niet teveel ingaan.

jeffrey rahoens
21-03-2012, 21:02
Ik vraag jullie dan: hoe groot moet die kooi zijn?

Animal
22-03-2012, 00:01
80 lang ,,40 hoog en 40 diep ,,,pas dan heb je een diervriendelijke broedkooi voor tropen.
Groter mag natuurlijk altijd.

arickx
22-03-2012, 07:38
@ Josly, ik zie niet in waarom we hier zouden moeten spreken over het soort wisselbroed waar je het over hebt. Daar werd hier helemaal niets over gevraagd. En als dat zo was zou er op gereageerd worden. Je gaat toch niet iemand iets afraden en er bij zeggen dat er zijn die het nog slechter doen?

@ Jeffrey, is het niet logisch dat niemand reageert op jouw vraag over kleurslagen? De koppels die je wil samenstellen zijn voor in je véél te kleine kooitjes, en daar wil natuurlijk niemand aan meewerken.

Ik sluit me aan bij Animal wat betreft de minimumafmetingen, en dan nog enkel tijdens de kweekperiode.

Animal
22-03-2012, 10:44
Josly, ook tegen die praktijken wordt wel degelijk geageerd, o.a. door mij. Alleen worden die berichten nog weleens verwijderd van het forum, omdat het hier geen greenpeace-forum is.
Tegen de kanariemannen mag je niet teveel ingaan.

Ik ben blij dit te horen ,Ton.

jeffrey rahoens
22-03-2012, 22:34
Ik zal ze dan maar in de volière zetten als ik een geschikte pop gevonden heb.
Dan hou ik die kooien toch maar als reserve.
Kunnen jullie me dan aub zeggen welke poppen op mijn mannen horen:
-een bruine man
-een natuurkleur kuif man
-een natuurkleur man
-een bonte man

Animal
23-03-2012, 12:41
Zet gewoon alles lekker bij elkaar in een ruime volliere ,,en laat de vogeltjes het mooi zelf uitzoeken. Er komt altijd iets moois uit ,want lelijke vogels bestaan niet.:)