Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nachthok vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nachthok vraag

    Hoe doen jullie het met de nachthok.Ik heb nu een paar dagen 2 zebravinkjes in me voliere.Ik heb een mooie nachthok gebouwd maar ze gaan er niet in.
    Alleen het popje heeft voor de rand van de vliegopening gestaan maar meer ook niet???? Iemand misschien een tip?

  • #2
    stop ze een tijdje in het nachthok (doe het deurtje naar het buitenhok dicht)

    en doe dan op een mooie ochtend het deurtje open.

    Opmerking


    • #3
      Ok maar krijgen ze daar geen stress van?

      Opmerking


      • #4
        ik zou ze er een weekje in opsluiten. Stress krijgen ze er heus niet van.
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

        Opmerking


        • #5
          Ok dan. ik ben nog een beginner dus alle tips zijn welkom.
          Ik heb er vandaag ook 2 japanse meeuwtjes in zitten leuke vogeltjes.
          Maar ze hebben wel de zebravink van ze nest gejaagd

          Opmerking


          • #6
            Is er wel voldoende lichtinval m.a.w. is het nachthok niet te donker?

            Zeker wanneer je van plan bent om de vogels voor enkele dagen of een week in het nachthok op te sluiten moet je er wel zeker van zijn dat het voldoende verlicht is. Anders is het vragen om problemen.

            Ik zelf heb een binnen en buitenvoliere, de binnenvoliere is afhankelijk v.h. seizoen 12 tot 16 uur per dag met tl balken verlicht tevens voer ik alleen binnen.

            Mijn valkparkieten komen vanzelf naar binnen en s'avonds sluit ik het luik waardoor ze altijd binnen overnachten.
            M.v.g. Sepke

            Opmerking


            • #7
              ja ze hebben voldoende dag licht s,avonds heb ik er geen licht in misschien kan ik dat wel doen dat ik er een lichtje in maak.

              Opmerking


              • #8
                's nachts moet er geen licht zijn, sluit ze maar een weekje op, maar als je popje op het nest zit kan je maar beter wachten tot na de kweek
                zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door vlammy
                  Hoe doen jullie het met de nachthok.Ik heb nu een paar dagen 2 zebravinkjes in me voliere.Ik heb een mooie nachthok gebouwd maar ze gaan er niet in.
                  Alleen het popje heeft voor de rand van de vliegopening gestaan maar meer ook niet???? Iemand misschien een tip?
                  Het voer in het nachthok plaatsen.
                  Dan moeten ze wel naar binnen.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                    's nachts moet er geen licht zijn, sluit ze maar een weekje op, maar als je popje op het nest zit kan je maar beter wachten tot na de kweek
                    Wat is dat weer een dom antwoord !
                    Na de kweek hoef je ze niet meer op te sluiten ,want dan is het midden in de zomer !
                    Dan hoeven ze helemaal niet in het nachthok.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                      Het voer in het nachthok plaatsen.
                      Dan moeten ze wel naar binnen.
                      Dan heb je kans dat de dode vogels buiten liggen.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                        Dan heb je kans dat de dode vogels buiten liggen.
                        Dat begrijp ik even niet. Ik zet zelf het voer altijd in het nachthok.
                        Waarom zouden dan buiten dode vogels liggen?
                        Ze kunnen toch naar binnen en naar buiten via de invliegopening.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                          Dat begrijp ik even niet. Ik zet zelf het voer altijd in het nachthok.
                          Waarom zouden dan buiten dode vogels liggen?
                          Ze kunnen toch naar binnen en naar buiten via de invliegopening.
                          Vogels ,,zeker nieuwkomers ,die niet in het nachthok durven of niet eens weten dat die mogenlijkheid er is ,zullen het voer niet vinden.

                          Opmerking


                          • #14
                            nieuwe vogels altijd in het binnenhok plaatsen, zelf de weg naar buiten laten zoeken, dan komen ze altijd weer terug naar binnen. Als je het voer naar binnen zet dan de eerste keer ook de vogels zelf naar binnen doen, anders krijg je zeker problemen.
                            Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

                            Opmerking


                            • #15
                              nieuwe vogels 48 uur in het binnen hok opsluiten zodat ze weten waar het voer en water is als ze dat hebben gevonden dan het luikje open en wachten tot dat ze zelf naar buiten gaan kan soms even een paar dagen duren gaan ze direkt naar buiten dan kijken of de vogels weer binnen zijn zo niet naar binnen doen na een paar dagen snappen ze het wel

                              Opmerking

                              Working...
                              X