Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nachthok vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nachthok vraag

    Hoe doen jullie het met de nachthok.Ik heb nu een paar dagen 2 zebravinkjes in me voliere.Ik heb een mooie nachthok gebouwd maar ze gaan er niet in.
    Alleen het popje heeft voor de rand van de vliegopening gestaan maar meer ook niet???? Iemand misschien een tip?

  • #2
    stop ze een tijdje in het nachthok (doe het deurtje naar het buitenhok dicht)

    en doe dan op een mooie ochtend het deurtje open.

    Opmerking


    • #3
      Ok maar krijgen ze daar geen stress van?

      Opmerking


      • #4
        ik zou ze er een weekje in opsluiten. Stress krijgen ze er heus niet van.
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

        Opmerking


        • #5
          Ok dan. ik ben nog een beginner dus alle tips zijn welkom.
          Ik heb er vandaag ook 2 japanse meeuwtjes in zitten leuke vogeltjes.
          Maar ze hebben wel de zebravink van ze nest gejaagd

          Opmerking


          • #6
            Is er wel voldoende lichtinval m.a.w. is het nachthok niet te donker?

            Zeker wanneer je van plan bent om de vogels voor enkele dagen of een week in het nachthok op te sluiten moet je er wel zeker van zijn dat het voldoende verlicht is. Anders is het vragen om problemen.

            Ik zelf heb een binnen en buitenvoliere, de binnenvoliere is afhankelijk v.h. seizoen 12 tot 16 uur per dag met tl balken verlicht tevens voer ik alleen binnen.

            Mijn valkparkieten komen vanzelf naar binnen en s'avonds sluit ik het luik waardoor ze altijd binnen overnachten.
            M.v.g. Sepke

            Opmerking


            • #7
              ja ze hebben voldoende dag licht s,avonds heb ik er geen licht in misschien kan ik dat wel doen dat ik er een lichtje in maak.

              Opmerking


              • #8