PDA

Bekijk Volledige Versie : Nachthok vraag

vlammy
19-03-2012, 21:42
Hoe doen jullie het met de nachthok.Ik heb nu een paar dagen 2 zebravinkjes in me voliere.Ik heb een mooie nachthok gebouwd maar ze gaan er niet in.
Alleen het popje heeft voor de rand van de vliegopening gestaan maar meer ook niet????:) Iemand misschien een tip?

van Tuijl
19-03-2012, 21:57
stop ze een tijdje in het nachthok (doe het deurtje naar het buitenhok dicht)

en doe dan op een mooie ochtend het deurtje open.

vlammy
19-03-2012, 22:20
Ok maar krijgen ze daar geen stress van?

jeffrey rahoens
19-03-2012, 22:24
ik zou ze er een weekje in opsluiten. Stress krijgen ze er heus niet van.

vlammy
19-03-2012, 22:37
Ok dan. ik ben nog een beginner dus alle tips zijn welkom.
Ik heb er vandaag ook 2 japanse meeuwtjes in zitten leuke vogeltjes.
Maar ze hebben wel de zebravink van ze nest gejaagd:D

sepke
19-03-2012, 22:41
Is er wel voldoende lichtinval m.a.w. is het nachthok niet te donker?

Zeker wanneer je van plan bent om de vogels voor enkele dagen of een week in het nachthok op te sluiten moet je er wel zeker van zijn dat het voldoende verlicht is. Anders is het vragen om problemen.

Ik zelf heb een binnen en buitenvoliere, de binnenvoliere is afhankelijk v.h. seizoen 12 tot 16 uur per dag met tl balken verlicht tevens voer ik alleen binnen.

Mijn valkparkieten komen vanzelf naar binnen en s'avonds sluit ik het luik waardoor ze altijd binnen overnachten.

vlammy
19-03-2012, 22:47
ja ze hebben voldoende dag licht s,avonds heb ik er geen licht in misschien kan ik dat wel doen dat ik er een lichtje in maak.

jeffrey rahoens
19-03-2012, 23:13
's nachts moet er geen licht zijn, sluit ze maar een weekje op, maar als je popje op het nest zit kan je maar beter wachten tot na de kweek

Antoni Hopmann
19-03-2012, 23:17
Hoe doen jullie het met de nachthok.Ik heb nu een paar dagen 2 zebravinkjes in me voliere.Ik heb een mooie nachthok gebouwd maar ze gaan er niet in.
Alleen het popje heeft voor de rand van de vliegopening gestaan maar meer ook niet????:) Iemand misschien een tip?

Het voer in het nachthok plaatsen.
Dan moeten ze wel naar binnen.

Animal
19-03-2012, 23:56
's nachts moet er geen licht zijn, sluit ze maar een weekje op, maar als je popje op het nest zit kan je maar beter wachten tot na de kweek

Wat is dat weer een dom antwoord !
Na de kweek hoef je ze niet meer op te sluiten ,want dan is het midden in de zomer !
Dan hoeven ze helemaal niet in het nachthok.

Animal
19-03-2012, 23:57
Het voer in het nachthok plaatsen.
Dan moeten ze wel naar binnen.

Dan heb je kans dat de dode vogels buiten liggen.

Antoni Hopmann
20-03-2012, 00:26
Dan heb je kans dat de dode vogels buiten liggen.

Dat begrijp ik even niet. Ik zet zelf het voer altijd in het nachthok.
Waarom zouden dan buiten dode vogels liggen?
Ze kunnen toch naar binnen en naar buiten via de invliegopening.

Animal
20-03-2012, 10:44
Dat begrijp ik even niet. Ik zet zelf het voer altijd in het nachthok.
Waarom zouden dan buiten dode vogels liggen?
Ze kunnen toch naar binnen en naar buiten via de invliegopening.

Vogels ,,zeker nieuwkomers ,die niet in het nachthok durven of niet eens weten dat die mogenlijkheid er is ,zullen het voer niet vinden.

Crest
20-03-2012, 19:35
nieuwe vogels altijd in het binnenhok plaatsen, zelf de weg naar buiten laten zoeken, dan komen ze altijd weer terug naar binnen. Als je het voer naar binnen zet dan de eerste keer ook de vogels zelf naar binnen doen, anders krijg je zeker problemen.

andre 44
20-03-2012, 19:49
nieuwe vogels 48 uur in het binnen hok opsluiten zodat ze weten waar het voer en water is als ze dat hebben gevonden dan het luikje open en wachten tot dat ze zelf naar buiten gaan kan soms even een paar dagen duren gaan ze direkt naar buiten dan kijken of de vogels weer binnen zijn zo niet naar binnen doen na een paar dagen snappen ze het wel :)

jeffrey rahoens
20-03-2012, 21:19
Wat is dat weer een dom antwoord !
Na de kweek hoef je ze niet meer op te sluiten ,want dan is het midden in de zomer !
Dan hoeven ze helemaal niet in het nachthok.

Met na de kweek bedoel ik na de zomer.

Antoni Hopmann
20-03-2012, 21:24
Vogels ,,zeker nieuwkomers ,die niet in het nachthok durven of niet eens weten dat die mogenlijkheid er is ,zullen het voer niet vinden.

Nieuwkomers volgen gebruikelijk de andere vogels.
De nieuwkomers natuurlijk wel 's morgens of 's middags plaatsen.
Niet 's nachts.

jeffrey rahoens
20-03-2012, 23:07
Ik heb ook al dode vogels gehad door alleen binnen eten te geven, een domme beginnersfout, sinds dan altijd binnen en buiten eten

sepke
21-03-2012, 05:37
Ik heb ook al dode vogels gehad door alleen binnen eten te geven, een domme beginnersfout, sinds dan altijd binnen en buiten eten

Alleen binnen voeren moet geen enkel probleem zijn mits je het goed aanpakt. Dus eerst de nieuwe vogels een week opsluiten in het nachthok en daarna het luik pas open.

jeffrey siemerink
21-03-2012, 08:37
Alleen binnen voeren moet geen enkel probleem zijn mits je het goed aanpakt. Dus eerst de nieuwe vogels een week opsluiten in het nachthok en daarna het luik pas open.

Het lijkt me verstandig dat jullie antoni's advies opvolgenn al met al heeft hij heel wat kanarie fanten ervaring.. Ik denk dat hij echt wel weet waar hij over praat, zelf heb ik het ook zo gedaan. Ik heb een best groot. Nachthok hier voer ik ook, dus laat ik de vogels hier ook los nieuwkomer beginnen bij mij direct de boel te verkennen, weet niet hoe het bij jullie zit? .. Dus vinden het voer zodra ze het voer gevonden hebben (der even een half uurtje bij blijven staan) het schuifje los hoppa naar buiten.. Ze zijn dan via dat invlieg gat naarbuiten gekomen en weten nu dus wat het is en zijn er hoogst waarschijnlijk niet bang meer voor voral ook omdat ze weten dat het voer er staathebben ze de drang om naar binnen te gaan, hoe vaker ze daar vreten hoe slenner gewend bij is waren ze naar 2 dagen als geen ander. Doe nu maar wat antoni zegt en je krijgt er geen spuit van.

vlammy
25-03-2012, 22:45
En indd ik heb voer in het binnenhok geplaats en ja hoor ze zijn binnen geweest dus dat gaat goed.Bedankt voor de tip.