PDA

Bekijk Volledige Versie : Nachthok vraag

vlammy
19-03-2012, 21:42
Hoe doen jullie het met de nachthok.Ik heb nu een paar dagen 2 zebravinkjes in me voliere.Ik heb een mooie nachthok gebouwd maar ze gaan er niet in.
Alleen het popje heeft voor de rand van de vliegopening gestaan maar meer ook niet????:) Iemand misschien een tip?

van Tuijl
19-03-2012, 21:57
stop ze een tijdje in het nachthok (doe het deurtje naar het buitenhok dicht)

en doe dan op een mooie ochtend het deurtje open.

vlammy
19-03-2012, 22:20
Ok maar krijgen ze daar geen stress van?

jeffrey rahoens
19-03-2012, 22:24
ik zou ze er een weekje in opsluiten. Stress krijgen ze er heus niet van.

vlammy
19-03-2012, 22:37
Ok dan. ik ben nog een beginner dus alle tips zijn welkom.
Ik heb er vandaag ook 2 japanse meeuwtjes in zitten leuke vogeltjes.
Maar ze hebben wel de zebravink van ze nest gejaagd:D

sepke
19-03-2012, 22:41
Is er wel voldoende lichtinval m.a.w. is het nachthok niet te donker?

Zeker wanneer je van plan bent om de vogels voor enkele dagen of een week in het nachthok op te sluiten moet je er wel zeker van zijn dat het voldoende verlicht is. Anders is het vragen om problemen.

Ik zelf heb een binnen en buitenvoliere, de binnenvoliere is afhankelijk v.h. seizoen 12 tot 16 uur per dag met tl balken verlicht tevens voer ik alleen binnen.

Mijn valkparkieten komen vanzelf naar binnen en s'avonds sluit ik het luik waardoor ze altijd binnen overnachten.

vlammy
19-03-2012, 22:47
ja ze hebben voldoende dag licht s,avonds heb ik er geen licht in misschien kan ik dat wel doen dat ik er een lichtje in maak.

jeffrey rahoens
19-03-2012, 23:13
's nachts moet er geen licht zijn, sluit ze maar een weekje op, maar als je popje op het nest zit kan je maar beter wachten tot na de kweek

Antoni Hopmann
19-03-2012, 23:17
Hoe doen jullie het met de nachthok.Ik heb nu een paar dagen 2 zebravinkjes in me voliere.Ik heb een mooie nachthok gebouwd maar ze gaan er niet in.