Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste nestje en dan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Eerste nestje en dan?

    Wat moet ik doen als ik jonge zebravinken hebt.
    Want als ik ze houd dan krijg je inteelt en met hoeveel weken mogen ze weg??

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door vlammy
    Wat moet ik doen als ik jonge zebravinken hebt.
    Want als ik ze houd dan krijg je inteelt en met hoeveel weken mogen ze weg??
    In de eerste plaats zou ik er even van genieten,er is niets leuker dan een nestje jonge vogeltjes.
    Als ze uitvliegen en geheel zelfstandig eten dan zou je ze weg kunnen doen of in ieder geval apart zetten van de ouders of ruilen zodat je onverwant bloed krijgt en dus geen inteelt.

    Wil je niet verder kweken dan zou je alleen mannen of poppen kunnen houden maar dat is je eigen keus.

    Zorg voor een eivoer,trosgierst,een goed tropenvoer af en toe wat groenvoer en vers drinkwater.
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      ja ik vindt ze zelf wel leuk hoor die kleintjes maar als ze ouder zijn vang ik ze wel er uit.Dan koop ik wel versbloed er bij.

      Opmerking


      • #4
        als ze geheel zelfstandig zijn bij de ouders weg halen en in een aparte kooi zetten en pas verkopen als ze geheel op kleur zijn dus wachten met verkoop tot dat ze de snavel ook mooi op kleur hebben is beter voor de vogels

        Opmerking


        • #5
          Ok bedankt voor de tip

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Als je twee koppels hebt kun je de jongen uit deze koppels tegen elkaar zetten en heb je volgend seizoen onverwante stellen maar daarna?
              Daarom worden er in het algemeen vogels bijgekocht /geruild zodat je onverwant kan blijven kweken.

              Ook daarom is een goede administratie zo belangrijk maar heb je ze niet speciaal voor de kweek maar voor de gezelligheid in de voliere dan is het niet zo'n probleem maar altijd wel blijven opletten dat je geen vogels tegenelkaar zet die familie zijn.

              Ik zeg speciaal voor de gezelligheid en niet voor de hobby want zowel voor jou als voor mij is het een hobby,alleen ik doe het iets anders als jij maar het blijft een hobby.

              Een aantal van de soorten die ik heb komen wat minder voor als de jouwe en ik moet dus echt opletten onverwant te blijven kweken.

              En mensen die ook aan shows meedoen moeten dit ook omdat ze met standaardeisen werken waaraan de vogels moeten voldoen dus dan is het zeker zaak om gericht te kweken.
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking

              Working...
              X