PDA

Bekijk Volledige Versie : Te schofterig voor woorden

winterkoning
09-03-2012, 16:15
mede naar aanleiding van discussie in andere topic

mijn vraag is :wie van jullie kan er Grieks ?

waarom die vraag? :

zit ik wat op te zoeken ( vorige week) op het internet omdat ik me weer heb gericht op een koppel van een bepaalde soort vogel.

Kom ik op deze :http://www.birdplanet.gr/ uit.( eigenlijk op het gerelateerde forum maar mijn oog viel opeens op een eigen gemaakte foto die daar verscheen).
Blijkt gewoon dat ze tig foto's van mij gebruiken en met ander eigenaar cq makers naam eronder.

nooit toestemming voor gegeven of iets, uiteraard heb ik ( in het engels dan) laten weten wat ik ervan vind, nooit wat van gehoord.

voorbeeldje van 1 van de vele soortjes ( die ik heb gekweekt, van de affinies tot timalie's tot de Hoppen tot nou ja noem maar op) die daar dus open en bloot worden gebruikt zonder toestemming mijner zijde:

http://www.birdplanet.gr/gallery/main.php?g2_itemId=976

voorbeeldje van eigenaar foto cq maker van foto:

http://img442.imageshack.us/img442/7164/image1fho.jpg

echt werkelijk van alles hebben "ze" gejat van mij ( niet alles staat alleen in die "fotogallery") en van diverse mensen,zo zie ik ook foto's gemaakt door piet onderdelinden ,Piet dedreu etc.erop terug.
vieze etterlijers en dan vind "men"het gek dat ik al mijn foto's van het internet af wil hebben, ik gun een ander zijn genoegen en ter informatie name maar iemand die met de foto's zichzelf belangrijk/interessant wil maken mag van mij door de stront zakken.

Dit moet stoppen, er is werkelijk dadelijk niemand meer die zijn info nog wil delen door dit soort praktijken.
Van mij komt er geen foto's meer in de publiciteit/internet als het aan mij ligt.

van Tuijl
09-03-2012, 16:45
nou de grieken zijn niet alleen slecht in geldzaken, maar ze zijn ook nog eens slecht in privezaken. zoals jouw foto's

ik vind ook echt dat zoiets niet zou mogen en ik snap je frustratie winterkoning maar wanneer we met woorden gaan gooien als:

mag van mij door de stront zakken.

zijn we zelf geen haar beter hoor.

begrijp me niet verkeerd ik had ongeveer hetzelfde gereageerd ;) want zoiets mag niet kunnen

EdwinR
09-03-2012, 16:51
google translate copy pasten en vertalen naar nederlands.

maar kan je deze personen dan niet aanklagen?

ik weet uit zakelijke punt dat dit in heel EU geld en dus ook griekenland.

omtrent de frustraties zeer begrijpelijk , vind ik zelf.

winterkoning
09-03-2012, 16:54
nou de grieken zijn niet alleen slecht in geldzaken, maar ze zijn ook nog eens slecht in privezaken. zoals jouw foto's

ik vind ook echt dat zoiets niet zou mogen en ik snap je frustratie winterkoning maar wanneer we met woorden gaan gooien als:

***********zijn we zelf geen haar beter hoor. **********

begrijp me niet verkeerd ik had ongeveer hetzelfde gereageerd ;) want zoiets mag niet kunnen

ja ja whatever
ik had liever gehoord dat je Grieks kon en me wilde helpen.

******en met welk bewijs kom jij dat ik ooit foto's zou hebben gebruikt van een ander ( zonder toestemming/ samenspraak) ?ben benieuwd.
want ja ik heb foto's van andere soms gebruikt in powerpoint presentaties en kweekverslagen ,maar dat zijn dan wel foto's van mijn eigen (gekweekte) vogels ,gemaakt in de eigen voliere's/kooien/fotokooi.
Die bepaalde fotograaf /fotografen had(den)materiaal voor lezingen en voordrachten ,tijdschriften etc. etc.(met als doel om de mensen van de hobby te dienen, te amuseren en wellicht te enthousiasmeren) , ik de mooie foto's ervan . ( gevalletje mes snijd aan 2 kanten)

ik spreek graag alleen voor mezelf voor andere spreken kan / wil ik niet ( meer) .***************

sommige websites ( nationale/internationale) gebruiken mijn foto's dus het ligt er niet aan dat men mijn foto's gebruikt ,het gaat er mij om dat men ze zonder te vragen gebruikt en vervolgens dat de foto's die door mijzelf gemaakt zijn opeens veranderen van maker cq eigenaar.
kon ik de griekse taal volgen dan zou ik in ieder geval kunnen lezen welke "onzin" men er bij verzint en onderzet.

maar dit was het laatste stukje discussie/reactie mijner zijde , graag alleen nog een aanbod van iemand die Grieks kan ( vertalen met google of ander vertaal machines heb ik van geleerd in het verleden want een woordje in het nederlands vertaald naar een andere taal kan wel eens een hele andere "lading/ betekenis" krijgen ).

dit soort "jatwerk"is dus 1 van de redenen waarom ik die tig vogel powerpointpresentaties , vogelfoto's,vogelvideo's etc van het net aan het halen ben her en der. dan maar niet, jammer voor de andere wel goedwillende dan maar, het is niet anders.

groeten

van Tuijl
09-03-2012, 17:26
ja ja whatever
ik had liever gehoord dat je Grieks kon en me wilde helpen.

haha ja dat snap ik maar verder dan Engels en gebrekkig Duits kom ik niet:D

******en met welk bewijs kom jij dat ik ooit foto's zou hebben gebruikt van een ander ( zonder toestemming/ samenspraak) ?ben benieuwd.
want ja ik heb foto's van andere soms gebruikt in powerpoint presentaties en kweekverslagen ,maar dat zijn dan wel foto's van mijn eigen (gekweekte) vogels ,gemaakt in de eigen voliere's/kooien/fotokooi.
Die bepaalde fotograaf /fotografen had(den)materiaal voor lezingen en voordrachten ,tijdschriften etc. etc.(met als doel om de mensen van de hobby te dienen, te amuseren en wellicht te enthousiasmeren) , ik de mooie foto's ervan . ( gevalletje mes snijd aan 2 kanten)

ik spreek graag alleen voor mezelf voor andere spreken kan / wil ik niet ( meer) .***************

ik denk dat er een misverstand is want ik heb niet gezegd dat jij foto's hebt gebruikt, zonder toestemming, van andere mensen

ik zei dit vanwege de uitspraak:

mag van mij door de stront zakken.

dit is namelijk iemand dood wensen en zo erg is deze zaak nou ook weer niet.

nogmaals ik snap de frustratie maar het verschil is 2985 KM dus er valt jammer genoeg niet veel te doen.

ik persoonlijk had ongeveer hetzelfde gereageerd als jij dus ik snap het.

winterkoning
09-03-2012, 17:29
Ik begrijp van Tuijl, maar men moet me niet kwaaier maken dan dat ik al ben.

Ik ben ook wel eens door de stront gezakt , een hoop viezigheid en stankellende maar ik leef nog steeds.

Groeten

van Tuijl
09-03-2012, 19:03
dat is mijn bedoeling niet geweest mocht dit zo zijn.

sneaky
09-03-2012, 22:30
Ik weet niet of je hier wat mee kan

http://www.youtube.com/watch?v=CMsBM4NUG0s

daar kan nederlands vertalen naar grieks.

Met google chrome kan je ook site's en pagina's vertalen.

casehulsebosch
09-03-2012, 22:44
Ik vind die vertaal programmes zelf huilen met de pet op! Na het vertalen heb je toch weer een tolk nodig, vooral als het taal technisch al een moeilijk stukje is om te vertalen is. Het geeft je wel een algemene indruk. Mischien is het na een borrel op wat makkelijker lezen, maar dat heb ik zelf nooit geprobeert.

En Ja, WK daarom hebben we het op dit forum altijd over bronvermelding als we soms een fotootje lenen van het internet, maar om nu een hele serie te gappen! Je weet van eerdere posts hoe ik er over denk.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

medaar
09-03-2012, 23:16
das op ziene medaars.
kneuntjetak geef ze maar op hunne soupappe.
tja : je moet schudden met je gat, is were van dat .
leer eens van den medaar ??? den kastaar .
laat kind wezen in ziene eigen wezen .
wat van ikke is : is van ikke.
dus : zogezegdezijnde viendt medaar , het were haha.

fotos die uit je eigen kodak komen ( foto aparaat)

zijn altijd van dien .die op da knopke duwdt.

pgvdploeg
09-03-2012, 23:40
Tis echt niet best...

Josly
09-03-2012, 23:41
Hallo Winterkoning,

De persoon waar Je het over hebt is, als ik mij niet vergis, een " natuurkundige."

Probeer eens in contact te komen met de volgende persoon.
Of gebruik de naam van die persoon als zoekterm.

Verder het allerbeste en veel succes met wat de toekomst Je mag/zal brengen. In de eerste plaats wat de gezondheid betreft.

www.geocities.ws/mypersonalaviary/about.html

Henk3
10-03-2012, 00:31
Sommige mensen hebben overal sch..t aan wk. Je kunt het proberen aan te vechten of zoals jij het zegt alles van internet halen. Dat soort klojo's verkloot het dus voor onze hobby. De kwaliteit van de foto's wordt er ook niet beter van geloof ik. Je zou dat forum aan kunnen mailen en al je frustraties daar even neer gaan leggen, die schrikken zich het apenzuur.

Henk3
10-03-2012, 00:33
Wat smerig!!!
Maar wat kan je eraan doen? Niemand kan bewijzen dat die foto's van jou zijn, toch? Of heb ik het mis?

In elke foto zit informatie opgesloten mits die er niet uitgehaald is. En de maker van de foto's heeft meestal zelf meerdere foto's van hetzelfde vogeltje.

jeffrey rahoens
10-03-2012, 01:13
Tja, ga daar mee bij de politie en die lachen waarschijnlijk gewoon met je kop...
Zou wel vriendelijk blijven als je het forum in kwestie mailt, zo zullen ze misschien meer eerbied hebben voor je reactie tegen dan dat je boos begint te worden

Animal
10-03-2012, 10:18
In elke foto zit informatie opgesloten mits die er niet uitgehaald is. En de maker van de foto's heeft meestal zelf meerdere foto's van hetzelfde vogeltje.

Als de foto bewerkt is is die informatie weg (kamera sluitertijd datum en dat soort dingen).

Henk3
10-03-2012, 10:22
Als de foto bewerkt is is die informatie weg (kamera sluitertijd datum en dat soort dingen).

Dat is natuurlijk je reinste flauwekul. Die info hoeft niet weg te zijn. Als de info weg is ligt dat gewoon aan hoe je het bestand weggeschreven hebt, dus met of zonder die exif info, of met beperkte info. Het kan ook al zo zijn dat de eerste eigenaar zelf de info niet in de foto opgeslagen heeft. Het is maar net wat men wil of voor ogen heeft.

Animal
10-03-2012, 10:22
Alles wat je op internet zet kan door andere gebruikt en gekopieerd worden.
Of het wel of niet mag is iets anders.
Je foto's voorzien van een groot watermerk is de enige mannier om er iets aan te doen.
Als je niet wil dat een ander iets met je foto's (of tekst) doet ,moet je ze niet op internet zetten ,of in ieder geval al niet op openbare site's.

Je kunt ook trots zijn dat je zulke goede foto's maakt dat een ander ze wil gebruiken.

Animal
10-03-2012, 10:23
Dat is natuurlijk je reinste flauwekul. Die info hoeft niet weg te zijn. Als de info weg is ligt dat gewoon aan hoe je het bestand weggeschreven hebt, dus met of zonder die exif info. Het kan ook al zo zijn dat de eerste eigenaar zelf de info niet in de foto opgeslagen heeft. Het is maar net wat men wil of voor ogen heeft.

De tweede eigenaar zal de foto echt wel bewerken zodat de exif info weg is !

Henk3
10-03-2012, 11:08
De tweede eigenaar zal de foto echt wel bewerken zodat de exif info weg is !

Ja dat denk ik ook wel maar dat was niet je eerste stelling.

Klopt ook dat je het als compliment kan zien maar dan nog is er zoiets als fatsoen. En dat ontbreekt er dan vaak aan. En als dan iedereen al zijn fotowerk dan maar van dat "mooie" internet afhaalt is er ook weinig meer te zien.

girlits
10-03-2012, 11:16
De tweede eigenaar kan ook de derde of vierde zijn.Zie ook foto,s ,nu met bronvermelding,waarvan de bron ook andermans foto,s gebruikt. :eek:

mvg eddie

Henk3
10-03-2012, 11:18
De tweede eigenaar kan ook de derde of vierde zijn.Zie ook foto,s ,nu met bronvermelding,waarvan de bron ook andermans foto,s gebruikt. :eek:

mvg eddie

Het is ook maar net hoe slim en kundig iemand met dergelijke omtover programma's is. Er is altijd wel weer iemand slimmer dan slim.

mylife
10-03-2012, 14:22
printscreen en daarna foto uitknippen in paint en je bent klaar zonder exif.

Lucky
10-03-2012, 16:54
Zoooooooooooo... meteen de handleiding erbij!:p

Beste WK je boosheid is terecht echter denk aan je gezondheid.

Henk Adelerhof
10-03-2012, 16:58
Alles wat je op internet zet kan door andere gebruikt en gekopieerd worden.
Of het wel of niet mag is iets anders.
Je foto's voorzien van een groot watermerk is de enige mannier om er iets aan te doen.
Als je niet wil dat een ander iets met je foto's (of tekst) doet ,moet je ze niet op internet zetten ,of in ieder geval al niet op openbare site's.

Je kunt ook trots zijn dat je zulke goede foto's maakt dat een ander ze wil gebruiken.

Tja, zelfs dat helpt niet. Dit zeg ik niet om betweterig te zijn, maar om die illusie om zeep te helpen.
Want er zijn programma's die dat haarfijn kunnen verwijderen.

Dit omdat er mensen zijn die op hun camera een instelling hebben die de tijd en datum op de foto vermelden, die programma's verwijderen dus ook gewoon je watermerk.

groet Henk.

webmaster
10-03-2012, 17:15
Vervelend allemaal. Ik kan kijken of ik in ieder geval de rechter muisknop in het forum kan uitzetten. Dan kan men in ieder geval niet zo makkelijk meer foto's stelen. Maar een print screen maken kan dan nog altijd.

Mijn tip is om de foto's te verkleinen voordat je ze upload. Dan heeft men er veel minder aan.

Ik ga opzoek naar een "plug in" om de muisknop uit te zetten.

Wordt vervolgd,

Peter.

andre 44
10-03-2012, 18:23
houd dat in dat we geen foto's meer van het cafe kunnen afhalen :confused:

Henk Adelerhof
10-03-2012, 18:26
kun je aan de maker toch altijd vragen? via email of zo

andre 44
10-03-2012, 18:33
ja maar wat dacht je van die mooie foto's van kees ik heb elke dag een andere achtergrond van zijn mooie foto's en ben zins kort bezig om al zijn foto's in aparte mappen te zetten op volgorde van vogels PUUR VOOR MIJ ZELF dat daar geen misverstand over komt omdat ik zo geniet van die foto's en aangezien ik nooit in staat zal zijn om het met eigen ogen te kunnen zien doe ik het zo als er weer eens een regen dag is kan ik mooi genieten van kees zijn foto's en er bij weg dromen :)

Henk Adelerhof
10-03-2012, 18:51
Tja , ik denk met jou zovele ( stille genieters ) ehhe, :D
btw waar case woont, daar was toch ook die ramp met dat containerschip?

ik bedoel als het daar maar zo mooi blijft, ondanks die ramp.

groet Henk.

andre 44
10-03-2012, 18:53
volgen mij wel niet zo ver bij hem vandaan maar vraag hem dat zelf even voor dat ik het verkeerd heb

rikiriki
10-03-2012, 19:00
Vervelend allemaal. Ik kan kijken of ik in ieder geval de rechter muisknop in het forum kan uitzetten. Dan kan men in ieder geval niet zo makkelijk meer foto's stelen. Maar een print screen maken kan dan nog altijd.

Mijn tip is om de foto's te verkleinen voordat je ze upload. Dan heeft men er veel minder aan.

Ik ga opzoek naar een "plug in" om de muisknop uit te zetten.

Wordt vervolgd,

Peter.
Dat is al een begin (een aantal mensen zul je wel tegen houden), maar ik vrees dat je nog altijd de foto's kan afhalen door middel van Ctrl-A, Ctrl-C. en dan plakken in Word. (maar dat had ik hier misschien best niet neergeschreven :( kwestie van geen ideeen te geven - je mag het er van mij ook best weer afhalen hoor).

Dat moet je in elk geval ook eens testen hoe dit verholpen kan worden - moet wel mogelijk zijn.
Succes ermee !

naruch
10-03-2012, 19:11
je kun er altijd een watermerk in zetten,

http://i122.photobucket.com/albums/o262/naruch/fotowatermerk.jpg

Josly
10-03-2012, 19:21
Hallo,

Wat het management eventueel ook kan doen, is er voor te zorgen dat men eerst moet inloggen vooralleer men bepaalde informatie, zoals foto's, kan bekijken. Wat nu niet het geval is, integendeel. Een buitenstaander bekomt, ziet veel meer informatie rechtstreeks dan iemand die ingelogd is.

Henk3
10-03-2012, 20:38
Vervelend allemaal.

Peter.

Ook dat is te omzeilen, foto's kunnen gemakkelijk weer vergroot worden tegenwoordig.

casehulsebosch
10-03-2012, 21:38
Ik krijg regelmatig verzoeken om vogel foto's, zowel uit Nederland als andere landen.
In het begin gaf ik hier nog wel gehoor aan en brandde en verstuurde ik een cd. Ik geef nu geen gehoor meer aan deze verzoeken en geef mensen het advies mijn foto's maar van het internet(cafe) te plukken. Ikzelf heb daar geen problemen mee. Bewerken doe ik niet met mijn foto's alleen op maat snijden zodat ze hier passen.

Verder zijn er mensen die net zoals Andre de foto's als achtergrond zetten en soms krijg ik daar ook wel een berichtje over. Als Webmaster Peter dit gaat belemmeren gaan we meer van deze "smilies" zien. :mad: :huh :( :confused:

Wat de scheepsramp betreft Henk Adelerhof is het inderdaad bij mij in de buurt. Ik kan het wrak vanuit mijn huiskamer zien. De olie is weg gepompt en de stranden zijn schoon. Nu druk bezig de containers te bergen.

Henk Adelerhof
10-03-2012, 21:41
Dank voor je uitleg Kees,
daar ben ik blij om.
weer een stuk natuur gered :D

groet Henk.

btw bedankt voor je prachtige foto's.
Ik zal er eens een paar opslaan met jouw permissie :D

casehulsebosch
10-03-2012, 21:54
Gauw doen voordat Webmaster Peter "Het verpest".;)

andre 44
10-03-2012, 21:54
Ik krijg regelmatig verzoeken om vogel foto's, zowel uit Nederland als andere landen.
In het begin gaf ik hier nog wel gehoor aan en brandde en verstuurde ik een cd. Ik geef nu geen gehoor meer aan deze verzoeken en geef mensen het advies mijn foto's maar van het internet(cafe) te plukken. Ikzelf heb daar geen problemen mee. Bewerken doe ik niet met mijn foto's alleen op maat snijden zodat ze hier passen.

Verder zijn er mensen die net zoals Andre de foto's als achtergrond zetten en soms krijg ik daar ook wel een berichtje over. Als Webmaster Peter dit gaat belemmeren gaan we meer van deze "smilies" zien. :mad: :huh :( :confused:

Wat de scheepsramp betreft Henk Adelerhof is het inderdaad bij mij in de buurt. Ik kan het wrak vanuit mijn huiskamer zien. De olie is weg gepompt en de stranden zijn schoon. Nu druk bezig de containers te bergen.

ben blij dat je er zo over denk kees ik kan niet zonder die foto's van je ben er nu hele mappen van maken haal ze hier van het cafe maar de mooiste foto's zijn de valken die je mij hebt gestuurd deze ga ik uitprinten op foto papier en met een mooi lijst er om in de woon kamer hangen

pgvdploeg
10-03-2012, 23:17
Ik kan het niet laten....wat een geneuzel is dit toch weer.

Er wordt weer eens zwaarwichtig gediscussieerd over een aantal leuke privé kiekjes die door
iemand anders, zonder toestemming, gebruikt zijn. Op zich niet netjes, maar of het nou zo
zwaarwichtig besproken moet worden?

Dat een professional er moeite mee heeft dat zijn werk zomaar, zonder vergoeding, gebruikt
wordt, vind ik heel normaal. Helaas zijn er maar twee manieren om daar wat aan te doen.
- Niet op het net publiceren.
- De "dief" juridisch aanpakken.

Echter, hier hebben we te maken met een hobby fotograaf...de artistieke en professionele
waarde is (met alle respect voor het werk) zo goed als nihil.

als laatste nog even dit:
Alle technische ingrepen die genoemd zijn kunnen met ieder serieus teken programma teniet
gedaan worden. Wat wel helpt is de beeldkwaliteit slecht maken.....en dat is natuurlijk weer
niet wat we willen als we met een mooi kiekje de sier willen maken onder onze collega
vogelliefhebbers;)

casehulsebosch
11-03-2012, 00:56
Dat deze discussie plaats vind, vind ik heel goed.
Er zitten genoeg mensen op dit forum die geen enkel benul hebben hoe dit allemaal in zijn werk gaat en gewoon foto's van het internet plukken zonder de
beleefdheid te hebben dit eerst eens netjes aan de betreffende fotograaf te vragen, of indien dit niet het geval is, een bron vermelding te plaatsen.

Het pikken van iemand ander zijn foto's zonder diens toestemming is tenslotte rechtelijk niet toegestaan en dat is al meerdere malen in andere topics op dit forum besproken.

Quote pgvdploeg:" Dat een professional er moeite mee heeft dat zijn werk zomaar, zonder vergoeding, gebruikt wordt, vind ik heel normaal."

In rebattle nog even dit. Dus als mijn foto's worden geplaatst in een ABK vogelpublicatie, ben ik dan ineens een professional?
En ik ken ook mensen die artikelen schrijven voor vogel magazines en daarbij foto's leveren en per foto worden betaald. Dit zijn gewone hobbyisten zoals U en ik (alhoewel ik er nooit voor betaald ben en wil worden) Zijn deze hobbyisten dan professionals of blijven het amateurs? Ik hoor van U wel waar de grens ligt.

pgvdploeg
11-03-2012, 08:35
Case,

Wat je stelt is waar. Die grens is vaag.

Doet verder niets af aan mijn persoonlijke mening dat het in de meeste gevallen
een vorm van Epibreren is.

Wie er toch hartkwalen van krijgt dat zijn foto's geleend worden kan kiezen :
- Niet publiceren.
- Er werk van maken.

Deze overtrokken emotionele topics, waar steeds weer dezelfde mensen hun
verontwaardiging uiten, zullen daar helaas niets aan veranderen.

Maak er een "pinned item" en een "Forum rule" (is het al) van.
Het is dan duidelijk voor iedereen en hoeven we het er niet steeds weer over te hebben.
Het Forum voorziet hierin en aangezien ik dit onderwerp heel vaak terug zie komen is er
kennelijk behoefte aan.
Bijkomend voordeel is ook dat het forum daardoor ook een stuk netter blijft;)

casehulsebosch
11-03-2012, 08:52
Epibreren. Een - voor mij - niet allerdaags woord. Ben wel blij dat ik een echte fan van Simon Carmiggelt ben zodat ik de betekenis wel weet.

Hartkwalen of andere gezonds aandoeningen krijg ik slechts als ze aan mijn kinderen komen. Verder moet ik berichten dat ik nog altijd goed slaap zonder medicatie;)

Point taken.

pgvdploeg
11-03-2012, 08:55
Hahaha...ja Case. Ik vind het een geweldig woord.
Ik ken dit woord vanuit de advocatuur. Kwam er pas later achter dat het van Simon Carmiggelt kwam;)

RobK
11-03-2012, 12:17
Epibreren

Wie heeft het woord epibreren bedacht en wat betekent het? Epibreren is volgens Van Dale (2005) "(na 1950) door een onbekende ambtenaar bedacht en door S. Carmiggelt bekend geworden". Het betekent volgens Van Dale "niet nader aan te geven werkzaamheden verrichten (waarvan men de indruk wil geven dat ze belangrijk zijn, ook al stellen ze helemaal niets voor)". Wie zegt dat hij druk is met 'het epibreren van zijn computerbestanden', zegt dus dat hij niets (nuttigs) zit te doen achter zijn beeldscherm.
In epibreren is het Griekse voorzetsel epi te herkennen (vergelijk epigram, 'puntdicht'); de uitgang -eren geeft het woord het cachet van een Frans leenwoord, zoals kalibreren ('naar grootte sorteren') en equilibreren ('in evenwicht houden'). Doordat het zo'n respectabel woord lijkt, is epibreren een prima dekmantel voor 'niets doen'.

Over geneuzel gesproken...........

Groet,

Rob.

Ohja, bron: http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/epibreren

pgvdploeg
11-03-2012, 13:28
Heb je weer wat geleerd nietwaar ;)

Ton Koek
11-03-2012, 13:45
Los van enige forumregel is elke afbeelding gewoon beschermd door het auteursrecht, dat is geen geneuzel, dat is geregeld in internationale wetten.

Dat jij het "vervelend" vindt, maakt niet dat het hier niet besproken zou mogen worden lijkt mij.

Animal
11-03-2012, 15:34
Maar er is toch niks aan te doen !:confused:

Als niet zijnde beroepsfotograaf kun je alleen maar TROTS zijn dat je foto´s van zulke hoge kwaliteit zijn dat een ander ze wil gebruiken.:rolleyes:

Drum
11-03-2012, 20:16
Ik kan het niet laten....wat een geneuzel is dit toch weer.

Zeg van de Ploeg, je avatar lijkt verdacht veel op Ome Joop uit de Dik voor mekaar show van Andre van Duin. Vandaar jouw uitspraken.:D :D ;)

pgvdploeg
11-03-2012, 23:38
Los van enige forumregel is elke afbeelding gewoon beschermd door het auteursrecht, dat is geen geneuzel, dat is geregeld in internationale wetten.

Dat jij het "vervelend" vindt, maakt niet dat het hier niet besproken zou mogen worden lijkt mij.

Nou Ton...je had even goed moeten lezen voor je reageerde.

Ik vind het persoonlijk weinig toevoegen om het er iedere keer weer zo
zwaarwichtig over te hebben...en niet dat het wel mag....

Ik weet dat dit onderwerp jou als serieus fotograaf aan het hart ligt, maar
het is nu echt wel duidelijk dat het niet mag.

De manier waarop dit onderwerp steeds weer door dezelfde mensen wordt
besproken lijkt echt op een vergadering van een stel zure oude mannen met
te veel tijd om handen. Het doet mi dit forum geen eer aan.
Vervelend vind ik het trouwens niet....juist erg vermakelijk. Doet mij denken
aan de Muppetshow.

Zoals ik al zei:
maak er een "stikky post" van waarin het voor eens en altijd wordt duidelijk
gemaakt. Dat scheelt veel stress en hartkwalen.

winterkoning
12-03-2012, 08:37
enfin 52 berichten later
nogmaals en de laatste maal de "oproep" voor een persoon die de Griekse taal machtig is en bereid is om te vertalen.

gr

nog wel de vraag:
waarom hiervan een sticky maken? ik stel een vraag : wie kan er Grieks en wil vertalen, ik geef uitleg waarom ik die vraag geef meer niet.
als "we" van elke "belangrijke" vraag die over hetzelfde onderwerp gaat en waar steeds "hetzelfde"groepje op reageerd een sticky gaan maken dan weet ik nog wel zo 100 "sticky topics" te noemen.

dus in mijn ogen weg ermee want sticky's plakken doe je bij belangrijke items die de aandacht op zich gevestigd moeten hebben.

ele
15-03-2012, 22:44
Ze willen niet alleen onze centjes, maar jatten ook nog eens foto's.-0-

Misschien dat we samen, gewapend met een schop en houweel, Griekenland aan de zee kunnen geven? Afsteken die hap:D

Heb je al een vertaler kunnen vinden?

Drum
16-03-2012, 01:43
Beste WK, ik heb weliswaar al gereageerd in dit topic, maar dat was als reactie op ongenuanceerde opmerkingen.Ben het met je eens over je standpunt, heb het zelf met artikelen e.d. zelf ondervonden. Ik heb echter, zo realiseerde ik mij later pas een Griekse kennis Ioannis vanuit mijn andere hobby n.l. mijn zeewateraquarium. Het heeft even geduurd vanwege zijn werkzaamheden (winkelier), maar de website heeft hij, weliswaar in grote lijnen vertaald.
De bewuste Pantelopoulos is lid van een Griekse vogelclub genaamd S.E.E.P.S in 2008 opgericht door de fokkers aldaar. Hij schrijft stukjes over o.a. mutaties bij europese cultuurvogels,barmsijzen, forpussen, roul rouls, zwarte ibissen,tropische duiven, bescherming van vogelsoorten etc.Bij bestudering van de geschreven stukken komen mutatietabellen alsook kleurtabellen voor, die volgens mij en mijn kennis niet zelf door hem zijn vervaardigd. Ook daar plaatst hij ook zijn naam onder, wat de indruk wekt evenals bij de foto's, dat hij de auteur is. Verder wekt hij de indruk, dat hij een doorgewinterde ornitholoog is door te schrijven dat alles door hem voorbereid is.
Verder is er weinig meer van hem te ontdekken helaas, maar dat hij pronkt met andermans veren is wel duidelijk.
Ik kan je frustatie hiermee helaas niet wegnemen, maar WK internet is een snel en gemakkelijk medium, waar mensen met minder goede bedoelingen (het pikken van andermans werk) de keerzijde is.

Groetjes Drum.;)

winterkoning
16-03-2012, 08:51
bedankt drum.

de man in kwestie is niet te bereiken of reageerd gewoon niet.( meerdere malen e-mails gestuurd in verschillende talen).
ik heb een brief/e-mail opgesteld die ik wil gaan laten vertalen bij een vertaler/student.( Grieks).

maar ik ben wat dieper gaan graven en ik ben nu ook bezig met enkele sites waar materiaal van mij staat zonder mijn toestemming en bij 1 is het zelfs zo dat plaatser Fam.Bakker is , dus ja :mad:

dit als voorbeeld:
http://www.slideshare.net/guest4a6167/grauwe-klauwier-powerpoint

http://www.authorstream.com/Presentation/fambakker-320348-marokkaanse-huisgors-powerpoint-education-ppt/

maar het kan nog gekker/ erger :
Ergens anders heb ik materiaal gevonden wat ik nooit naar buiten heb gebracht ( niks geks/raars ,gewoon 1 van de kweekresultaten die ik nog nooit naar buiten heb gebracht) omdat ik daar mee wilde wachten totdat ze uitgestorven zijn in volieré millieu, er staat een andere auteursnaam bij, maar ook nu weer zijn het mijn eigen foto's en stukken tekst die erin verwerkt.
dit heeft mijn priotiteit nu, want dit is een stap verder in het jatwerk en schending van auteursrechten.

( ga ik geen voorbeeld van geven natuurlijk).

ik heb het er met Henk3 al "licht" over gehad via de mail, hoe dit mogelijk te kunnen achterhalen/aanpakken.
Verder kan de lange arm der wet mij nu eens uit de brand gaan helpen bij wijze van wederdienst (hoop ik dan maar).

mvg yuri

mylife
16-03-2012, 09:05
Ze willen niet alleen onze centjes, maar jatten ook nog eens foto's.-0-

Misschien dat we samen, gewapend met een schop en houweel, Griekenland aan de zee kunnen geven? Afsteken die hap:D

Heb je al een vertaler kunnen vinden?

Of we gaan met zn allen deze zomer gratis vakantie vieren en op stap in Griekenland. En melden als het tijd is om af te rekenen:" trek het maar van de lening af" ;) :p

Henk3
16-03-2012, 09:58
WK: Deze zijn niet door een vreemde gejat hé? Want straks kom je die ook nog tegen waarschijnlijk, ha, ha.

http://www.authorstream.com/Presentation/Splendid-836170-veldleeuwerik-powerpoint/

http://www.authorstream.com/Presentation/Splendid-63847-Kweken-met-de-Diadeem-timalie-deyuhina-diademata-kweekverslag-pop-man-Ei-Nest-eieren-d-Education-ppt-powerpoint/

winterkoning
16-03-2012, 10:20
WK: Deze zijn niet door een vreemde gejat hé? Want straks kom je die ook nog tegen waarschijnlijk, ha, ha.

neunt jong
die weet ik , zo zijn er nog wel een paar her en der en ook in der buitenlanden, maar daar maak ik me ook niet "druk" om.( bewust ook niet geplaatst alszijnde voorbeelden hé).

Publiceren ( mijn documenten/foto's) met toestemming en mede weten heb ik geen moeite mee (nogmaals).
Ik weet precies wie wat en waar ( allemaal opgeslagen), mocht er "iets"zijn wat mij niet bevalt dan kan ik direct achterhalen hoe, wat, wie en dus vragen over het waarom?

Publiceren( mijn documenten/foto's) zonder toestemming vind ik ergelijk
Publiceren ( mijn documenten/foto's) zonder toestemming en dingen veranderen zonder toestemming vind ik erger.
Publiceren ( mijn documenten/foto's) zonder toestemming ,dingen veranderen zonder mijn toestemming en info naar buiten brengen zonder mijn toestemming wat ik zelfs nog niet gedaan heb is schandelijker.

ik weet dat het een strijd is die ik niet kan winnen maar ik leg me er niet "zomaar" bij neer.( het eerst pakken en daarna vragen om goedkeuren daar begin ik niet aan).
eerst maar eens kijk hoe groot de omvang van dit hele gebeuren is want ik vind ze zelfs in Taiwan terug op het moment .

groetjes

winterkoning
16-03-2012, 11:27
oh ja vergat ik nog:

http://img6.imageshack.us/img6/2599/image1fix.jpg

wat is dit?
melding : pcon.js (21 bytes) van www.wtp101.com openen of opslaan ?

ik krijg dit alleen als ik vogelcafé opstart, andere websites krijg ik die melding niet.
ik heb er niet om gevraagd i.i.g.
krijg dit alleen zoals gezegd als ik vogelcafe bezoek ( ingelogd of niet ingelogd maakt niet uit), ik hoef het niet dus hoe kan ik dat uit mijn p.c. systeem verwijderen?
ik heb/krijg het gevoel dat er iemand met mijn p.c. aan het f.cken is.

wie weet het?

mvg

RobK
16-03-2012, 11:31
Geen idee. Nog niet gezien hier. Wel gisteren last gehad van een pop-up die er op wilde. Die zie ik vandaag ook niet meer.

Groet,

Rob.

winterkoning
16-03-2012, 11:33
hoi maatje
of lezen wat er staat qua tekst ( want dit dacht ik al namelijk):

melding : pcon.js (21 bytes) van www.wtp101.com openen of opslaan ?

of foto pakken en uitvergroten ( 400% ofzo :p ) maar ik kan je verzekeren dat er dit staat : melding : pcon.js (21 bytes) van www.wtp101.com openen of opslaan ?

ik "durf" i.i.g niks te doen danwel die link te openen om te kijken wat het is, ik heb nu eenmaal geen verstand van dit soort dingen.
ik wil gewoon die melding niet meer krijgen : ik hoef/wil het niet. hoe krijg ik dit weg?

mvg

Serinus
16-03-2012, 12:36
Hallo,

Schijnt lastig maar niet "ernstig" te zijn.
Lees dit er maar even op na, daar staat ook de (vermoedelijke) oplossing; http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=25&t=1610229
(Op dat forum zou jij toch eigenlijk ook actief moeten zijn, WK......)
;)

Groeten, Serinus.

winterkoning
16-03-2012, 13:01
Hoi serinus,

ik heb dat ff doorgekamt en ik heb die stappen van browsegescheidenis etc. allemaal al tig keer uitgevoerd
virus scanners etc. etc erop gegooid en al.

ik denk nu dat het dus aan de reclame ligt van dit forum, maar ik heb er geen verstand van. (wellicht recentelijk een nieuwe adverteerder aan het forum toegevoegd?)

als ik tenminste de woorden van die beheerder van dat forum mag geloven:

citaat:
Toevallige timing wat nu.nl betreft maar daar staat dit (gelukkig) helemaal los van.

Dat pcon.js verhaal is een wereldwijd probleem, een grote adverteerder had iets niet goed ingesteld staan waardoor een klein bestandje dat bij een banner hoort niet goed werd doorgegeven aan mensen die Internet Explorer gebruiken. Normaal wordt die pcon.js gedownload en meteen uitgevoerd, nu kreeg je in plaats daarvan die download melding.

Heel erg slordig van ze en ook super vervelend maar kan verder geen kwaad in dit geval, het is alleen nogal irritant.
einde citaat

m.a.w. richt ik me tot Peter denk ik dan maar.

mvg