Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plaats te kort

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • plaats te kort

    Hallo vogel vrienden.
    Ik zit met de volgende probleem ik heb nog vogels (Kanaries) mannen en poppen doorelkaar heen vliegen in een buiten voliere.
    Nu is het zo dat ik met verschilende vogels apart wil kweken en heb dus al nieuwe broedkooien bestelt echter die zijn over drie weken pas klaar en heb ze dan thuis.
    Nu mijn vraag ik heb wel genoeg TT kooien kunnen de poppen daar 3 weken in zo dat ik de mannen en poppen op die manier wel apart kan krijgen dan blijven de mannen uiteraad in de voliere tot ik de broed kooien heb
    Vr.groeten Bennie

  • #2
    tt kooi

    Beetje afhankelijk om hoeveel vogels het gaat. Normaal gesproken zou ik de mannen in tt-kooien plaatsen en de poppen laten vliegen.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      De vogels zitten nu nog buiten .Maar broeden doen ze straks binnen (een aantal)daarom dacht ik dat ik de poppen alvast naar binnen moest doen (En niet de mannen)om ze te laten wennen.En kunnen die dan zolang in tt kooien todat ik mijn broed kooien heb .Of moet ik het helemaal anders doen wie heeft een tip of een betere iedee
      Vr.groeten Bennie

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door benjo
        De vogels zitten nu nog buiten .Maar broeden doen ze straks binnen (een aantal)daarom dacht ik dat ik de poppen alvast naar binnen moest doen (En niet de mannen)om ze te laten wennen.En kunnen die dan zolang in tt kooien todat ik mijn broed kooien heb .Of moet ik het helemaal anders doen wie heeft een tip of een betere iedee
        Zoals Rob al aangaf de poppen buiten laten vliegen en de mannen naar
        binnen halen,Benjo
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Sluit me erbij aan.
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

          Opmerking


          • #6
            Benjo, ik zou gewoon naar de kenners luisteren en de mannen in TT kooien zetten. Eigenlijk moet je wel alle mannen weghalen bij de poppen anders gaan de poppen zelf al kiezen welke man ze leuk vinden en kan je problemen krijgen met de koppels die je zelf wil plaatsen.
            http://wiggel.skyrock.com/

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
              Benjo, ik zou gewoon naar de kenners luisteren en de mannen in TT kooien zetten. Eigenlijk moet je wel alle mannen weghalen bij de poppen anders gaan de poppen zelf al kiezen welke man ze leuk vinden en kan je problemen krijgen met de koppels die je zelf wil plaatsen.
              dit heb ik ook, Al mijn poppen vinden het gele mannetje aantrekkelijk .. want ik heb ze te laat uit elkaar gehaald. Ik heb ze nu ook apart zitten als koppels ,dus het zal vast wel goed komen

              DUS WEES VERSTANDIG, zet de mannen in de tt kooien en het zal je een stuk makkelijker af gaan.

              Opmerking


              • #8
                Wil je vroeger gaan kweken dan de normale buitenbroed, dan kun je op deze manier ook alvast de mannen extra licht geven t.o.v. de poppen.
                Op deze manier zijn ze strakts zeker broedrijp en vruchtbaar.
                Kweek je gewoon met de natuurlijke daglengte (dus geen bijverlichting) dan is dit natuurlijk niet nodig.
                Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

                Opmerking


                • #9
                  Allen dank voor jullie andwoorden hier kan ik wat mee.
                  En probleem van het uitelkaar zetten van de kanaries doe ik als volgt.
                  ik doe 3 weken lang tot dat de broedkooien klaar zijn een laken in de voliere om er 2 gedeeltes van te maken dus de ene kant de mannen en de andere kant de poppen.Het lijkt dan niet mooi die laken maar alles beter dan 3 weeken in een tt kooitje te zitten denk ik. Of kan de man daar wel tegen om 3weken in een tt kooi te gaan
                  Vr.groeten Bennie

                  Opmerking


                  • #10
                    http://wiggel.skyrock.com/

                    Opmerking


                    • #11
                      Dus ze mogen elkaar niet zien .......mogen ze elkaar wel horen dan .anders doe ik de mannen toch in een tt kooi 3 weken niet bij elkaar maar alle mannen apart in een eigen tt kooi ..Wat is nu weishijt
                      Vr.groeten Bennie

                      Opmerking


                      • #12
                        Het is vrij simpel.
                        Laat de poppen in de buiten voliere vliegen. We nemen de mannen geven ze elk hun aparte TT kooi. Dit kan heus geen kwaad want als je nadenk zitten ze soms langer dan 3 weken in een TT kooi zich voor te bereiden op wedstrijden.

                        En wanneer je broedkooien klaar zijn, haal je de poppen van buiten en zet je deze in de broedkooien.

                        Op dit moment kan je gaan koppelen.
                        Succes!
                        http://dewittn17.skyrock.com/

                        Opmerking


                        • #13
                          Het was me al duidelijk na een nachtje slapen hoe ik het ging doen .
                          Maar bedankt Treursijs nu helemaal duidelijk.de rest ook bedankt voor uitleg en de tips .Ja moet toch nog veel leren wat kanaries betreft maar heb er schik in dus komt zeker goed
                          Vr.groeten Bennie

                          Opmerking

                          Working...
                          X