Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie-roodmus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanarie-roodmus

    Vandaag het eerste ei kanarie-roodmus maar ik vroeg me af of ik de kanarie man erbij zal laten ?
    en of ik kunst eieren moet gebruiken.

  • #2
    een kanarie man doet normaal gesproken niets aan de eieren, je zou deze er dus bij kunnen laten, ook voor eventueel extra bevruchting, voor als de eerste paring niet gelukt is.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      Zelf zou ik dit pas doen als ook het 2e legsel onbevrucht is. Dan weet je zeker of je roodmus bevrucht of niet. Als je toch de kanarie er bij wil laten om misschien toch de pop te bevruchten voor de zekerheid dan zou ik na de bevruchting de kanarie man weer weghalen en de roodmus er weer bij laten zodat hij de eventuele jongen als zijn jongen ziet en de volgende ronde zonder probleem de pop bevrucht. De kanarie man in een baby kooi aan het frontje hangen kan ook al voldoende zijn. De pop gaat zitten voor de kanarie man en de roodmus grijpt zijn kans en bevrucht de pop. Succes!

      Groeten Willem
      http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

      Opmerking


      • #4
        een roodmusman is een zeer agressieve vogel(tijdens broedseizoen), deze moet je nooit in een broedkooi bij een pop laten , als ze eieren heeft of aan het leggen is.

        het gaat hier volgens mij kanarie man x roodmus pop en niet roodmus man x kanariepop.
        www.fretteren.eu

        Opmerking


        • #5
          Het gaat inderdaad om kanarie man- roodmuspop maar goed om te weten van de agressieve roodmus man omdat ik de combinatie ook andersom wil proberen.
          En met een koppel roodmussen , maar moet je als je met een koppel roodmussen kweekt ook de man verwijderen ?

          Opmerking


          • #6
            Ik kweek met 3 koppels roodmussen, heb de man er altijd gewoon bijzitten.
            Wel had ik bij het koppel dat binnen zit, dat de man eerder broedrijp was dan de pop en de pop daardoor flink opjaagde en in de pootjes pikte tot deze bloedde. Na een dag of 3 de man te hebben uitgevangen deze weer teruggezet in de binnenkooi, nu hebben ze 3 jonge die door beiden worden gevoerd. In de buitenkooi heb ik ze gewoon als koppel zitten, geen problemen met de kweek.
            Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

            Opmerking

            Working...
            X