PDA

Bekijk Volledige Versie : miereneieren

mel67
28-02-2012, 12:54
wat zijn miereeieren hoe kom je eraan is er iets vervangend
waarom en hoe gebruik je ze?
mvg mel 67

Antoni Hopmann
28-02-2012, 13:30
wat zijn miereeieren hoe kom je eraan is er iets vervangend
waarom en hoe gebruik je ze?
mvg mel 67

Mel,met miereneitjes wordt gebruikelijk bedoeld de eitjes van de bosmier.
Het is bij de wet verboden deze te verzamelen.
Ze werden vroeger veelal door kanariekwekers door het eivoer gemengd
als dierlijk eiwit.
Ik geloof dat ze van Orlux nog gedroogde miereneitjes hebben,maar dat weet ik niet zeker.
Verder kom je ze nog wel tegen in het voer voor insecteneters.

RobK
28-02-2012, 13:40
Mieren eitjes maken:

Ja, het is mogelijk zelf een alternatief voor miereneitjes te maken. Met een even hoog eiwitgehalte.

Gelezen in “Die Voliere” nr. 7/2001

Breng yoghurt aan de kook, tot dat het schuim verdwijnt. Dan het geheel door een keukendoek gieten. Onder koud stromend water het geheel nog eens naspoelen en goed uitdrukken. Er moet een relatief droge massa overblijven. Deze massa kan je nu fijn verkruimelen en met echte miereneitjes en/of pinky's mengen. Ook kun je het geheel door een z.g. aardappelpers drukken. Hierdoor ontstaan allemaal “miereneitjes”, die zich prima laten invriezen. Dit kunt U straks prima gedoseerd aan uw vogels voeren. Voor het invriezen mengen we wel het geheel met wat Korvinim (of Carmix) en wat Nectarpoeder.

(Stukje ben ik lang geleden ergens tegen gekomen, waarschijnlijk op een of andere website. Ik heb geen idee meer welke site en kan zodoende geen passende URL verschaffen.)

Groet,

Rob.

populier
28-02-2012, 13:41
Zijn via de webwinkel in Duitsland nog te koop droog of ingevroren : http://www.birdsandmore.de/shop/index.php?searchstring=ameis&file=includes%2Fsearch.inc.php

Antoni Hopmann
28-02-2012, 16:57
Zijn via de webwinkel in Duitsland nog te koop droog of ingevroren : http://www.birdsandmore.de/shop/index.php?searchstring=ameis&file=includes%2Fsearch.inc.php

Kijk dat is nog eens leuk. Gedroogde of ingevroren miereneitjes.
Michael,wat verdient de voor keur?

populier
28-02-2012, 17:02
Ik doe niet aan miereneitjes, het is verboden:)

Ik weet dat ze veel gebruikt worden bij de Twatwa/BBB kweek.

En daar worden alleen verse of ingevroren miereneieren gebruikt.

De drogen verliezen min of meer hun kracht.

Er zijn in Nederland nog genoeg adresjes te vinden om aan dit spul te komen, het wordt nog steeds via die achterdeur of onder de toonbank verkocht.;)

Zelf gebruik ik voor dit doel gewoon buffaloos, een stuk goedkoper, een stuk beter verkrijgbaar, en milieuvriendelijker.

Antoni Hopmann
28-02-2012, 18:28

Er zijn in Nederland nog genoeg adresjes te vinden om aan dit spul te komen, het wordt nog steeds via die achterdeur of onder de toonbank verkocht.;)

Zelf gebruik ik voor dit doel gewoon buffaloos, een stuk goedkoper, een stuk beter verkrijgbaar, en milieuvriendelijker.

Ingevroren dus, Michael.
Maar wat ik me zelf al meer dan eens heb afgevraagd.
Worden de miereneitjes niet speciaal gekweekt?
Dan zouden ze ook niet heimelijk hoeven te verkopen.

populier
28-02-2012, 21:28
Nou als je je geroepen voelt Antoni hier zijn vast de mieren te koop:D :

http://www.mierenboerderij.nl/Webwinkel-Product-10515709/Kolonie-Lasius-flavus-koningin-en-ongeveer-10-werksters.html

http://www.mierenboerderij.nl/Webwinkel-Product-1722782/Kolonie-Lasius-niger-koningin-en-ongeveer-10-werksters.html

Ben ik je eerste afnemer;)

Ton Koek
28-02-2012, 22:37
Doe mij ook maar een onsje Antoni. :p

Treursijs
28-02-2012, 23:15
Ik heb er in september of oktober... Weet niet meer precies wanneer de vogel verkoop was daar. Gedroogde mieren eitjes gekocht.

Ik heb deze toen gekocht aan de grote stand wanneer je de eerste zaal binnen kwam links. (Mijn excuses maar weet de naam niet)

Antoni Hopmann
29-02-2012, 00:07
Michael,
Zo'n klein setje stelt niets voor.
Ik wil in het groot. Jij bent toch zeker wel goed voor 10 kg;)

En Ton als jij de kwaliteit eenmaal hebt gehad dan wordt dat onsje natuurlijk ook minimaal 10kg:D

populier
29-02-2012, 11:17
Nee joh, 1 kilo is genoeg, maar dan eigenlijk eitjes van de rode bosmier, die zijn lekker groot:D

Maar helaas deze is beschermd in Nederland.

Antoni Hopmann
29-02-2012, 15:39
Nee joh, 1 kilo is genoeg, maar dan eigenlijk eitjes van de rode bosmier, die zijn lekker groot:D

Maar helaas deze is beschermd in Nederland.

Mss Struisvogeleieren,Michael? Die zijn ook lekker groot.:)

populier
29-02-2012, 16:28
Dan heb je er maar aan 1 genoeg, die zullen wel een kilo per stuk zijn.:D

RobK
29-02-2012, 16:32
De eieren van de struisvogel zijn groter dan die van ieder ander dier: ze hebben een grootte van 15 bij 12 centimeter en een gewicht van 1,3 kg. Hierdoor is de dooier van het struisvogelei ook de grootste cel van het gehele dierenrijk (als het net bevrucht is).

Bron; http://nl.wikipedia.org/wiki/Struisvogel

Groet,

Rob.

van Tuijl
29-02-2012, 18:29
als je een idee wilt hebben hoe zo'n omelet eruit ziet, moet je 24 kippeneieren in 1 pannetje gooien. er passen namelijk 24 kippeneieren in 1 struisvogelei :p
dat noem ik nou een erg rijk ontbijt

populier
29-02-2012, 18:37
Ik eet ongeveer 1 ei per maand met 1 struisvogelei ben ik dus meteen klaar, voor 2 jaar:D

van Tuijl
29-02-2012, 18:43
jammer dat het zo niet werkt michael, maar anders zouden onze eigen vogels geen schalen hebben voor hun kalk of ze hebben het 1 keer per 2 jaar daar redden ze het niet op hoor;)

Antoni Hopmann
29-02-2012, 20:16
jammer dat het zo niet werkt michael, maar anders zouden onze eigen vogels geen schalen hebben voor hun kalk of ze hebben het 1 keer per 2 jaar daar redden ze het niet op hoor;)

Schalen voor hun kalk. Hallo waar heb je het over? Jaren 50:
schalen en gistocal.

populier
01-03-2012, 19:43

Ik heb het laatst weer eens gegeven eischalen door het grit, nou het wordt hier niet gegeten door geen enkel vogel, de einige vogels die het ooit aten waren mijn goulds destijds, de vogelsoorten die ik nu heb kijken er niet naar.:)

van Tuijl
01-03-2012, 22:45
Schalen voor hun kalk. Hallo waar heb je het over? Jaren 50:
schalen en gistocal.

wat was er verkeerd in de jaren 50? ik heb van vaders geleerd dat de ''oude'' manieren van vogels houden soms juist de beste manieren zijn.

Ik heb het laatst weer eens gegeven eischalen door het grit, nou het wordt hier niet gegeten door geen enkel vogel, de einige vogels die het ooit aten waren mijn goulds destijds, de vogelsoorten die ik nu heb kijken er niet naar.

tja de ene vogel pakt het wel en de andere niet. onze goulds zijn ook groot gebruiker van de schalen, het is zelfs zo erg dat we ze halve eierschalen geven en daar plukken/bijten/pikken ze het eraf:D
maar over het algemeen nemen ze het hier in het hok goed op.

jklijn
03-03-2012, 01:40
Eierschalen 2x1minuut in de magnetron op vol vermogen,fijn wrijven en aan de vogels,duiven en kippen geven.Even blijven kijken wat ze ermee doen en je weet genoeg!
Gr.Jaap.

Antoni Hopmann
03-03-2012, 18:40
Een aantal zaken veranderen gewoon in de jaren. Niet altijd ten goede.
Tegenwoordig koop je voor weinig geld een baal gemengd grit waar alles
in zit. Zo ook met eivoer.Je kan hetzelf bereiden,maar het is niet meer nodig.
Meestal is het fabriekseivoer meer compleet.
Ik ga gewoon met de tijd mee.

van Tuijl
03-03-2012, 19:43
Een aantal zaken veranderen gewoon in de jaren. Niet altijd ten goede.
Tegenwoordig koop je voor weinig geld een baal gemengd grit waar alles
in zit. Zo ook met eivoer.Je kan hetzelf bereiden,maar het is niet meer nodig.
Meestal is het fabriekseivoer meer compleet.
Ik ga gewoon met de tijd mee.

zelf ben ik van mening dat er niets mis is met eierschalen, dit omdat de eieren die onze vogels leggen een prima schaal hebben.

ik geloof niet dat ik gezegd had dat ik ipv grit eierschalen gaf? wij geven een mengsel van 2 soorten scherpe maagkiezels/grit, eierschalen en een poeder van kalk. en dit is ons gritmengsel.

ook geven wij kant-en-klaar-pakket als eivoer alleen doen we daar nog extra vitamines bij.

ik ga ook zeker met de tijd mee hoor, en wie zegt dat met de tijd meegaan altijd het beste is?

daarbij Antoni, houd iedereen vogels op zijn/haar manier

Antoni Hopmann
03-03-2012, 22:54
zelf ben ik van mening dat er niets mis is met eierschalen, dit omdat de eieren die onze vogels leggen een prima schaal hebben.

ik geloof niet dat ik gezegd had dat ik ipv grit eierschalen gaf? wij geven een mengsel van 2 soorten scherpe maagkiezels/grit, eierschalen en een poeder van kalk. en dit is ons gritmengsel.

ook geven wij kant-en-klaar-pakket als eivoer alleen doen we daar nog extra vitamines bij.

ik ga ook zeker met de tijd mee hoor, en wie zegt dat met de tijd meegaan altijd het beste is?

daarbij Antoni, houd iedereen vogels op zijn/haar manier

Als jij eierschalen wilt geven van Tuijl dan doe je dat toch. Alleen is het overbodig.
Aan gemengd grit evenals fabriekseivoer van topmerken,dat wel natuurlijk,
hoef je niets toe te voegen.
Je kan je in alle ernst zelfs afvragen of toevoegingen wel zo goed zijn.
Alles goed bedoeld natuurlijk,dat begrijp ik.

mel67
09-03-2012, 19:22
kan een teveel aan miereeieren
ook jicht aan je vogels geven
en wat is de gemiddelde portie

mvg mel67

pico
09-03-2012, 21:22
Niets met "te" is volgens mij goed.
Populier had wat adressen waar je mieren kon kopen.
Niet doen>
Mijn tuin heeft altijd mieren ( en slakken) en soms een egel.
Gratis af te halen:D
Volgens mij verzamelen de mieren en slakken in mijn tuin om vervolgens te gaan stappen.
Van alles al geprobeerd. Niets werkt. Ook bier niet wat sommigen aanraden.
Het enige dat ik hiermee heb bereikt is dat ik comazuipers heb gekweekt.

Antoni Hopmann
09-03-2012, 21:42
kan een teveel aan miereeieren
ook jicht aan je vogels geven
en wat is de gemiddelde portie

mvg mel67

Mel een paar miereneitjes en idd. niet te veel maar ook niet veel.
Bij een (te) hoge dosis van dierlijke eiwitten krijgen de zaadeters vast en zeker problemen met hun gezondheid

Rob B
10-03-2012, 22:50

Hallo Michael

Weet jij of iemand anders wat er nog aan voedingswaarde in
gedroogde miereneieren zit?

Groeten Rob

Antoni Hopmann
10-03-2012, 23:06
Hallo Michael

Weet jij of iemand anders wat er nog aan voedingswaarde in
gedroogde miereneieren zit?

Groeten Rob

De eiwitten, Rob. Daar gaat het om.

Rob B
11-03-2012, 00:05
Hallo Antoni

Ik bedoelde eigenlijk of de eiwitten niet veloren
gaan met het droogproces.
Weet je daar misschien iets meer van?

Groeten Rob

Antoni Hopmann
11-03-2012, 14:45
Hallo Antoni

Ik bedoelde eigenlijk of de eiwitten niet veloren
gaan met het droogproces.
Weet je daar misschien iets meer van?

Groeten Rob

Nee Rob. Het eiwitgehalte van de gedroogde miereneitjes is vrij hoog.
Prima geschikt om door het eivoer voor wildzang en tropen te doen.

koppig
20-03-2012, 10:08
Nee Rob. Het eiwitgehalte van de gedroogde miereneitjes is vrij hoog.
Prima geschikt om door het eivoer voor wildzang en tropen te doen.

Je kan makkelijk zelf kunsteitjes maken met oa yoghurt wil je het precies
weten dan kan ik het jullie toesturen mijn putters zijn er gek op je kan ook prima eiwit maken met eiwitpoeder met een zelfde gehalte als meelwormen of zelfs hoger alles is ook op internet te vinden, dit is oa prima voor wildzang.
Kanaries hebben genoeg aan een hardgekookt ei dat je aan het voer toevoegd let wel teveel eiwit is niet goed (vergiftiging)evenals teveel vitaminen geven
dan kan het averechts werken

RobK
20-03-2012, 10:59
Je kan makkelijk zelf kunsteitjes maken met oa yoghurt wil je het precies
weten dan kan ik het jullie toesturen

In bericht 3 van dit topic staat het reeds beschreven. VC bestaat al wat langer dan sinds 16-3-2012. ;)

Sommige (kleur) kanaries mogen nu eenmaal geen eidooier en dan is het verstrekken van andere dierlijke eiwitten een optie. Bijvoorbeeld in de vorm van (namaak) of gedroogde miereneitjes, buffalowormen, pinkys.

Groet,

Rob.

jeffrey siemerink
20-03-2012, 13:27
Mel,met miereneitjes wordt gebruikelijk bedoeld de eitjes van de bosmier.
Het is bij de wet verboden deze te verzamelen.
Ze werden vroeger veelal door kanariekwekers door het eivoer gemengd
als dierlijk eiwit.
Ik geloof dat ze van Orlux nog gedroogde miereneitjes hebben,maar dat weet ik niet zeker.
Verder kom je ze nog wel tegen in het voer voor insecteneters.

Is dit eventueel goed om door het voer te mengen voor de jongen? (Hey eivoer)..

ele
10-09-2012, 14:05
Een paar verse miereneieren onder een tegel.
Rechts onderin nog wat kleinere.
http://img96.imageshack.us/img96/41/dsc05476u.jpg

http://img688.imageshack.us/img688/8760/dsc05479vb.jpg

mvg. Eelke

van Tuijl
10-09-2012, 18:49
had je ze snel geraapt Eelke? want wanneer je zo'n tegel opligt beginnen die mieren ze meteen weg te halen.

Zwartkopje
10-09-2012, 19:38
Die kleintjes zijn de eieren, de andere poppen volgens mij.

Zwartkopje
10-09-2012, 19:41
had je ze snel geraapt Eelke? want wanneer je zo'n tegel opligt beginnen die mieren ze meteen weg te halen.

Tip. Maak de ruimte rondom het nest leeg en leg een bord oid dichtbij (op latjes oid.) de eieren. De mieren brengen ze dan in veiligheid onder het bord(of schoteltje oid)

medaar
10-09-2012, 20:34
mieren zijn taboe : wet zegt dat.
miereitjes maken , zelf doen hé.
ik weet hoe ze ?

ele
10-09-2012, 21:07
Een enkele keer neem ik een schep en gooi het hoopje met eieren, poppen en mieren en al in de voliere.
Er zitten elk jaar talloze mierennesten op mijn erf. Een paar losse tegels ergens in het gras gebruik ik voor "de kweek van" mieren voor de vogels.
Dit zijn volgens mij geen beschermde mieren, dus een taboe lijkt mij dit dan ook niet.;)
Hoe doe jij dat Medaar?

mvg. Eelke

winterkoning
11-09-2012, 10:06
http://img26.imageshack.us/img26/5035/imagescahi8hpg.jpg
bron: google images

wel 1 gebruiken zonder vermaalfunctie, en filtertje eruithalen.
ook werkzaam in de strijd tegen mieren (dan wel met maalfunctie).

niet alle vogels hebben graag deze miereneitjes etc. om op te eten.
wel willen ze dan graag de eitjes/larven/mieren hebben om zich "in te smeren".
waarvoor?...................... mierzuur.
waarvoor gebruikt vogel soms mierzuur?............................. lekker zelf opzoeken :rolleyes:

mvg

kingfisher
11-09-2012, 19:41
Tegen ongedierte Wk?:D

Zwartkopje
11-09-2012, 22:07
Yup :D Het schijnt ook goed te zijn voor mensen en de reumatiek.

medaar
15-09-2012, 21:41
jaja : keuntjetak .
de luizen en miene vlooien .

joris II
01-10-2012, 19:34
mieren zijn taboe : wet zegt dat.
miereitjes maken , zelf doen hé.
ik weet hoe ze ?
De mierennesten op de foto zijn niet beschermd, enkel de nesten van de rode bosmier mogen niet verstoord worden, waarom zou je anders mierenlokdozen mogen uitzetten om deze mieren te verdelgen.

Hoe maak je nu miereneitjes, jij zegt dat je weet hoe, wel ik wacht nog tot op heden naar de wijze hoe je zoiets fabriceert, medaar.

Babbes
17-11-2012, 15:09
Ik kwam deze aanbieder op internet tegen en hij verkoopt gedroogde miereneieren van het merk Vogel-Bio. Volgens worden deze miereneieren geimporteerd.

http://www.vogelartikelenwebshop.nl/nl/gedroogde-miereneieren.html

populier
17-11-2012, 15:16
Welis waar zijn mijn vogels geen Afrikaantjes maar bij mij werden ze totaal niet opgenomen en aan de jongen gevoerd.

Het is totaal iets anders als verse mieren eieren.

Weet niet waar je woont maar je mag de pot gratis op komen halen.:)

Babbes
18-11-2012, 14:18
Welis waar zijn mijn vogels geen Afrikaantjes maar bij mij werden ze totaal niet opgenomen en aan de jongen gevoerd.

Het is totaal iets anders als verse mieren eieren.

Weet niet waar je woont maar je mag de pot gratis op komen halen.:)

Hoi Michael,

Mocht Mel67 geen interesse in de gedroogde miereneieren, dan wil ik de pot gedroogde miereneieren wel van je overnemen voor m'n Goudbuikjes.

Ton
18-11-2012, 19:33
Orlux verkoopt deze nog steeds he. als je in apeldoorn komt, kun je de gedroogde nog kopen.

populier
18-11-2012, 20:30
Hoi Michael,

Mocht Mel67 geen interesse in de gedroogde miereneieren, dan wil ik de pot gedroogde miereneieren wel van je overnemen voor m'n Goudbuikjes.

Mel67 heb ik all tijdje niet meer gezien, ik bied ze jou aan, dus kijk maar, gedroogd blijven goed, dus als je jongen hebt meld je je maar.:)

Babbes
18-11-2012, 22:26
Orlux verkoopt deze nog steeds he. als je in apeldoorn komt, kun je de gedroogde nog kopen.

Bedankt voor de tip Ton.

Mel67 heb ik all tijdje niet meer gezien, ik bied ze jou aan, dus kijk maar, gedroogd blijven goed, dus als je jongen hebt meld je je maar.:)

Ik meld me zeker als ik jongen heb van m'n Goudbuikjes :D en alvast bedankt Michael.

jfk1
25-11-2012, 17:40
mieren eitjes verzamelde ik altijd van de gewone mier

ik ging dan gewoon ergens kijken bv onder een boomstronk of een plank
ook zie je vaak van die mieren moeder hopen daar zitten ook mieren eitjes in

kingfisher
25-11-2012, 20:05
mieren eitjes verzamelde ik altijd van de gewone mier

ik ging dan gewoon ergens kijken bv onder een boomstronk of een plank
ook zie je vaak van die mieren moeder hopen daar zitten ook mieren eitjes in

Als je het met mierenhopen hebt over de bosmieren dan ben je fout bezig.(strafbaar in nederland)

jfk1
26-11-2012, 09:09
Als je het met mierenhopen hebt over de bosmieren dan ben je fout bezig.(strafbaar in nederland)

nee geen bosmier ik heb het over de gewone mier zeg maar de huis tuin en keuken mier

kingfisher
26-11-2012, 20:59
ok,begrepen maar omdat je het over mierenhopen had en ik weer eens niet verder keek dan mijn neus lang is (onder een plank of stronk):D

Antoni Hopmann
26-11-2012, 21:35
Je moet die mierenhopen natuurlijk niet helemaal leegroven of
vernietigen. Gewoon een portie voor eigen gebruik.

jfk1
27-11-2012, 09:22
ja alleen wat je nodig heb
ik zoek diverse nesten op .en zorg dat ik niets uitput ..

een tip neem een krant of iets dergelijks mee .leg daar op mieren eitjes vouw de krant aan 1 kant om de mieren slepen hun eitjes snel in de schaduw :) heb je alleen de eitjes en geen mieren .( nou soms een paar

ook vliegende mieren verzamelde ik als het er tijd voor was .

medaar
28-11-2012, 19:11
ja alleen wat je nodig heb
ik zoek diverse nesten op .en zorg dat ik niets uitput ..

een tip neem een krant of iets dergelijks mee .leg daar op mieren eitjes vouw de krant aan 1 kant om de mieren slepen hun eitjes snel in de schaduw :) heb je alleen de eitjes en geen mieren .( nou soms een paar

ook vliegende mieren verzamelde ik als het er tijd voor was .

laat deze mieren maar vieren .
blijf daaraf man . kattepoot.?
en je vogelmieren ? met die witte vlerken.
af blijven .
ieder dier zoals de mier, recht op plezier

jfk1
29-11-2012, 09:19
af blijven .

:confused:

naruch
29-11-2012, 11:43
af blijven .

dan zet je voliere maar open, je botvinken hebben dan ook recht op plezier. :D

jfk1
29-11-2012, 11:48
dan zet je voliere maar open, je botvinken hebben dan ook recht op plezier. :D

gelijk heb je :D

Henk Adelerhof
29-11-2012, 15:35
hahaha, doet mij denken aan de spreuk:

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is :D

jfk1
22-06-2013, 08:48
gisteren weer wat mieren eitjes gehaald
het mierennest zit onder een oude boomstam .
wat bijten die .krengen .:) en er na ruiken me handen en armen .ja na mieren zuur ,ik heb 3 nesten waar ik zo nu en dan de eitjes van weg neem .( niet alles

ik haal er op de tijd wat larven en eitjes uit .wel zorg ik dat ik niet te veel mieren .in me pot heb . de sijs voert er haar jongen mee .en de kanaries,s zijn er ook dol op

ik wil nu wat verzamelen en dit invriezen voor komend kweek jaar
blijven de voedingsstoffen dan toch nog goed als ik dit doe

kingfisher
22-06-2013, 09:52
Ik heb ze al meer dan 2jaar in de vriezer en het wordt nog steeds graag gegeten.
Ik bewaar ze in een ijsdoos en haal eruit wat ik nodig heb,of de voedingswaarde vermindert,denk het niet.

jfk1
22-06-2013, 10:06
kan het kwaad als je iedere dag mieren eitjes voert als mijn vogels .jongen hebben liggen .meng ik het met het ei voer

Tal
22-06-2013, 10:14
Met eivoer eten ze het 'verplicht', toch?
Misschien is het leuk voor de vogels als je het een beetje door de voliere gooit? Dan hebben ze wat te zoeken en de keuze of ze het eten of niet?
Bij ons aten de kwartels het maar kan mij niet herinneren dat de andere vogels het ook aten.

Groetjes, Chantal

jfk1
22-06-2013, 10:19
Met eivoer eten ze het 'verplicht', toch?
Misschien is het leuk voor de vogels als je het een beetje door de voliere gooit? Dan hebben ze wat te zoeken en de keuze of ze het eten of niet?
Bij ons aten de kwartels het maar kan mij niet herinneren dat de andere vogels het ook aten.

Groetjes, Chantal

ik heb ei voer met en zonder .omdat ik dus ook kwartels heb strooi ik ook in de voliere .kanarie vliegen er dan op af .:) pinkey,s worden ook in de voliere rondgestrooit
hier eten zelf de kanarie,s bladluis

Tal
22-06-2013, 11:29
Als er een mierennest in je voliere zou zijn dan zouden ze ook kunnen eten wat ze willen. Denk dat als je niet teveel doet het geen kwaad kan.

Lekker toch he, zo'n grote ruimte voor je vogels.

Groetjes, Chantal

jfk1
22-06-2013, 11:30
Als er een mierennest in je voliere zou zijn dan zouden ze ook kunnen eten wat ze willen. Denk dat als je niet teveel doet het geen kwaad kan.

Lekker toch he, zo'n grote ruimte voor je vogels.

Groetjes, Chantal

ja vind het toch fijn dat mijn voliere wat groot is .liefst bou ik er nog een stuk bij .

Tal
22-06-2013, 11:32
ja vind het toch fijn dat mijn voliere wat groot is .liefst bou ik er nog een stuk bij .

Wij ook hoor, zodoende hebben we er sinds kort een tweede bij.

jfk1
23-06-2013, 09:14
gisteren weer wat mieren eitjes verzameld .
deze vries ik nu in dan hebben we ze in voorraad .bv komend broedjaar